13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    sweeneytodd

Overstappen van Powermac G5 1.8 Dual naar Intel iMac?

Hallo daar,

Ik heb een vraag. Ik heb een Powermac G5 1.8 Dual met 3GB werkgeheugen en vraag me af of ik er veel op voor of achteruit ga als ik overstap naar de 20′ Intel iMac met daarin 2GB aan werkgeheugen.
    Ik werk met Logic Pro en ben componist, maar het spelen van Windows spellen lokt me wel aan.

Groet!
    Peter

Bijdrager
    AdriaanB

kan ook w8en op de powermac intel :P :P

Bijdrager
    sweeneytodd

Dat is wel een idee, alleen dan kan ik weer veel minder terugvragen voor mijn huidige G5. Die is nu nog best nieuw namelijk.

Ik heb nooit precies begrepen wat het verschil tussen de iMac en de Powermac precies is qua snelheid. De Powermac heeft meer uitbreidingsmogelijkheden enzo, maar heeft deze ook een sneller front side bus, bijvoorbeeld? De chip is toch hetzelfde?

Bijdrager
    Deskman

Logic is toch nog niet geoptimaliseerd voor Intel?? Daar heb je dus geen baat bij…

Moderator
    unSOUND

De Powermac heeft onder andere meer cache en een snellere frontside bus. Vooral die cache maakt een groot verschil bij het uitvoeren van meerdere dingen tegelijk.

Bijdrager
    BenVG

“Voor slechts €49 kunnen gebruikers van Logic Pro 7 met behulp van een crossgrade-programma naar Logic Pro 7.2 upgraden. Deze Universal-versie functioneert zowel op Intel- als op PowerPC-gebaseerde Mac computers.”

‘k vond dit op de apple site dus ik denk toch dat ie universeel is

Bijdrager
    Rayel
    ”Deskman”

Logic is toch nog niet geoptimaliseerd voor Intel?? Daar heb je dus geen baat bij…

Dat is hij al wel. De snelheid van 20 inch power mac zal iets sneller zijn bij sommige taken. Maar als je veel geluids bestanden tegelijk moet verwerken. Is je 3 gig beter als 2 gig. Ik zou nog even wachten.

Als je spellen wil spelen zou ik voor een xbox 360 gaan of ps2. Je moet ook nog windows xp aanschaffen en de spellen.

Bijdrager
    sweeneytodd

Zo, nou, ik ben er uit.
    Ik wacht nog wat, dat is het beste.
    Binnen een uur is mijn hebzucht de kop ingedrukt.

Dank voor jullie snelle reacties.

P.S. Het spel dat ik wil spelen is Flight Simulator, dat draait alleen op Windows. Tja. Jammer.

Bijdrager
    Tjeerd

whaahaa.. flight simulator:P wat was de laatste versie daarvan?.. ow w8, ik vergis me. Ik dacht dat ze tot flight simulator 95 gingen, om daar nou een imac intel core duo voor aan te schaffen.

wat is de laatste versie eigelijk?

Bijdrager
    lampje

Spelletjes speel je op een (Linu)Xbox, daar ga je je Dual 1.8 G5 toch niet voor wegdoen?????

Koop een Xbox, zet er Linux op en speeeeeel!!!!

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik ben het eens dat je spellen eigenlijk speelt op een ps2, 3 of xbox enzo.
    Maar de beelschermen van PC’s zijn vaak beter en mooier dan die van de beeldbuizen,
    tenzij je een goeie LCD-tv hebt.

Plus dat je (zoals in mijn geval) MMORPG’s veel beter kunt spelen op een PC of Mac
    met een toetsenbord, muis enzo:)

Mvg,
    Joram

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik zou mijn Dual G5 1,8 zeker niet willen omruilen voor een Mac Mini…
    Dat is gewoon een hele stap achteruit…

Bijdrager
    Deskman
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.