2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Ief

OWC thunderbay 4 met raid 5 of niet?

Hallo,

Als externe harddisk oplossing zou ik willen gaan voor een OWC thunderbay 4 enclosure omwille van de flexibiliteit van merk hdd en ssd die ik er naar eigen smaak en budget kan instoppen maar nu vraag ik me af of ik best de raid 5 versie bestel of de gewone?

Ik zou er wel eventueel een 2,5″ ssd willen insteken. Heb ik nog de mogelijkheid van 3 harde schijven wat met raid 5 kan. De prijs is ongeveer 80 euro meer. Is dat het waard of kan ik gewoon beter er een 2de hdd instoppen waarop ik backup met time machine of dergelijke of zie ik iets over het hoofd?

Bijdrager
    McWouter

Grappig, de thunderbay net dit weekend besteld (de gewone). Gaat puur om het meeleveren van het pakket softRAID, hardware is het zelfde.

Ik start met 4x HDD voor een raid-0 array van 8tb (gebruik minder, maar voor de snelheid), backup naar NAS (raid 1, dus safe) + mobiele USB schijf + offsite USB backup. Ik ga voordat ik de array echt in gebruik neem de prestaties van raid via het OS of via softRAID (trial) eens vergelijken.

In de toekomst denk ik dat ik de thunderbay ga voorzien van 4x SSD. Mijn oudere thunderboltbehuizing maak ik dan backup/bulk-opslag station.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.