4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    S.A.F

Overstappen naar MacBook

Aangezien mijn broer(tje) na een jaar wachten is ingeloot voor geneeskunde, in de stad van zijn keuze Maastricht, neemt hij onze Acer 17″ laptop mee.
    Een prachtig ding met (dvd)-brander, groot toetsenbord, floppy drive zelfs nog (expres gedaan vorig jaar).

Feit is echter dat ik geen laptop meer heb voor mijn studie. Ik heb er het afgelopen schooljaar maar welgeteld 1x gebruik van gemaakt, maar toch.
    Ook voor thuis zou het best handig zijn, aangezien mijn ouders ook nog wel eens de vaste pc bezetten.

Het kan dus zo zijn dat ik binnenkort een nieuwe notebook aan zal schaffen. Na bijna een jaar forum.macosx’en en meerdere iPods gehad, moet ik dus wel een Mac(book) overwegen.
    Ik heb gisteren weer een MacBook in het echt gezien, en wat zien die dingen er mooi uit.

Mijn vragen zijn alleen:
    – Kan ik hier wat mee i.c.m. mijn studie? Ik zal de eerste student uit mijn klas zijn met een Macbook, i.p.v. een Windows laptop. Iedereen gebruikt Word en Excel. Hoe kan ik dit compenseren met een Macbook?

Bedankt.

Bijdrager
    magic-with-mac

Hoi S.A.F., Microsoft Office is gewoon beschikbaar voor Mac OS X en er zijn geen compatabiliteitsproblemen tussen de OS X en Windows versies.
    En omdat je student bent krijg je ook nog studentenkorting voor Office (en de Macbook)

Bijdrager
    Kenny

En niet te vergeten… Je kan in “worst case scenario” nog altijd windows booten via bootcamp.
    Dit is natuurlijk enkel nodig als je héél specifieke software moet gebruiken dat enkel voor windows bestaat. De office versie voor mac is zelfs beter ontworpen qua functionaliteit dan de windows versie 8)

Groetjes,
    Kenny

Bijdrager
    Marconius

Office for Mac werkt echt 10 keer beter dan de Office voor de PC. Op een vage manier gaan plaatjes nu ook echt staan waar jij dat wilt…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.