17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Luud51

Oversturen iMovie project

Ik heb een iMovie project gemaakt die ik over wil sturen naar mijn dochter.
    Nu heb ik dat al gedaan (via e-mail) naar mijn zus maar de kwaliteit is slecht.
    Wat raden jullie mij aan om het toch zo goed mogelijk over te sturen. Met Dropbox en daar een share aan te maken of via WeTransfer?
    Wat geeft de beste resultaten aan de ontvangers kant?
    b.v.d.
    Luud

Bijdrager
    TheBigZ

Wil je alleen het eindresultaat oversturen, of echt het hele iMovie project (zodat je dochter er nog verder aan kan werken in iMovie)?

Bijdrager
    Luud51

Beste BigZ,
    Het leukste lijkt mij als zie er eventueel zelf nog het een en ander aan toe kan voegen zoals komentaar bij het filmpje. Maar dat moet niet.

Bijdrager
    TheBigZ

Dan zul je alle benodigde bestanden moeten opsturen. (Eventueel de twee complete mappen zippen kan helpen.) Via WeTransfer kun je zipfiles van maximaal 2GB oversturen.

Backing-Up and Transferring iMovie Projects

Copy (or Archive) the two directories under the /Users/<current username>/Movies folder named

iMovie Events
    iMovie Projects

Bijdrager
    Luud51

Beste BigZ,
    Ik maak de iMovie met versie iMovie HD. Als ik de files zip hebben ze dan na het unzippen al hun informatie nog? Ik kan in finder het project comprimeren naar een zip bestand is dat genoeg of moet ik nog meer doen?

Bijdrager
    Hansi2124

Het zou abominabel slecht zijn als er met het unzippen info verloren gaat…. Dus het lijkt mij logisch dat alles er weer is als het weer uitgepakt wordt.

Bijdrager
    Luud51

Na het zippen blijft er nu 3,5 GB file groote over en via WeTransfer gaat het dus niet.
    Melding file is te groot dus wordt het denk ik toch via Dropbox. Of is er nog een andere manier?
    Luud

Bijdrager
    TheBigZ

Bij FileDropper kun je tot 5GB gaan: http://www.filedropper.com/

Maar beter is misschien nog om de zip op een DVD te zetten en met de post op te sturen.:lol:

Dat zou best nog wel eens handiger kunnen zijn dan DropBox/WeTransfer/FileDropper.

Een paar GB uploaden gaat immers ook al de nodige uren kosten.
    (3.5GB duurt 8 uur bij een uploadsnelheid van 1 Mbps)

Bijdrager
    TheBigZ
    Luud51 op 19 mei 2012

Ik maak de iMovie met versie iMovie HD.

Heeft je dochter ook een Mac met iMovie HD?
    De nieuwere iMovie versies kunnen wel iMovie HD projecten importeren.

Bijdrager
    Luud51

Ze heeft wel een Mac maar ik weet niet welke versie OS ze erop heeft. Moet dit dus eerst navragen. We hebben alleen via e-mail contact dus opsturen is geen optie.
    Wacht even haar reactie af.
    Bedankt,
    Luud

Bijdrager
    Luud51

Mijn dochter heeft aangegeven dat zij er niets meer aan wil doen. Alleen het filmpje ontvangen.
    Dat is het dus, Nu nog een manier vinden om het bestand over te sturen.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Hoe groot is die film? Als jij en je dochter een ‘web based’ e-mail adres hebben (zoals yahoo, GMail of Hotmail) kun je met het programma Pando het bestand versturen via je e-mail adres. De gratis versie van Pando is beperkt tot 1GB maar met het programma Split & Concat kun je het bestand opsplitsen in meerdere stukken en de ontvanger kan die met het zelfde programma weer aan elkaar plakken.

Bijdrager
    TheBigZ

Ik zou eerst de film exporteren naar H.264. Dan moet je voor de hele film toch wel onder de 2GB kunnen komen (als het ruwe materiaal 3.5GB is). Het resultaat kun je vervolgens opsturen via WeTransfer.

Hou er rekening mee dat je Mac waarschijnlijk ook een tijd op de export staat te knagen. Probeer eerst een kort stukje (5 min) te exporteren met bepaalde settings en kijk dan of de kwaliteit voldoende naar wens is. Doe pas de complete export als je tevreden bent met de settings.

Er zijn hier genoeg mensen die je tips kunnen geven over de te gebruiken settings. Je moet dan wel even vertellen hoe je bronmateriaal eruit zag. (Resolutie, Frames per seconde, Codec etc.) Vooral forumlid unSOUND heeft een engelengeduld als het om het uitleggen van dit soort zaken gaat.

Bijdrager
    Luud51

Iedereen bedankt voor de informatie.
    Ik heb toch maar besloten een iDVD te maken en deze aan haar toe te sturen.

Bijdrager
    KarelWillem

…Ik heb toch maar besloten een DVD te maken…

Bijdrager
    Luud51

:yum: Bedankt voor de correctie KarelWillem.
    Hier schiet ik echt iets mee op.

Bijdrager
    KarelWillem

Daar moest je wel héél lang over nadenken.:lol:

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.