11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    jebman

oversteken tussen schermen muiscursor even zoek

Hoi,

zonder dat ik mij bewust van gemaakte software wijzigingen ben ik mijn muis “kwijt” tussen 2 monitoren bij het oversteken. Iemand een idee waar dat mee te maken kan hebben, versnelling van de muiscursos?
    Eerder ging de muis gewoon vloeiend van een naar de ander nu moet ik een stukje in het niets schuiven met de muis om weer in beeld te komen op de aangrenzende monitor.

Bijdrager
    jebman

En vanuit het niets, nu de 3e monitor ook aan staat is het weer als vanouds?? computers (zucht)

Bijdrager
    Kareld

Kijk eens bij instelingen – beeldscherm en kijk als ee rangschikking juist staat.
    Ook kijken bij instellingen – muis daar kan je de snelheid wijzigen

Bijdrager
    jebman

rangschikken heb ik al gedaan, maakt niet uit. Muis idem.

Merk wel dat ik sinds de monitoren en een aantal usb apparaten via het belkin thunderbolt dock lopen er soms rare dingen gebeuren. Eerder deze week plots de ingestelde versnelling van mijn muis kwijt (na inschakelen usb printer). iPhone wordt wel herkend via lightning usb kabel maar zodra ik filmpjes wil overzetten naar iphoto verdwijnt de iphone uit de kolom, syncen met itunes idem gewoon via wifi ipv kabel.
    Of het met die dock te maken heeft weet ik niet maar issues gaan wel parallel met in gebruik name.

Moderator
    Night

Ik denk dat het niet zozeer de hardware is, als wel de software (OSX) die hier steekjes laat vallen.
    We voegen wel weer een streepje bij aan de bugs-score van Yosemite.

Bijdrager
    SunKeeper

Wanneer je een venster halverwege de schermen zet, zie je dan wel alles?

Ontbreekt daar ook een stuk, dan valt er schijnbaar een stukje beeld weg. (horizontal overscan)

Hier Yosemite en met een extern scherm direct op HDMI geen probleem.

Geblokkeerd
    Anoniem

Normaal is het scherm van m’n MacBook dicht maar soms heb ik een stabiele Wifi verbinding nodig en dan moet ik hem even openklappen. Ik kan dan ook mijn muis tussen de beeldschermen kwijt. Ik werk maar met een scherm dus mij maakt het niet uit. Maar zal vast wel weer aan Yosemite liggen hahah.

Bijdrager
    iep
    Night op 24 januari 2015

Ik denk dat het niet zozeer de hardware is, als wel de software (OSX) die hier steekjes laat vallen.
    We voegen wel weer een streepje bij aan de bugs-score van Yosemite.

Je bedoelt “we voegen weer een streepje bij aan de bug-score van de Belkin Thunderbolt dock”. Zoek maar eens op internet rond en je zult heel wat problemen met de eerste generatie vinden. De 2,5Gbps snelheid van de USB3 poorten en de zeer instabiele werking komen het vaakst voor. Iets wat al een aantal jaar zo is en dus niets te maken heeft met Yosemite noch met Thunderbolt zelf (nieuwere revisies doen het wel goed net als andere Thunderbolt docks). De oplossing is garantie claimen (en hopen dat je die nu nog krijgt).

Zo zie je maar dat huiswerk doen je veel sneller bij een oplossing brengt dan die eeuwige hardnekkige vooroordelen;)

Bijdrager
    jebman

Vooroordeel Yosemite niet van toepassing, ik zit met deze machine nog op 10.9.5

Schermen doen het nu weer goed, als het zich weer voordoet zal ik eens proberen met overlappend window over de monitoren.

De bugs van het Belkin dock waren mij bekend toen ik het vorige maand in de opruiming kocht bij iCentre, de FW poort en de prijs deden mij kiezen voor deze aanbieding ipv het nieuwere model (en door omstandigheden ivm onjuiste info toen over leerbaarheid nu zelfs vrijwel gratis gekregen). Maar dat daar gelaten, ik wil graag weten waar problemen vandaan komen en hoe op te lossen of een work around te doen.

Op dit moment maar zoveel als mogelijk weer los gekoppeld van het dock en op de oude vertrouwde manier verbonden.

Bijdrager
    iep

Het is een hardwarematig probleem welke met een nieuwe revisie lijkt te zijn opgelost. Je zult dus garantie moeten claimen bij iCentre (of Belkin maar wettelijk gezien is het de verkoper die de garantie moet doen).

Bijdrager
    jebman

@iep dank voor je tip. Ik ga daar niet te hoog van de toren blazen voor een vrijwel gratis dock.
    Ik weet niet of garantie gaat helpen, de fouten zijn in de nieuwe versie verholpen, ik denk niet dat er veel aan de hardware in mijn dock valt te sleutelen. En laat ik nu net mijn 2 TB poorten op mijn imac nodig hebben voor 2 extra monitoren en een daisychain met FW schijven. Dan is deze dock dus een mooie oplossing. De ultieme garantie oplossing zou een vervanging naar het nieuwe model zijn maar dan mis ik de FW connectie, die hdmi poort heb ik nog nooit behoefte aan gehad.
    De volgende keer dat het zich voordoet zal ik hem van de stroom halen en weer “herstarten” misschien helpt dat.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.