5 berichten aan het bekijken - 31 tot 35 (van in totaal 35)
  • Bijdrager
    1984

    Bedankt @Horloge, ik had het wel gezien, maar er nog niet gelezen omdat ik er van uitging dat Orange daar de touwtjes in handen had. Maar veel kritiek op de livebox en telefonie.

    Ik vraag me wel af wie er zijn Livebox met een kabeltje van 30 cm heeft aangesloten :?

    [size=9:256d83c66b]Als uw Orange telefoonverbinding regelmatig uitvalt, dan is de Livebox
    waarschijnlijk niet goed aangesloten. Controleer of de Livebox met het
    meegeleverde kabeltje van circa 30 cm. is aangesloten op het
    hoofd-telefoonstopcontact
    (ISRA punt). Kijk daarna of er geen
    telefonische apparatuur (zoals telefoontoestellen, faxapparaten, of
    alarminstallaties) vóór de Livebox op het netwerk zijn aangesloten.
    Bron :Orange
    [/size:256d83c66b]

    Bijdrager
    Horloge

    nou dat is ook zowat ……ik kreeg probelemen met mijn telefonie ….en later begon internet te haperen

    ( doet het nu trouwens redelijk goed …hoef niet meer om de 5 min.te resetten..) ..( heb de oude speedtouch eraan gehangen) weet neit of dat de oplossing is ……maar ik heb internet….

    heb dus met de helpdesk gebeld en kreeg advies dus om de afstand van telefoon naar livebox 30 cm…te houden….dus kabelte gebruiken wat je bij install. pakket hebt gekrgen…..dat had ik dus al ….maar ja ..
    later weer gebeld …..ik moest de kabel langer maken …..dus geen 30 cm ….maar langer…..

    ik dus trouw gedaan…..maar haalde niks uit……dus ze zeggen volgens mij maar wat daar ….om je aan het lijntje te houden……

    groet

    Bijdrager
    1984

    De helpdesk hanteert de volgende smoezen:

    1. Teveel ruis op de lijn;
    2. Slechte bekabeling;
    3. Te lange bekabeling tussen IS/RA en Livebox;
    4. Verkeer OS (lees: niet Windows of MacOS);
    5. Meer dan één computer aangesloten;
    6. Verkeerde telefoon aangesloten (vooral bij de dienst nummermelding);
    7 … en nog vele andere smoezen

    Ik kende hun verhaaltje wel ,en melde op te stappen bij hun om dat het niet na behoeven functioneerde , ze hebben er een melding van gemaakt , en sindsdien functioneert het OK (heb er wel een splitter tussen zitten)

    Maar nu je de Speedtouch gebruikt kun je geen gebruik meer maken van telefonie, heb je die opgezegd bij Orange…..?

    Bijdrager
    Horloge

    dat weet ik nog niet ……

    ik kijk het eerst nog ff aan……

    als het zo blijft gaat de telefoon gewoon weer via de kpn….
    ik moet wel ff opletten …ik moet dan voor augustus opzeggen…

    hoop dat het beter word

    Bijdrager
    JJmac

    Wij kunnen nu ook naar een ander provider toe omdat @Home de prijzen en de snelheid omhoog gooit, maar als ik dit zo lees dan kan ik beter bij @Home blijven, want eerlijk gezegd hebben wij geen problemen.

5 berichten aan het bekijken - 31 tot 35 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.