11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    McJohn

OWC Mac

Hallo,

Mijn topic is gewoon es vrijblijvend polsen.

Welke sites zouden jullie aanraden mocht ik ooit van plan zijn om een 2de handse Mac te kopen?

Recentelijk heb ik via OWC RAM geheugen gekocht voor mijn iMac,
    en toen zag ik dat die mensen ook 2dehands macs verkopen aan toch wel mooie prijzen.
    OK, niet direct de meest recente, maar ik hoef voor thuisgebruik geen monster van een Mac computer.

Qua service naar hardware aankopen (RAM geheugen dan toch), kon ik niet klagen qua afhandeling.
    Op kantoor hadden we namelijk ook al es geheugen gekocht via die site en dat verliep foutloos.

Concreet….Iemand ervaringen met OWC ivm Mac aankoop? Zouden jullie dit aanraden
    voor een 2dehands toestel of zou ik (mocht het ooit nodig zijn natuurlijk) het beter dichter bij huis zoeken.

Bijdrager
    KarelWillem

Een tweedehands Mac kopen bij een bedrijf uit Woodstock?:)

Nee, dat is natuurlijk een uitermate slecht idee.

Ten eerste moet je maar afwachten wat je wordt opgestuurd (en wat de douane daarmee gaat doen).
    Ten tweede gaan de verzendkosten voor een complete Mac behoorlijk hoog zijn.
    Ten derde wordt dat met garantieafhandeling een hele lastige zaak.

Bijdrager
    Plainey

Persoonlijk zou ik inderdaad eerder op iets als Tweakers gaan zoeken bij dit soort aankopen ja.

Genoeg bedrijfjes die handelen in Apple spul ook, maar dat is vaak wel meer als de hoofdprijs.

Waar ben je naar op zoek? Laptop/desktop?:)

Bijdrager
    McJohn

Oh, ik ben nu niet op zoek hoor! Ik ben nog altijd tevreden met mijn iMac uit 2008, maar ik ben gewoon al es aan denken van als ik moet veranderen. Een nieuwe Mac is een bom geld en ik heb nog andere kosten in het leven, vandaar dat ik gewoon vrijblijvend es pols:-)

Ik zou, bij voorkeur voor een desktop weer willen gaan, ben niet zo laptop minded in het algemeen.
    (Ja,…een iMac bevat ook laptop onderdelen,…. weet ik)

Bijdrager
    McJohn

@KarelWillem: idd een goed punt dat je aangeeft!:) Maar omdat ik las dat de Mac pro worden getest, vond ik dat een veiligheid. Alhoewel, men kan claimen wat men wilt natuurlijk.

Bijdrager
    checkpointx

Ik verkoop regelmatig macs / ipads / gadgets via tweeakers. Over het algemeen prettiger publiek dan marktplaats en je kunt zien hoe andere mensen de koper / verkoper beoordelen. Het soort “van voor 2 euro kom ik de imac vanmiddag halen” zie je daar vrijwel niet.

Bijdrager
    McJohn

hey thanks!

Het is nu nog niet voor ieder moment hoor. Ik ben zo een knurft die alles opgebruikt tot
    het echt niet meer te gebruiken is! Maar ik zal de site Tweakers zeker in het oog houden!

Bijdrager
    KarelWillem
    McJohn op 27 oktober 2013

…Maar omdat ik las dat de Mac pro worden getest, vond ik dat een veiligheid…

Ze zullen best goede spullen verkopen.

Ik bedoel meer dat er tussen Woodstock en Nederland een hoop mis kan gaan.
    En ga dan maar eens claimen waardoor het probleem is ontstaan.

Dergelijke zaken koop je toch gewoon beter in eigen land.

Bijdrager
    GoeieDag

En dan ook nog eens het Woodstock IL, en niet hét Woodstock NY, van dat fijne feestje in 1969…

Bijdrager
    Obi

OWC is site sponsor van http://www.xlr8yourmac.com/ en m.i. zijn ze dat al een aantal jaren. Het lijkt mij dat xlr8yourmac niet zomaar in zee gaat met een slechte leverancier. Dit is los van eventuele douane en verzend (kosten) perikelen..

Bijdrager
    RobApple

OWC producten en desktop Mac Pro computers zijn in Nederland te koop bij officiëel OWC Dealer/Reseller en Mac Pro leverancier, OWC/USA is niet nodig.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.