3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Yamas

Overstappen van Mojave naar Catalina problemen met formattering

Na het downloaden van Catalina (Macbook Air 13inch $GB) moet ik aangeven op welke schijf ik de software wil hebben. Echter mijn HD is OS Uitgebreid journaled geformatteerd 250GB SSD. En daar kan Catalina niet op worden geïnstalleerd. Dit betekent dat ik eerst mijn hd dus moet formatteren. Als ik formatteer ben ik al mijn software kwijt. Een back-up heb ik middels Time machine op een externe HD staan (ook OS uitgebreid journaled). Hiermee zou ik het achteraf hopelijk kunnen terughalen.

1. Ik kan niet vinden hoe ik de nieuwe 10.15 kan installeren op een nieuw geformatteerde schijf. Praktisch gezien ben ik dan niet meer aan het upgraden, maar bezig met een nieuwe installatie.

2. Ook kan ik niet achterhalen of ik dan de back-up van mijn time machine kan terug kan plaatsen.

3. Moet mijn externe back-up ook naar APFS geformatteerd worden?

4. Op mijn huidige HD heb ik een bootcamp met Windows software die niet voor Apple verkrijgbaar is. Ook dit zal in de nieuwe situatie weer aanwezig moeten zijn. Bestaat bootcamp ook onder Catalina?

Wie kan mij op weg helpen om de juiste stappen te nemen om de genoemde punten goed te tackelen?

Bijdrager
    fred44nl

van welk jaar is de Macbook Air ??

waarom kan Catalina niet op de SSD worden geïnstalleerd ??

wat is de foutmelding ??

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken geleden door fred44nl.
    Bijdrager
    Yamas

Hallo Fred,

Dank voor je reactie. De MacBook Air (13-inch, Early 2014). Omdat Apple me uitnodigt om Catalina te plaatsen ging ik er vanuit dat dit moet lukken. Bij Create heb ik het ook nog gecontrolleerd (MacBook Air (midden 2012 of nieuwer).

De melding is de vraag op welke hd Catalina geplaatst moet worden. De bootcamp en Macintosh SSD worden getoond, zij het alleen zacht grijs. En het selecteren van Macintosh SSD reageert niet. Blijft dus zacht grijs. Verder krijg ik geen foutmelding.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.