4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    QSD

overzetten video naar dvd

Collega’s,

Ik krijg plots af te rekenen met een probleem nadat ik al talrijke van mijn lange videofilms heb omgezet naar dvd.
    Ik laat mijn videofilm van bijna 3 uur omrekenen via Toast via “disc image”. Eens daarmee gedaan (10 uur later !) kan ik dan het resultaat mounten, waarna een schijficoon op mijn bureaublad verschijnt welke ik dan kan slepen in mijn DVDBackup programma wat dan een prima resultaat geeft om te comprimeren in DVD2oneX. Liep zoals gezegd prima. Vandaag echter krijg ik na het mounten niet het vertrouwde schijficoon op mijn bureaublad maar 2 andere, nl. amerika.toast en amerika.disc waarbij het woord amerika verwijst naar mijn film.
    Ik kan met deze mappen niets aanvangen.
    Wat kan er misgegaan zijn en kan ik nog iets doen of moet ik van voor af aan beginnen en de hele omrekening (van 10 uur) laten herbeginnen ?

Dank voor jullie tips !

Bijdrager
    QSD

Vreemd.
    Nadat ik geen antwoord kreeg van de collega’s heb ik het disc image volledig van vooraf aan gedaan. Alles ging nu plots terug naar wens. Ik begrijp niet wat er verkeerd is gegaan.
    Nu goed, alles werkt weer zoals het hoort.

QSD

Bijdrager
    pluche

volgens mij maak je wel een fout – of meer een overbodige bewerking
    als je die disc image met Toast gemaakt hebt, en die dan mount, dan zit daar een VIDEO_TS file in;
    die kun je rechtstreeks selecteren in DVD2oneX en op de juiste grootte brengen
    DVDBackup heb je in dit geval niet nodig aangezien er blijkbaar geen Macrovision aanwezig is

Bijdrager
    pluche

nog iets vergeten: de schijficoon van de mounted disc image even aanklikken, dan zie de de VIDEO_TS file

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.