5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    2manydjs

Overstappen op Xserve

Wij zijn aan het overwegen om over te stappen op een Xserve.
    Wat is dan de beste manier om een tape backup te maken?
    En kan je zo’n tapestreamer gewoon inbouwen of moet dat een FireWire worden??

En is OS X server net zo makkelijk te installeren/onderhouden als gewone OS X?

Alvast bedankt!

Moderator
    Adriaan Mol
    ”2manydjs”

Wij zijn aan het overwegen om over te stappen op een Xserve.
    Wat is dan de beste manier om een tape backup te maken?
    En kan je zo’n tapestreamer gewoon inbouwen of moet dat een FireWire worden??

En is OS X server net zo makkelijk te installeren/onderhouden als gewone OS X?

Mac OS X Server lijkt veel op Mac OS X client. Het is dus erg makkelijk te onderhouden. Als je backup wilt maken van dingen kan je beter een tweede HD in zetten, of eventueel de backup versturen naar een andere server.

Bijdrager
    2manydjs

Omdat het belangrijke informatie is willen we elke dag een tape backup maken met 6 verschillende tapes; voor elke dag 1.
    Backup op een Harde schijf is een goedkope, snelle en vaak ook goede oplossing (en we sluiten ook nog niet uit dat we dit gaan gebruiken), maar we willen graag nog meer zekerheid.
    Nou hadden we al een offerte voor een Xserve en daar vroegen ze ?3500,- voor een tape streamer.
    Dit vinden we iets te duur.. Er is vast wel een goedkopere oplossing.
    Toch??

Bijdrager
    crazy ivan

Is het wellicht een idee om op een DVD te BK-en? (4,7 GB) Of laat de situatie dit niet toe?

Bijdrager
    2manydjs

Ik ben bang dat dat niet genoeg is..
    Ik zal eens kijken hoeveel er per dag wordt veranderd.

P.s. vergis ik me nu of had ik dit bericht onder hardware gepost?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.