8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    ilona500

Overzetten 7 naar 11 en daarna 7 verkoop klaar maken

Hallo,
    Binnenkort komt mijn nieuwe iPhone binnen, ik ga van een 7 naar de 11 ( de gewone )
    Ik zou graag van jullie willen weten wat de makkelijkste manier is om de gegevens van de 7 naar de 11 over te zetten?
    Ik heb dat weleens met een reservekopie via iTunes gedaan maar het kan denk ik makkelijker / sneller via iCloud??
    Én daarna wil ik graag mijn 7 verkopen, ik lees heel veel opties om de telefoon leeg te maken, met de één lijk ik wat sneller klaar dan de ander, ( terug naar fabrieksinstellingen ) maar is de telefoon dan echt leeg, zijn mijn gegevens dan op geen enkele manier meer ergens te vinden??
    Ik lees graag jullie tips!

Bijdrager
    madcat

vroeger deed ik altijd 2 backups, 1 via itunes (encrypted) en 1 via de cloud

Dan de nieuwe iphone terug zetten en vooral even kijken of je logins goed gaan van je werk of andere 2 factor authentifications wat vaak via een app gaat, daarna de stappen doen die in die link staan.

Bijdrager
    Jitse Vanhoutte

Gegevens overzetten naar een nieuwe iPhone kan inderdaad via een back-up in iTunes (of Finder) of iCloud. Ik denk dat ‘Migratie van apparaat naar apparaat’ nog makkelijker is, al moet je wel zeker zijn dat beide apparaten op iOS 12.4 of hoger draaien.

‘Begin direct’ gebruiken om gegevens over te zetten naar een nieuwe iPhone, iPad of iPod touch

Wat betreft het verwijderen van gegevens op je oude iPhone, vind je hier meer info:

Wat u moet doen voordat u uw iPhone, iPad of iPod touch verkoopt, weggeeft of inruilt

Bijdrager
    JohnEL

maar dan wel eerst zelf een reservekopie van de 7 in de cloud zetten en ook controleren of van de Whatsapp een kopie is gemaakt…

Bijdrager
    ilona500

Bedankt voor jullie reacties!
    Wanneer is het moment om je simkaart uit de oude te halen en in de nieuwe te stoppen??

Bijdrager
    KarelWillem

Het liefst voordat je hem aan de koper meegeeft. .;)

En verder maakt het niet zoveel uit.

Bijdrager
    ilona500

Ja dat is inderdaad wel handig ?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.