14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    cezanne

overzicht iMac 27 laatste 4 jaar

ik wil nieuwe 27 inch imac en twijfel tussen mooi aanbod 2e hands uit 2016 en nieuwe van 2020; zou graag zien wat de verschillen zijn tussen die twee, vooral qua prestaties maar kan zo’n vergelijking nergens vinden, iemand een idee?

Bijdrager
    KarelWillem

Specificaties:

Mactracker

BenchMarks:

https://browser.geekbench.com/macs/372

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 6 dagen geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    cezanne

dank voor de reactie;

je vindt daar wel heel veel specs maar niet echt een snelheid/prestatie vergelijking tussen 27 inch imacs uit 2016 en 2020; van de geekbench scores word ik tureluurs, diverse sites melden hele verschillende scores, en bij everymac is de geekbench van de 2020 imac zelfs nog pending!

ik vermoed dat de nieuwe 2020 aanzienlijk sneller is dan die van 5 jaar geleden maar had graag de getallen gezien

Bijdrager
    KarelWillem

Kijk naar de resultaten van 2016 en 2019 in de link hierboven.

En lees dit document van Apple:

https://www.apple.com/nl/newsroom/2020/08/27-inch-imac-gets-a-major-update/

En bekijk deze video:

Veel duidelijker kan ik het niet maken. .:)

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 6 dagen geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    cezanne

<p style=”text-align: left;”>hartelijk dank!</p>

Bijdrager
    KarelWillem

Graag gedaan.

Bijdrager
    JJmac

Zijn zeker veel sneller, kan het nu zelf bevestigen, de nieuwe heeft dan ook 6 cores en de laatste nieuwe processor 10e variant.

Daar komt bij dat de prijzen van tweedehands nog zo hoog zijn dat het niet interessant is.

Bijdrager
    cezanne

ja, die indruk heb ik ook, dus het gaat een nieuwe worden; verdiep me nu in clean install of migration assistent, het laatste is makkelijker maar ik heb na al die jaren zoveel zooi meegezeuld naar nieuwe Macs dat een schone installatie aantrekkelijk is maar dat gaat natuurlijk bergen tijd kosten 😫

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 5 dagen geleden door cezanne. Reden: typo
    Bijdrager
    SuperAn

Gewoon nog geen kopen. Anders zit je direct met oude hardware. Wacht tot Apple met de arm versies komt, binnen enkele weken/maanden.

Bijdrager
    RW076

<p class=”cite”>SuperAn op 24 september 2020 om 10:49</p>
    Gewoon nog geen kopen. Anders zit je direct met oude hardware. Wacht tot Apple met de arm versies komt, binnen enkele weken/maanden.

Ik twijfel aan je advies.

Geen x86 gaat de toekomst worden, maar nog lang niet alles en iedereen is zo ver.
    Het kan in de meeste gevallen een betere optie zijn om de 1e versie(s) van een nieuw product links te laten liggen en pas over te stappen als de meeste soft en hardware huizen ook zo ver zijn.

Nu de huidige 27″ kopen, lijkt mij dan ook de betere keuze dan wachten op de 1e arm.

Bijdrager
    cezanne

ik zit niet te wachten op arm, afgezien van vraag wat dit voor al mijn software gaat betekenen;  ik handel niet in imacs dus dat ik straks niet de nieuwste chip in mijn imac heb deert me niet, ik verwacht nog jarenlang ondersteuning voor de intel imac, tegen de tijd dat die op zijn laatste benen loopt en arm inmiddels is ‘ingespeeld’ zien we wel weer verder:-)

Bijdrager
    RW076

<p class=”cite”>cezanne op 24 september 2020 om 12:17</p>
    ik zit niet te wachten op arm, afgezien van vraag wat dit voor al mijn software gaat betekenen;  ik handel niet in imacs dus dat ik straks niet de nieuwste chip in mijn imac heb deert me niet, ik verwacht nog jarenlang ondersteuning voor de intel imac, tegen de tijd dat die op zijn laatste benen loopt en arm inmiddels is ‘ingespeeld’ zien we wel weer verder:-)

Van PowerPC tot Intel duurde tussen de 4 en 6 jaar.
    Niet heel gek om te verwachten dat je dus nog volledige support krijgt op Intel van +/-5 jaar na introductie van de ARM Macs.

Bijdrager
    JJmac

<p class=”cite”>SuperAn op 24 september 2020 om 10:49</p>

De iMac 27 is net nieuw uitgebracht, 4 augustus. Dan vermoed ik niet dat ze binnen een half jaar een nieuwe variant gaan uitbrengen.

en dat denk ik niet alleen maar ook de media en dat de nieuwe 27 inch van binnen zo veel is veranderd om nog voor jaren top prestaties te kunnen leveren.

Bijdrager
    computer space

Als je naar 2016 kijkt, kun je net zo goed tot 2012 terug gaan. 2012-2017 zijn the DARK AGES van Intel, toen kwamen ze geen steek verder en hebben ze een eeuwigheid quad i7’s op 22nm lopen bakken omdat ze simpelweg niet beter konden. De laatste drie jaar zijn er 14nm modellen, en nu is het eindelijk iets beter, maar een quad i7 blijft prima, de software kon immers ook amper meer eisen door de laksheid van Intel.

Daarnaast kan ik je aanraden om waar mogelijk geen nieuwe spullen te kopen. Alles wat we nodig hebben is er al. Het lukt mij best aardig. Enkel onderbroeken, sokken en schoenen koop ik nog nieuw.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.