10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Mikey98

Oververhitte Accu/Lader

Beste lezers,

Ondanks dat er ondertussen waarschijnlijk niks meer aan te doen is, wil ik het toch nog even kwijt;
    Twee jaar geleden heb ik een mac gekocht, gewoon zo’n reguliere, normale mac destijds. Na twee weken brandde ik mijn vingers aan de oplader, en begon ik mij af te vragen of dit wel juist was, nog een week later laadde mijn mac niet meer op. Het plastic rondom de accu was gesmolten en de MagSafe zelf ook. Ik heb de mac teruggebracht en beide componenten zijn vervangen en heb ik vergoed gekregen.
    Maar na alweer een week is exact hetzelfde gebeurd, alleen wilde men de laptop niet nog een keer bekijken.

Nu is mijn vraag dus, heeft iemand ooit dit probleem gehad, en weet je dan toevallig ook waar het wèl aan heeft gelegen? Mijn mac ligt namelijk nu al 2 jaar in de kast en vind het toch eigenlijk wel heel erg zonde en wil dus graag kijken of ik er zelf nog wat aan kan doen.

Met vriendelijke groet,
    Mike Schopman

Bijdrager
    tomc

Twee jaar geleden heb ik een mac gekocht, gewoon zo’n reguliere, normale mac destijds.

Die ja.:-|

Zouden ze toch gewoon moeten herstellen als hij nog in garantie was? Ook die tweede keer. Als het boeltje begint te smelten moet er wel een serieus probleem zijn.

Ooit een andere oplader geprobeerd?

Bijdrager
    SunKeeper

Blijkbaar dus een MacBook.
    Pak die eens even uit de kast en kijk op de achterkant bij de tekst welk nummertje daar staat achter de A dat zijn vier cijfers.

Dan weten we ten minste een beetje waar we het over hebben.

Inderdaad moet het ook een tweede en derde keer gewoon gerepareerd worden. Wanneer je er dan opnieuw mee terugkomt, zal Apple meestal gaan kijken of ze je een compleet nieuwe MacBook+Magsafe kunnen geven. Want op dat moment is het wel duidelijk dat er iets goed fout zit.

Overigens nog nooit eerder gehoord, dus het is ook geen bekend probleem.

Bijdrager
    DucoBorn

Ik snap niet dat zo’n nieuwe Mac die problemen kan krijgen. Mijn Macbook, waarschijnlijk nog ouder, (A1278, 2,4GHz, eind 2008) heeft hetzelfde probleem gehad. niet zo ver dat er iets smolt, aangezien deze van aluminium was. Wat je kunt proberen is een andere oplader inderdaad, en even kijken of de koeler nog wel werkt. Succes zou ik zeggen.(y)

Bijdrager
    GJS

Beste Mikey98,

Waar heb je je MacBook gekocht?
    Wat type MacBook heb je gekocht?
    Betreft het een originele Apple Magsafe adapter?
    Betreft het een originele Apple accu?

Bijdrager
    Mikey98

Ooit een andere oplader geprobeerd?

Ik heb inderdaad al eens een andere oplader geprobeerd, maar ook hier hetzelfde resultaat, de vijf pinnetjes zijn dan ingeschoven en door de hitte is het plastic eromheen gesmolten, waardoor de pinnetjes eigenlijk vastgesmolten zitten.

Pak die eens even uit de kast en kijk op de achterkant bij de tekst welk nummertje daar staat achter de A dat zijn vier cijfers.

Model A1342

Waar heb je je MacBook gekocht?
    Wat type MacBook heb je gekocht?
    Betreft het een originele Apple Magsafe adapter?
    Betreft het een originele Apple accu?

Waar ik hem gekocht heb weet ik zo niet meer, het is de normale MacBook, geen Pro of Air ofzo. De originele MagSafes van 60 W met model no: A1344. De Accu in de MacBook is dus al eens vervangen door Apple, dus ik neem aan dat dit gewoon de originele accu is.

Bijdrager
    iDEOwen
    Mikey98 op 25 juni 2015

Twee jaar geleden heb ik een mac gekocht, gewoon zo’n reguliere, normale mac destijds.

Model A1342

Dat is de MacBook Late 2009… ik hoop echt niet dat je deze 2 jaar geleden nieuw hebt gekocht…

Bijdrager
    GJS

Toevallig.. geen nietje of iets anders van metaal aan je Magsafe board?

Bijdrager
    tomc

Als je een MacBook uit 2009 twee jaar geleden hebt gekocht in een winkel die zo vaag was dat je je hem niet eens meer herinnert bestaat de kans dat je een slecht werkend product bent aan gesmeerd.

Hier ben je natuurlijk niets mee maar koop in het vervolg je MacBook in een bekende winkel.

Bijdrager
    Mikey98

Dat is de MacBook Late 2009… ik hoop echt niet dat je deze 2 jaar geleden nieuw hebt gekocht…

Nu je het zo zegt, de tijd vliegt, hij is inderdaad 4 jaar oud, maar ligt al meer dan drie en een half jaar in de kast.

Toevallig.. geen nietje of iets anders van metaal aan je Magsafe board?

Nee verder helemaal clean.

Als je een MacBook uit 2009 twee jaar geleden hebt gekocht in een winkel die zo vaag was dat je je hem niet eens meer herinnert bestaat de kans dat je een slecht werkend product bent aan gesmeerd.

Okee laat ik het anders zeggen, onze school is in de eerste begonnen met laptops, school heeft alle laptops aangeschaft, maar ik heb hem zelf betaald, met alle andere laptops was bijna niks aan de hand, maar het is vrijwel zeker dat dit originele MacBooks zijn.

Het gaat mij er alleen om of iemand heel misschien nog een oplossing heeft, want vind het doodzonde, heb er 1000 euro voor betaald en heeft maar korte tijd gewerkt, misschien kan ik er zelf nog iets mee doen?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.