8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    MacBlade

overstappen naar MacPro tijdens project

Ik ben met een FCP (5.01) project bezig. Nu kan ik op korte termijn een MacPro aanschaffen.
    Dit houdt wel in dat ik de productie moet gaan over zetten van de G5. Is het verstandiger om het project af te maken of geeft het geen problemen als ik switch?
    Iemand met ervaring met de overstap?

Bijdrager
    Vin

ik heb ook net een macbook pro gekocht en een overstap is altijd veel werk. instellingen opnieuw instellen enzo…. dus als je tijd hebt kan t. T is wel leuk om alles opnieuw naar je zin te maken dus gewoon doen lijkt me.

Bijdrager
    allard

Als het werkt zou ik het project gewoon af maken op je G5. Het zal misschien best gaan om tijdens een project over te stappen maar je weet het niet he. En om dat nu te gaan uitzoeken terwijl je een deadline hebt. Het zijn van die overwegingen.

Bijdrager
    murcielago

Gewoon MacPro aanschaffen, daarna lekker doorwerken op de G5 en de MacPro daarna pas in gebruik nemen. Vooral als je veel fragmenten en bewerkingen hebt gedaan, zou ik niet overstappen met je hele project.

Bijdrager
    Macwagen Polo

migratie assistent is het woord:)

werkt heel prima, alle instellingen wachtwoorden, programma’s enz enz enz… worden gekopieerd kunt m daarna gewoon verder gebruiken:)

en als t niet lukt werk je verder op je g5:)

suc6!

Bijdrager
    Triumph

Als eerste MOET je aanschaffen 5.1 ! doe het snel want het voor deel is bijna afgelopen (49 euro voor FCS)
    Zelf heb ik het ook gedaan gewoon migratie en alles werkt.
    Alles heb ik tijdens het instaleren overgezet, firewire kabel er aan en gaan met die ….

Maar doe het aps als je 5.1 in huis hebt. Zet die desnoods eerst op je G5 (had ik ook) en zet het daarna over. Je moet wel tijdens de eerste keer starten, na overzetten, wel weer je reg nummer invoeren.

Bijdrager
    postman

toevallig dit weekend ook overgestapt naar een mac pro.
    Het lopende project gewoon meegekopieerd. Alle render/capture/project -bestanden gekopieerd naar dezelfde locatie als op de oude machine. Hoefde niet een stuk media te reconnecten. Zelfs niets te renderen.
    Uiteraard doe je er goed aan om eerst een backup te draaien vóór de overstap.

Bijdrager
    MacBlade

Dank voor de info.
    Ik begrijp dat het dus redelijk naadloos aansluit.

… even nieuwsgierig, draai het veel sneller op MacPro?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.