10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    markmulder1982

Overstappen naar VMWare Fusion 4? Of toch maar een ander pakket?

Ik sta op het punt de overstap te maken van VMWare Fusion 3 naar 4, op zich heeft het pakket me altijd wel aardig bediend,
    alleen vond ik dat Win7 niet echt soepel draaide.

Heeft iemand ervaring met VMware Fusion 4 en OSX Lion? Of eventueel andere paketten die Win7 goed draait?

Graag jullie ervaringen / advies.

Bedankt alvast!

Mark

Bijdrager
    Sanderman1992

Probeer de trial eens en baseer daarop je keuze. Ik denk dat niemand voor jou kan beslissen of je een ander pakket moet nemen of niet.

Bijdrager
    Mr Macintosh

Ik draai VM4 met Lion. Ik kan bevestigen dat Win7 lekker loopt. Ik draai hem vaak in Unity en dan werk ik zelfs met een 3D CAD programma. Ook dat draait ‘ie. Alleen of het goed genoeg is voor jou, dan weet ik natuurlijk niet.

Bijdrager
    Blurk

Parallels 7 is voor switchers van Fusion 30 euro. Probeer de trial eens.

Bijdrager
    iep

Windows 7 en niet soepel draaien kan ook oorzaak zijn van instellingen van Windows, instellingen van Fusion en/of niet toereikende hardware. Wellicht dat je wat meer uit de doeken kunt doen wat er nou mis gaat met Win7. Velen waaronder ikzelf hebben namelijk geen performance problemen gehad met Win 7 in Fusion 3.1.3 en eerdere versies. Fusion 4 daarentegen is marginaal sneller dan 3.1 wat voornamelijk lijkt te komen door performance bugs die zijn opgelost (trage shared folders bijvoorbeeld). De Windows Experience Index is echter ongewijzigd gebleven. Als 3D belangrijk voor je is dan kun je eens naar de Arstechnica review van Parallels Desktop 7 vs VMware Fusion 4 bekijken. Let wel, dit gaat vrijwel alleen om 3D, de titel van het artikel is onjuist omdat het totaal niet op de andere dingen in gaat en andere usecases test (wordt ook in de comments opgemerkt).

Bijdrager
    kingthijs23

Ik zou eerst even goed uitzoeken of het echt zo rampzalig is dat het niet zo soepel loopt. ik heb geüpgraded naar fusion 4 voor windows 7 op mijn MBP…
    een en al gezeik.. mijn usb poorten werken niet meer, dus of ik nou blij ben met de overstap? ik weet het niet…
    ik heb btw Lion !
    misschien kan iemand gelijk even reageren op het instellen van usb poorten op vmware fusion 4 ?

succes !

Bijdrager
    iep

Wat werkt er dan niet aan je usb poorten? Worden dingen niet herkend, devices niet aan je vm gekoppeld?

Bijdrager
    lordoftheflatbush

Tot versie 4.0.1 liep alles als een zonnetje.
    Nu met 4.0.2. is het een puinhoop met mijn Windows7 virtual machine:
    – blauw scherm met crash dump; moest alles terugzetten vanaf een backup, maar daarna gebeurde het weer
    – USB CD-ROM herkent hij niet
    – Performance nul
    Nu ben ik het zat, heb de hele troep van mijn Apple gegooid.
    Werd er toch al gek van. Een keer in de week gebruik in Windows, heb ik gelijk 86 updates aan mijn broek hangen. Nu ook nog dit gezeur met versie 4.0.2..
    WIndows en VMware zijn exit bij mij.

Bijdrager
    lordoftheflatbush

For the record: ik heb ook Lion i.c.m. VMware Fusion 4.0.2. zowel op een MacBook Air als op een iMac.

Bijdrager
    iep

Mja, ik heb hier verder geen enkel probleem met de usb en mijn Windows 7 vm. Ik heb die vm nog in Fusion 3.1 aangemaakt dus die gaat alweer een tijdje mee. Wel heb ik hardware compatibility naar de nieuwe versie geupgrade. Dat maakt het wel sneller. Omdat ik echter al snapshots heb van mijn oude 3.1 installatie kan ik geen gebruik maken van de nieuwe snapshotting zolang ik die oude snapshots niet verwijder. De snapshots zijn mij wat meer waard dan die extra mogelijkheid van de nieuwe snapshotting dus lekker laten:) Vergeet niet dat een bsod vaker op een Windows probleem wijst dan op een probleem van VMware Fusion/Parallels Desktop/virtualBox. Wellicht dat de hardware compatibility upgraden voor de mensen met usb problemen nog wat kan uitrichten.

Edit: vandaag (18-11) is een nieuwe versie van VMware Fusion uitgebracht (4.1) met daarin de nodige wijzigingen m.b.t. usb, fullscreen, graphics en performance: http://blogs.vmware.com/teamfusion/2011/11/vmware-fusion-41-smarter-better-faster-than-ever.html Kortom, deze versie even installeren als je usb problemen hebt, zou het moeten oplossen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.