16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Mirry

overvloeimodus vermenigvuldigen

Ik heb een logo dat in een wit blok staat geplaatst op een 15% kleurdekking. Dit logo heb ik op vermenigvuldigen gezet zodat het wit hetzelfde wordt als de kleurdekking. Ik heb overvloeien isoleren aangevinkt. Op het scherm ziet het er goed uit.

Als ik een afdruk maak met onze laserprinter zie ik toch bij het logo op de plek van het kader een iets donkerdere kleur als de achtergrondkleur…..

Gaat dit met drukken wel goed?

Bijdrager
    WOZ

Maak er eens een cPDF van. Dan kun je de afzonderlijke platen bekijken van die pdf. (Dit kan ook in INDD maar doe het eens in de pdf en zie wat er geproduceerd wordt). Als je wit op vermenigvuldig zet valt het weg. Toch beetje vreemde manier van werken vlgns mij hoor;-)

Bijdrager
    Mirry

hoe zou jij het doen? zou jij het vrijstaand maken in photoshop en dan plaatsen als psd?

Bijdrager
    WOZ

Hoezo? Is het geen Adobe illustrator dat logo? Heb je een plaatje ervan?

Bijdrager
    Zora la rousse

Klinkt alsof je dit soort effecten gebruikt voor RGB kleuren, en niet voor CMYK / steunkleuren.

Bijdrager
    Mirry

nee het is gewoon een jpg of tiff logo. een logo op een witte achtergrond zeg maar. Maar het gaat om zo’n 25 logo’s daarom had ik dit als snelle methode genomen.

Bijdrager
    Jasper

Meet anders eens, in photoshop, met je pipetje de waarden in het kader en buiten het kader.

Bijdrager
    Mirry

jep alles netjes c0m0y0k0 hoor…

Bijdrager
    Mirry

oh en kan trouwens hier even geen cpdfje draaien.. geen enfocus hier…

Bijdrager
    WOZ

Dat hoeft ook niet, maak gewoon een goede pdf. Ik zou het niet op vermenigvuldigen zetten. alles gaat vermenigvuldigen: heb je een geel logo op een blauwe ondergrond dan wordt ie groen in het drukwerk.

Als stelregel kun je nemen: JE kunt poetsen op een drol wat je wilt, het blijft een drol. En een jpegje van een logo is een drol in my humble opinion. Kun je niet een witte vorm in je opmaak opnemen? Ben je eraf. :sealed:

Bijdrager
    Mirry

nee mag helaas niet :cry:

Bijdrager
    Macteach

Zet in InDesign ‘voorvertoning Overdruk’ aan om goed te zien van blend modi doen!!

Bijdrager
    Mirry

geeft psd in indesign nooit problemen met drukken?

Bijdrager
    MacBeer

Nee. PSD is uitermate geschikt om in ID gebruikt te worden tbv drukwerk. TIFF is ook prima.
    EPS (photoshop en illustrator) dien je in ID liever te vermijden omdat dit formaat geen kleurprofielen ondersteunt.
    EPS is met de komst van ID overbodig geworden.

Bijdrager
    Mirry

op de een of andere manier sta ik nog huiverig tegenover psd in indesign. Maar blijkbaar hoeft dat dus niet. Nou, dan ga ik het op die manier toch maar doen….

Bijdrager
    mooirood
    ”Mirry”

hoe zou jij het doen? zou jij het vrijstaand maken in photoshop en dan plaatsen als psd?

Lijkt mij een degelijke oplossing

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.