6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    16jeffrey

Overstappen van hotmail naar iCloud mail

Hallo allemaal,

Ongeveer 10 jaar geleden heb ik mijn eerste mail account aangemaakt: Hotmail.
    In de loop der jaren ben ik volledig overgestapt naar Apple. Behalve met mijn mail.
    Omdat er aardig wat spam in mijn ongewenste postvak binnen komt, begin ik me een beetje te ergeren aan dat account.

Ik zit er nu aan te denken om over te stappen naar iCloud mail.
    Aangezien er toch aardig wat belangrijke bestanden en mailtjes in mijn Hotmail staan heb ik wat vragen:

– Is het mogelijk om mijn gehele postvak in van Hotmail over te zetten naar iCloud? Zo ja, hoe?
    – Volgens mij is het ook mogelijk om de mail contacten over te zetten naar iCloud, klopt dat?
    – Zijn er nog dingen die jullie af- of aanraden m.b.t. het overstappen?
    – Hoe zit het met de opslag bij iCloud? Volgens mij is het bij Hotmail onbeperkt…

Ik wil dan overal waar mijn Hotmail account aan is gekoppeld, mijn iCloud account aankoppelen.
    De mails die ik dan toch nog in mijn Hotmail postvak in krijg wil ik automatisch door laten sturen naar iCloud.
    Als ik het dan goed heb, dan blijven de spam-mailtjes gewoon in het Hotmail ongewenste postvak staan.

Ik hoop dat hier iemand is die hier ervaring mee heeft! Alvast bedankt.

Gr. Jeffrey

Bijdrager
    wwgnr

Wat ik heb gedaan: hotmail en icloud allebei als account in de mail-app gezet. Alle nieuwe mails sturen vanaf icloud (@me adres), handmatig email gewijzigd bij meest belangrijke winkels/overheid enz. Op die manier zal je merken dat het verkeer steeds meer naar icloud verhuist en na ongeveer een jaar kan hotmail helemaal weg.

Bijdrager
    16jeffrey

Maar dan heb je dus nog niet je belangrijke mails van hotmail in je iCloud staan begrijp ik?
    En wat is trouwens het verschil tussen een @me en een @iCloud adres?

Bijdrager
    wwgnr

@me en @icloud zijn hetzelfde volgens mij gebruikte het alleen ter verduidelijking als voorbeeld

Nee belangrijke emails staan nog in hotmail, maar eigenlijk gewoon op m’n computer. Ik heb handmatig m’n hotmail opgeschoond en het resterende belangrijke deel in een locale postbus gesleept. Misschien kan je ze zelfs wel vanuit je hotmail postbus in je icloud slepen maar dat weet ik niet precies.

Bijdrager
    iMad

Juist, alle mail in de Postbus van Hotmail, kan je in de Postbus iCloud slepen.

De mails van je Postbus Hotmail worden dan allemaal ge-upload naar de iCloud en in de Postbus iCloud op je Mac.

Je kan map voor map slepen, of meerdere mails in 1x.

Bijdrager
    16jeffrey

Ah! Daar had ik nog niet aan gedacht om dat via het Mail programma van mac te doen.
    Ik denk dat ik me er nu wel mee red. Bedankt voor jullie reacties!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.