30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)
  • Q:
    Bijdrager
    fozzy

Overstappen van provider (nu @home)

Mogge,

Ik zit n beetje te dubben, denk dat er velen zeggen OVERSTAPPEN, maar ik wil eerst wel eens
    jullie ervaringen met een andere provider dan.

Ik zit nu nog bij @home, maar de snelheid is momenteel bedroevend.
    We hebben internet soms (lekker goedkoop, dacht redelijke snelheid), was ook wel zo,
    maar sinds enige tijd is de snelheid bedroevend laag. Nu heb ik de helpdesk vorige week
    gebeld, met die mededeling. Ik heb de speedtest ook gedaan (speedtest.nl), en kom dan op MAAR 156Kb/sec. Maakt niet uit welk tijdstip van de dag.

Krijg ik als antwoord, we sturen U wel een verhuisdoos. Kabels dus vervangen, ik heb hem nog niet binnen, maar denk dus niet dat het veel helpt.

Daarom zit ik dr aan te denken om maar over te stappen van @home naar een ander.
    Mn voorkeur, en van mn vrouw (beide goede ervaringen mee) gaat uit naar Orange.
    We hadden hem voorheen ook beide.

Hoe is jullie ervaring van Orange Family, en dan icm met de Livebox en bellen?

We hebben nu dus ook Internet/Bellen en willen dat in de toekomst ook wel weer.
    Geen KPN weer als t niet hoeft:mrgreen: :mrgreen:

Bijdrager
    wout3r

Dit vindt ik ook wel interessant. We hebben thuis op het moment 2 verbindingen; Planet (Advanced ADSL) en Casema (Mega). Alleen Planet kan in onze regio geen volledige snelheid bieden en Casema kan ons geen vast IP adres geven en valt vaak uit. Dit vaste IP adres is van belang omdat mijn vader in huis een bedrijf heeft runnen waarbij het mogelijk moet zijn voor klanten en freelancers om 24/7 op de server te komen. Dit is op het moment dus niet het geval..

Kan iemand mij ook tippen?

Bijdrager
    tarun

Ik gebruik sinds 2000 XS4ALL met grote tevredenheid. Sinds oktober 2006 ook bellen via internet (VoIP). Werkt prima. Daarvoor gebruik ik een AVM Fritz!Box, maar als je je aanmeldt bij XS4ALL krijg je al een router die geschikt is voor VoIP.

Nadeel van XS4ALL: ze zijn niet de goedkoopste, maar wel erg goed!

Bijdrager
    madterol

Vraag ?

1. Wat voor @home verbinding heb je ( Down- Upload )
    2. Wat is de afstand tussen jou en de KPN centrale
    3. Waar staat het DSL modem ( meterkast of boven op zolder )
    4. wat voor bekabeling zit tussen je DSL modem en het KPN aansluitpunt.

afz.
    nog KPN’er :? :?

Bijdrager
    fozzy

ahum, ik heb internet via de Kabel, dus niks met kpn aansluitpunt enzo!
    Internet Soms, dus 1200/256 geloof ik. maar ik kom dus lang niet aan de 1200!!

tussen het modem en mn computer zit een UTP kabel, en niet de standaard van @home, maar
    een ‘dikkere’ van het werk.

Moderator
    Koen van Tongeren

Ik zou toch eens overwegen om die afgesloten KPN lijn van je in ere te herstellen. Bij kabelinternet zul je namelijk altijd dat snelheidsprobleem houden. Het zit zo (heb ik mij door experts laten vertellen): als jij kabelinternet hebt en jouw buren nemen dat ook, dan heeft dat nadelige gevolgen voor jouw verbinding. Oftewel, hoe meer mensen in de buurt via de kabel internetten, hoe langzamer het bij jou gaat. ADSL is een heel andere technologie die niet gevoelig is voor de hoeveelheid gebruikers in een buurt. Zo lang je dicht genoeg in de buurt van een centrale zit (en dat zit 98% van Nederland) kan je op prima snelheden internet.

Dus, ADSL lijkt mij de enige oplossing van je probleem en inderdaad raad ik dan net als tarun XS4ALL aan. Niet de goedkoopste, wel de beste. Nooit storing, goede snelheid en zéér kundige helpdesk. En met hun VOIP aanbieding hoef je nog steeds niet meer te bellen via KPN als je dat echt niet wil.:-)

Bijdrager
    fozzy

T gekke is, het is heel lang GOED geweest, het was super, nooit storing enzo.
    Da’s t gekke, ik ben verder tevreden, maar de snelheid van de laatste maand is gewoon slecht.

Bijdrager
    Horloge

toevallig zit ik sinds eind maart ook te rommelen met mijn internet-verbinding
    ik heb sinds het begin van de livebox introductie een livebox en sinds ca. 2 maanden draadloos
    ik zit dus bij ORANGE FAMILY adsl incl.telefonie
    hij heeft het altijd goed gedaan en ineens sinds een aantal dagen 2 minuten internet en dan moet ik weer resetten…..dus dat schiet niet op….
    ik orange helpdesk gebeld en volgens hun ligt het aan de bekabeling….
    (gisteren gebeld)adviseren livebox bij hoofdaansluiting te plaatsen…wat dus een vreemde plaats is in mijn huis….

Het geval wil nu dat ik weer een halve dag prima internet heb ….er is dus niks meer aan de hand

ik begrijp niet hoe dit kan en vraag me dus af of het dan wel degelijk aan de bekabeling ligt….

verder (alleen in het begin van de introductie livebox) geen problemen gehad tot nu toe
    ook mijn telefoon vebinding is niet oke ….

maar zolang alles het nu blijft doen verander ik niks ….

groet

note: ik heb gelezen dan XS4ALL een prima provider is ….alleen las ik vna het weekend in het ad (regio den haag) een test en daar kwam uit dat de helpdesk van XS4all een wachttijd van wel te verstaan 45 minuten heeft ….dat klinkt niet echt uitnodigend…..

Moderator
    Koen van Tongeren
    ”fozzy”

T gekke is, het is heel lang GOED geweest, het was super, nooit storing enzo.
    Da’s t gekke, ik ben verder tevreden, maar de snelheid van de laatste maand is gewoon slecht.

Dan moet je in de straat maar eens navragen wie er in de afglopen maand kabelinternet heeft genomen.:-)

Bijdrager
    Maerstrom
    ”fozzy”

tussen het modem en mn computer zit een UTP kabel, en niet de standaard van @home, maar

1200/256 = kiloBIT per seconde
    156kb/s = kiloBYTE per seconde

156 * 8 = 1248

Ik denk dat je redelijk op je topsnelheid zit.

Bijdrager
    satdoxter
    ”Maerstrom”
    ”fozzy”

1200/256 = kiloBIT per seconde
    156kb/s = kiloBYTE per seconde

156 * 8 = 1248

Ik denk dat je redelijk op je topsnelheid zit.

maerstrom is me net voor
    Je snelheid klopt precies met het abonnement wat je afgesloten hebt

Bijdrager
    DarkRaverNL

Wij hebben Planet ADSL hier, zijn aardig tevreden over, altijd topsnelheid, alleen een minpuntje dat ze alle mail blokkeren, je moet verstuuren via hun mail servers, maar dat was zo veranderd:)

IDD, kabel hadden wij ook eerst, maar daar schommelt de snelheid heel erg, sommige dagen heb je echt maar 50% .

Bijdrager
    fozzy

Dit zijn de specs van @home:

Internet Soms 1200

Snelheid (kbit/s)
    Download: 1200
    Upload: 300

maar ik haal ut toch niet. Drom wil ik het wel eens uitzoeken.
    En de straat door om aan te bellen? hm…wordt een hele klus, minstens 100 adressen dus?

Bijdrager
    computer space

Inderdaad, je snelheid klopt gewoon. Ander abo nemen als je sneller wilt.

Bijdrager
    1984
    ”fozzy”

Hoe is jullie ervaring van Orange Family, en dan icm met de Livebox en bellen?

ik gebruik Wanadoo al vanaf het begin (destijds de beste provider voor Apple) na de Speedtouch ben ik de Livebox gaan gebruiken (die heel wat eenvoudiger te resetten is als de Speedtouch )
    Momenteel Orange Family(ADSL)/Livebox en telefonie alles werkt probleemloos (en de Livebox staat ± 15 m van van de hoofd aansluiting) grappig is ook met telefonie dat de voicemail berichten ook via [email protected] kunt beluisteren…..

(alleen de helpdesk geeft in 70% van de gevallen geen goed advies…..)

Bijdrager
    fozzy

Ben ik dan gek, of zit het tussen mn oren? Voor ons gevoel is internet toch trager dan voorheen.
    Lees enkele weken terug. Terwijl het juist sneller zou moeten zijn geworden miv. januari toch?

:evil: :P

Bijdrager
    Maerstrom

Het zou kunnen zijn dat je een tijd op een verkeerde snelheid hebt gezeten bij @Home, maar op dit moment klopt de snelheid die je haalt gewoon met wat er staat gespecificeerd voor je abonnement.
    Als de snelheid dus echt niet toereikend is, zou ik gewoon een duurder abonnement nemen…

Bijdrager
    ateazz

@ koen 1980, de manier zoals jij omschrijft hoe dat kabelinternet werkt is inmiddels achterhaald, een paar jaar geleden heeft oa. chello dat opgelost.
    Dus nu maakt het in principe niet meer uit of je een heftige gebruiker in de buurt hebt zitten.
    (in principe)

greetzz

Bijdrager
    fozzy

Duurder abo zal dan wel ADSL worden, want dan zit je met meer snelheid toch ongeveer opdezelfde prijs als internet/bellen als @home kabel.

Bijdrager
    wmstudio
    ”wout3r”

Dit vindt ik ook wel interessant. We hebben thuis op het moment 2 verbindingen; Planet (Advanced ADSL) en Casema (Mega). Alleen Planet kan in onze regio geen volledige snelheid bieden en Casema kan ons geen vast IP adres geven en valt vaak uit. Dit vaste IP adres is van belang omdat mijn vader in huis een bedrijf heeft runnen waarbij het mogelijk moet zijn voor klanten en freelancers om 24/7 op de server te komen. Dit is op het moment dus niet het geval..

Kan iemand mij ook tippen?

Kabel ISP’s geven voorzover ik weet nooit vaste IP adressen uit. Als je dat wil dan moet je een ADSL abonnement nemen. Dat was voor mij ook de reden om een ADSL abonnement te nemen, een vast IP adres. Dan kan je bij de meeste providers een domein registreren en een DNS record laten maken voor je vaste IP adres. Er zijn ook “DNS” providers waar je het beheer van je DNS record zelf kan doen. Ik zou een betrouwbare provider nemen, gezien het feit dat je aangeeft dat ook zakelijk wordt gebruikt. XS4ALL is (een van) de meest betrouwbare provider(s).

Bijdrager
    JJmac
    ”fozzy”

Ben ik dan gek, of zit het tussen mn oren? Voor ons gevoel is internet toch trager dan voorheen.
    Lees enkele weken terug. Terwijl het juist sneller zou moeten zijn geworden miv. januari toch?

De eerste 2 maanden heb je vrij internet van @Home en dan heb je een snellere internet.
    Vandaar misschien de conclusie dat het nu wat langzamer gaat

Bijdrager
    fozzy

JJmac, k ben al meer als n jaar bij @home, dus geen proefabo meer nu.

Bijdrager
    satdoxter
    ”fozzy”

JJmac, k ben al meer als n jaar bij @home, dus geen proefabo meer nu.

Dan heb je dus lekker lang kunnen genieten van een hogere snelheid heeft mijn zwager ook gehad, ruime tijd geloof iets van 6 maanden full speed voor zijn internet soms abo.

Ik heb nu wanadoo daarvoor had ik @home intensief en daar zat ik op 600 KB/sec nu meer als het dubbele via Wanadoo.

maar die 150KB is full speed bij een internet soms abo’volledig normaal en ik ken er genoeg die dat niet eens halen meer 120 -150 KB

Bijdrager
    dyn
    ”fozzy”

De grootste dooddoener voor een ISP is een klant die zijn verbinding traag vindt. Traag is net als dingen als pijn een hele persoonlijke belevenis. Je kunt meten wat je wilt maar als de klant het traag vindt dan kun je daar weinig aan doen. Vaak helpt een hele goede bewoording van wat je als klant nou zo traag vindt. Zit het hem in het feit dat je eerst 20 seconden moet wachten voordat een site helemaal geladen is, etc. Kom dus met voorbeelden van wat traag is. Het dus inderdaad best zijn dat er uiteindelijk niets mis is en het tussen je oren zit maar het kan ook best zijn dat je DNS problemen hebt (een trage DNS server wil vaak nog wel eens traagheid veroorzaken).

”wmstudio”

Kabel ISP’s geven voorzover ik weet nooit vaste IP adressen uit. Als je dat wil dan moet je een ADSL abonnement nemen. Dat was voor mij ook de reden om een ADSL abonnement te nemen, een vast IP adres.

Dat is niet voorbehouden aan kabel ISP’s, dat is iets wat alle ISP’s doen. Je kunt namelijk prima vaste IP-adressen uitdelen via DHCP. De mogelijkheid voor DHCP is dan ook geen nutteloze optie in veel netwerkprinters.

Dan kan je bij de meeste providers een domein registreren en een DNS record laten maken voor je vaste IP adres. Er zijn ook “DNS” providers waar je het beheer van je DNS record zelf kan doen. Ik zou een betrouwbare provider nemen, gezien het feit dat je aangeeft dat ook zakelijk wordt gebruikt. XS4ALL is (een van) de meest betrouwbare provider(s).

Een DNS record aanmaken voor je IP-adres is wat men overigens altijd zo doet, vaak inclusief reverse DNS maar dat wil men ook wel eens vergeten (wat niet erg handig is als je een mailserver draait aangezien men nog wel eens reverse DNS checks doet om spam tegen te gaan). Of je ook zelf kunt aangeven wat je als DNS en reverse DNS wil hebben ligt vaak aan de ISP.

Bij een aantal ISP’s heb je inderdaad de mogelijkheid voor een eigen domeinnaam (door-klant-te-bepalen.nl) of een “bijna eigen” domeinnaam (door-klant-te-bepalen.isp.nl).

Bijdrager
    reactor

Ben in vijf jaar tijd van Casema, naar Planet, naar Tele2 overgestapt. Die laatste overstap was juni 2006.

Nu zit ik met zo’n 1,2Mb/sec via de snelste Tele2 verbinding. (Digitale tv en telefoon zitten hier ook bij. Voor 45 euro.) Ik heb sinds de overstap naar Tele2 nog NOOIT een probleem gehad, altijd online, altijd supersnel.

Het grote OverstapSpook ben ik nooit tegengekomen, en heb geen frustraties meer, zoals zeer regelmatig bij Casema en Planet het geval was.

Bijdrager
    1984
    ”Horloge”

toevallig zit ik sinds eind maart ook te rommelen met mijn internet-verbinding
    ik heb sinds het begin van de livebox introductie een livebox en sinds ca. 2 maanden draadloos
    ik zit dus bij ORANGE FAMILY adsl incl.telefonie
    hij heeft het altijd goed gedaan en ineens sinds een aantal dagen 2 minuten internet en dan moet ik weer resetten…..dus dat schiet niet op….
    ik orange helpdesk gebeld en volgens hun ligt het aan de bekabeling….
    (gisteren gebeld)adviseren livebox bij hoofdaansluiting te plaatsen…wat dus een vreemde plaats is in mijn huis….

Het geval wil nu dat ik weer een halve dag prima internet heb ….er is dus niks meer aan de hand

ik begrijp niet hoe dit kan en vraag me dus af of het dan wel degelijk aan de bekabeling ligt….

verder (alleen in het begin van de introductie livebox) geen problemen gehad tot nu toe
    ook mijn telefoon vebinding is niet oke ….

maar zolang alles het nu blijft doen verander ik niks ….

groet

note: ik heb gelezen dan XS4ALL een prima provider is ….alleen las ik vna het weekend in het ad (regio den haag) een test en daar kwam uit dat de helpdesk van XS4all een wachttijd van wel te verstaan 45 minuten heeft ….dat klinkt niet echt uitnodigend…..

Beste @Horloge ik heb pas sinds ± een maand telefoonie van Orange,, sinds ik telefonie van Orange heb ondervind ik de zelfde problemen die jij beschrijft , Ik heb er de systeembeheerder bijgehaald, en Orange gebeld, inderdaad het zelfde verhaal over de afstand van de Livebox….LULKOEK die livebox stond er al 2 jaar, het probleem zit hem in telefonie via ADSL het probleem is ook dat geen enkele provider probleemloos ADSl telefonie kan bieden…………..:x

Bijdrager
    murcielago

een livebox ver van het isra zul je niet merken bij internetten, de haperingen die je dan in de lijn hebt merkt je gewoon niet. maar in telefonie merk je een hapering in de lijn natuurlijk wel.
    ik zou dat ding gewoon verplaatsen als test, dan weet je het zelf ook gauw genoeg.

Bijdrager
    1984

Het gaat niet meer over haperingen in de lijn, in het begin (een maand geleden) moest ik af en toe omdat telefonie het niet deed, de livebox resetten, Met het internet had ik geen last, tot deze week, ging internet ook plat.
    momenteel begint de Mac zich ook vreemd te gedragen (alle programma’s stoppen) ik hoop dat ik dat probleem nu verholpen heb, door de mac uit te zetten en wat hulpprogramma’s ter draaien.
    Dat word weer terug naar KPN…..de pest is dat ik waarschijnlijk een jaar aan Orange blijf betalen + opnieuw bij KPN moet aansluiten….:x

Bijdrager
    1984
    ”Koen

Ik zou toch eens overwegen om die afgesloten KPN lijn van je in ere te herstellen. )

en niet alleen bij kabel, ook bij ADSL:x

Bijdrager
    Horloge

http://orange.gebruikers.eu/news.php

voor degene die het nog niet wisten

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.