6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    wvv

overstappen van Premiere naar FCPexpress?

Adobe gaat niet verder met Premiere voor OSX! :cry:
    Van 4.2 tot 6.5 met genoegen gebruikt.
    Maar dan toch maar overstappen op FinalCutExpress?
    Zal op een gegeven moment (Panther tijdperk) wel van komen, toch?

:?

Zijn er nog veel Premiere gebruikers?

Bijdrager
    Jef

Ik gebruik nog altijd premiere met veel plezier, ik kan niet gewoon worden aan de FCE en FCP toestanden van Apple, voor mij zijn ze te moeilijk.
    Heb met plezier versie 4 gebruikt, daarna 5 en tot op heden 6.0
    Toonde heel veel belangstelling voor de 6.5 omdat ik dan kon monteren onder OS X, daar ik alleen maar amateurfilmpjes maak (vakantie, het opgroeien van ons kindje) is de overstap van 6.0 naar 6.5 financieel te kostelijk voor mij. Ik blijf het wel allemaal een beetje volgen, ondanks ik nog altijd monteer onder OS 9, maar dat ze er mee gaan stoppen, daar was ik nog niet van op de hoogte. Ik heb premiere altijd een gebruiksvriendelijk programma gevonden, overzichtelijk, stabiel en met genoeg mogelijkheden voor het maken van een leuke familie film.
    Jammer, van mij mogen ze doorgaan met premiere, als de versie 7 dan uitkwam was de 6.5 mischien in de aanbieding.

Groeten,
    Stef.

Bijdrager
    Frans

Premiere is ook mijn favoriet, ben alleen bang dat ik nu naar FCP moet overstappen. Op FCP Express heb ik eens kunnnen werken maar ik vind het niet fijn. Geen batch-capture en effecten kun je niet key-framen.

Het is wel jammer dat Adobe er mee stopt, maar eigenlijk is er geen reden voor paniek.

Als je een partitie maakt op je harde schijf met een goed werkend systeem en Premiere, dan kun je nog jaren vooruit.

Frans

Bijdrager
    Sharky K.

ik hoorde van iemand dat je je premiere licentie kan omwisselen in een FCE licentie. geen kosten, legaal

Bijdrager
    Frans

Yep en als je wat bijbetaalt kun je naar Final Cut Pro switchen.

Schijnt op de Amerikaanse Apple-site iets over te staan.

Frans

Bijdrager
    GoldenDelicious
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.