24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    Esmaralda

Overstappen T-mobile of Vodafone verlengen via 2Call??

Hallo allemaal,

Ik ben het even kwijt…:( Ik wil heeeeeeeel graag de Iphone :) . Momenteel zit ik bij Vodafone (die ik eigenlijk wil houden ivm bereik). Nu heeft 2Call ook een aanbieding met verlening van je abbo (vodafone). Wat ik graag wil, is advies wat te doen…Is 2Call betrouwbaar? Wie heeft er ervaring met verlengen contract via 2Call? Of moet ik overstappen naar T-mobile met behoud van nummer…? Wat is het veiligst?

Hoop heel graag een reactie te krijgen!

Groetjes, Esmaralda

Bijdrager
    Volkie

Heb geen ervaring met 2call maar je kan wel in je beslissing meenemen dat vodafone veeeeeeeeeeel sneller mobiel internet heeft dan t-mobile. Wellicht voor jou niet mega belangrijk maar was voor mij wel de reden om een vodafone verlenging te doen en iets meer te betalen dan een nieuw t-mobile abo. Kan nu even niet meer vinden via wie ik de verlenging heb geregeld, sorry.

Bijdrager
    Napsju

Verlengen en dus bij VF blijven. De dekking van T-Mobile is zelfs in de randstad dramatisch. Bovendien zijn er zéér veel problemen met nummerbehoud bij TM. Denk ook aan de aansluitkosten van TM als je eventueel toch overstapt.

Hier een zeer tevreden Slowaakse iPhone 16GB bezitter, op VF NL. (Nu Indosat Indonesia :p)

Inactief
    Anoniem

Bij T-Mobile is internet echt onbeperkt. Kijk goed of dat bij Vodafone ook zo is. En inderdaad het bereik, vooral binnen gebouwen, is slecht bij T-Mobile.

Bijdrager
    MichMich

Nooit en te nimmer meer dat ik iemand een iPhone icm T-Mobile aanbeveel…. Wat een dramatisch bereik …

Bijdrager
    Oppie

Idd, dramatisch! Voor het verzenden van een sms-je moet ik even de straat op lopen!:x

Toch is er geen abonnementsvorm zo mooi als die van T-mobile:
    – belbundel onbeperkt houdbaar
    – alles uit de bundel; ook sms-en en bellen in buitenland
    – goedkoop

Ik wacht nog even of het bereik verbetert met het Orange netwerk erbij, zo niet, dan…tja…?

Edit: rare typo’s eruit (zie in quote hieronder door wil51).

Bijdrager
    Napsju
    ”Oppie”

– goedkoop

Dit zijn alleen de Flex abo’s. De i-* abo’s hebben mindere voorwaarden.

Bijdrager
    Oppie

Da’s waar, ik heb idd een Flex abbo (en een gunlockte 2G iPhone).

Inactief
    Anoniem
    ”Oppie”

Idd, dramatisch! Voor het verzenden van een sms-je moet ik even de straat op lopen!:x

– goedkoop

Ik wacht nog even er net bereik verbetert met het Orange netwerk erbij, zo niet, dan…tja…?

Ik zie sinds 3 dagen geen Orange meer in de netwerklijst. Neem aan dat de koppeling dan is uitgevoerd. Echter nog steeds geen bereik binnen.(Hoofddorp) Dus helaas niet de beloofde verbetering. KPN en Vodafone hebben wel bereik binnen. Buiten is het geen probleem, dan werkt T-Mobile perfect, ook 3G. Lijkt wel of ze Orangemast gewoon hebben uitgeschakeld en niks gekoppeld.
    Na indienen klacht probeert T-Mobile mij te bellen, maar ze krijgen maar geen contact schrijven ze in e-mail. Als ze de klacht goed lezen zouden ze kunnen weten waarom niet.:roll:

Bijdrager
    justhan

Om even bij de vraag van Esmaralda, onze TS, te blijven: ja, ik heb ervaring met 2.call.nl.
    Zeer snelle levering, bestelde de iPhone ‘s-middags rond 13.00 uur en deze werd dezelfde dag nog verstuurd, dus de volgende dag was de iPhone in huis.
    Moet er misschien wel bij vertellen dat ik al een Vodafone-abonnement had. Ben dus tevreden over de levering van 2.call.

Bijdrager
    Esmaralda

Super bedankt voor alle antwoorden!!!

Ik heb dus zelf ook een Vodafone abbo! Loopt nog wel tot Juli 2009, maar heb natuurlijk geen geduld.:oops:

Voor degene die ook bij 2Call heeft besteld:
    Hoe gaat dat dan met verlengen van contract? En die Videovoicemail en hotspots…heb je dat ook met Vodafone?
    En dat “Onbeperkt internetten”…dat is ook onbeperkt? Pff…wat een vragen…sorry hoor!:oops:

Greetz,
    Esmaralda

Inactief
    Anoniem
    ”Esmaralda”

Super bedankt voor alle antwoorden!!!

Ik heb dus zelf ook een Vodafone abbo! Loopt nog wel tot Juli 2009, maar heb natuurlijk geen geduld.:oops:

Voor degene die ook bij 2Call heeft besteld:
    Hoe gaat dat dan met verlengen van contract? En die Videovoicemail en hotspots…heb je dat ook met Vodafone?
    En dat “Onbeperkt internetten”…dat is ook onbeperkt? Pff…wat een vragen…sorry hoor!:oops:

Greetz,
    Esmaralda

je bedoeld waarschijnlijk visual voicemail. Dit werkt alleen met iPhone abonnement T-Mobile.

Bijdrager
    m_slangen

Hoi,

De aanbieding van 2Call voor een Iphone met een Vodafone abonnement (nieuw abo of verlenging) is een prima aanbieding. Voor verlengen hebben ze de beste aanbieding die ik heb gevonden.
    Als je alles uitrekent, ben je zelfs nog goedkoper uit dan bij T-Mobile. Het abo is natuurlijk een beetje anders, maar met een gelijk aantal belminuten en zorgeloos internet plus het mogelijk bij te betalen bedrag voor de iPhone ben je totaal goedkoper uit. Ik ga dan uit van het goedkoopste T-Mobile abonnement.
    Het enige wat je mist zijn de hotspots en je hebt geen visual voicemail. Twee aardigheden die voor mij niet heel erg van belang waren. Het betere netwerk laat mij voor Vodafone kiezen.

Als het goed is brengt morgen de postbode mijn iPhone.

Groeten, Marcel.

Bijdrager
    Esmaralda

Hallo Marcel,

Ja met de aanbieding die ze nu hebben heb je meer belminuten en meer smsjes. Wat ik ook wel heb gelezen is dat
    je bij Vodafone aan een bepaalde max zit om te internetten en t-mobil heeft die max niet.???…En ik zal vaak internet gaan gebruiken…Die visualvoicemail vind ik niet zo erg om te missen en hotspots..ja had leuk geweest…

Ben erg benieuwd, laat even weten als je m binnen hebt!

Greetz, Esmaralda

Bijdrager
    fransvanlent

Moet iemand me graag toch even uitleggen hoe dat kan. Ik dacht dat de Iphone alleen in combinatie met T-mobile kon in Nederland? Ik heb nu een Vodaphone-abonnement met een palm als telefoon en moet binnenkort verlengen. Wil heel graag bij Vodaphone blijven, liefst nu met een Iphone. Zitten er nadelen aan deze verlenging via 2call?Addertjes?

Inactief
    Anoniem

Vodafone heeft een speciaal abonnement voor de iPhone. Je moet dan wel een iPhone zonder simlock hebben.
    Maar ik geloof dat Vodafone niet echt een onbeperkt internet heeft zoals T-Mobile.
    Kan T-Mobile natuurlijk makkelijk doen want heel vaak heb je toch geen bereik.:roll:

Bijdrager
    fransvanlent

Bij Vodafone kun je voor € 9.50 extra onbeperkt internetten. Klinkt dus wel heel aantrekkelijk. Netwerk van Vodafone is prima in mijn ervaring.

Bijdrager
    m_slangen

Hoi,

Afgelopen zaterdag heb ik mijn iPhone ontvangen van 2call. Bij hen had ik mijn iPhone besteld in combinatie met een verlenging van mijn abonnement bij Vodafone. Ik kan niet anders zeggen dan dat ze snel hebben geleverd. De iPhone doos zat keurig in plastic verpakt. De iPhone is inderdaad gewoon unlocked. Mijn Vodafone simkaart werkt prima. Het registreren van de iPhone via iTunes crashte de eerste keer, maar daarna ging dit wel goed. Het is van belang dat je eerst je pincode van je simkaart invoert voordat je de iPhone activeert.

Wat internet betreft gebruik ik thuis en op een enkele andere locatie wifi. Onderweg heb ik ook al 3g gebruikt en waar dit niet beschikbaar is het langzame GPRS.
    Bij Vodafone heb je inderdaad Zorgeloos internet. E-mail ontvangen en surfen met safari is dus prima te doen. Je kan ook radio luisteren onderweg. Het aantal MBs loopt dan wel snel op. Ik zou dit dan ook niet te vaak doen. De mogelijkheid bestaat dat je een brief krijgt om je gebruik te matigen als je tot de top users behoort.

Groeten van Marcel.

Moderator
    Rivanov
    ”m_slangen”

Bij Vodafone heb je inderdaad Zorgeloos internet. E-mail ontvangen en surfen met safari is dus prima te doen. Je kan ook radio luisteren onderweg. Het aantal MBs loopt dan wel snel op. Ik zou dit dan ook niet te vaak doen. De mogelijkheid bestaat dat je een brief krijgt om je gebruik te matigen als je tot de top users behoort.

Groeten van Marcel.

En dat is nu het voordeel van T-Mobile, tenminste écht onbeperkt internet.

Bijdrager
    Bolle1961
    ”Rivanov”
    ”m_slangen”

Hoi,

daar heb je echt wat aan als je praktisch geen bereik hebt:(

Bijdrager
    Esmaralda

Hallo Marcel,

Goed te horen dat je tevreden bent!
    Vanmiddag heb ik de stoute schoenen aangetrokken en heb ik ook m’n vodafone abbo
    verlengd! Ik ga de telefoon wel afhalen in Den Haag…

Ik wil gelijk even iedereen bedanken voor hun gegeven advies!

Groetjes, Esmaralda

Bijdrager
    m_slangen
    ”Bolle1961″
    ”Rivanov”
    ”m_slangen”

Hoi,

daar heb je echt wat aan als je praktisch geen bereik hebt:(

Inderdaad. Bereik is toch het belangrijkste voor mij. Het is tenslotte nog altijd je telefoon.
    Wat internet betreft, ik ben toch niet van plan om allerlei streaming video en radio te gaan bekijken/beluisteren met mijn iPhone. Wel makkelijk dat het kan, maar voor dagelijks gebruik is het toch vooral het checken van je e-mail en wat internetten. En dat nog niet de gehele dag door, want zowel thuis als op het werk kan ik het ook via een normale PC. Zo snel zal ik dus niet bij die top users behoren verwacht ik.
    Wat ik wel bijzonder handig vindt, en ook veel zal gebruiken, is zo’n app als Trein.

Radio streaming is vooral handig als je op vakantie bent lijkt me, tenminste als je een hotel boekt waar je wifi kunt gebruiken. Op die manier kun je toch je favoriete zender daar beuisteren.

Groeten van Marcel.

[/code]

Bijdrager
    Esmaralda

Update……
    Na diverse malen contact te hebben gehad met zowel 2Call als Vodafone of ik nu al mijn contract kon verlengen (loopt af in juli) was dat allemaal geen probleem…
    Via 2call dus contract verlengd (ik blij…iphone komt eraan!) kreeg ik dus bericht van 2Call dat het niet mogelijk is en ik moet wachten tot april…..
    Ik ga maar eens kijken of ik ergens een simlock vrije telefoon kan kopen…denk dat ik geen geduld heb tot april:)

Prettige feestdagen!

Bijdrager
    OMT-fan

Ik heb mijn iphone bij 2call besteld met een contractverlenging bij Telfort.
    Binnen 1 week geleverd…..
    Iemand ervaring met internet icm Telfort??

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.