9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Massive Tudom

Overstappen naar Mac

Hoi,
    Ik wil een Macbook gaan kopen, om verschillende redenen.
    Ik wil deze gaan gebruiken in mijn drive in en met oog op de toekomst om miscchien ooit Stanton FinalScratch te kopen en dit schijnt beter te werken met Mac OSX.
    Maar had nog een vraag: Zijn documenten makkelijk over te zetten van een pc naar een mac?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    nauzer

Bij mij werkt het ideaal via mijn draadloos netwerk en de gedeelde windows mappen:) deze zijn vanuit OSX zowel te lezen als te veranderen dus, ja dat werkt goed en nog snel ook:)

USB-stick of DVD/CD werkt ook wel als je er gewoon een data DVD/CD van maakt.
    oftewel ik ben nog geen problemen tegengekomen met bestandsuitwisseling, behalve dan de compatibiliteitsproblemen van de bekende extensies:) (.exe etc;) )

Bijdrager
    Massive Tudom
    ”nauzer”

Bij mij werkt het ideaal via mijn draadloos netwerk en de gedeelde windows mappen:) deze zijn vanuit OSX zowel te lezen als te veranderen dus, ja dat werkt goed en nog snel ook:)

USB-stick of DVD/CD werkt ook wel als je er gewoon een data DVD/CD van maakt.
    oftewel ik ben nog geen problemen tegengekomen met bestandsuitwisseling, behalve dan de compatibiliteitsproblemen van de bekende extensies:) (.exe etc;) )

Bedankt voor de snelle reactie, heb alleen hier geen netwerk en de meeste bestanden moeten van een pc uit 1999 komen en heeft dus geen DVD brander en er moet ongeveer 12 GB overgezet worden van die pc, dus dat duurt zolang met cd’s…
    Voor de windows progjes blijf ik gewoon mijn pc gebruiken.

Bijdrager
    nauzer

dan kun je altijd nog een externe HDD oid aanschaffen, of een ethernet kabeltje aansluiten tussen de 2:)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”Massive

Bedankt voor de snelle reactie, heb alleen hier geen netwerk

Mijn advies: als je toch geld uit aan het geven bent aan een computer, dan zou €5 extra voor een paar meter UTP-kabel niet zo’n probleem moeten zijn. Of, als je zo’n kabel tussen de Windows-PC en je kabel- of ADSL-modem hebt zitten, trek je hem daaruit voor zolang je dat nodig hebt. Het hoeft niet eens een crossover-kabel te zijn, want daar corrigeert de Mac automatisch voor.

Hang dan dat kabeltje tussen de netwerkpoorten van de Mac en de Windows-PC, en stel ze allebei even in zoals beschreven in deze thread. Klaar:)

Bijdrager
    Teigetje16

Wat zijn het toch slimme jongens hiero:) :wink:

Bijdrager
    n8n

wacht even, ik kan met de kabel die ik ook voor internet gebruik zonder problemen mn mac direct met mn pc koppelen. want een eerdere poging lukte niet echt, lees: echt niet.

edit: tnx jakko, ben even kijken:D

Bijdrager
    Massive Tudom

En ik moest eigelijk nog iets weten:
    Hier heb ik een gewoon modem (niet draadloos ADSL modem, een Alcatel SpeedTouch 510), ik wou dan een Airport erbij kopen, omdat ik dan ook draadloos kan printen.
    Ik heb hier een HP Photosmart 7600, die volgens de handleiding alleen werkt met OS X 10.1 en 10.2.
    Zou deze printer werken met OS X 10.4 en 10.5?? En met de Intel Core Duo processor??

minimum systeemvereisten voor Mac zoals in de handleiding:
    Mac OS 9.1 of later, OS X v 10.1 tot en met v 10.2
    G3 of hoger
    OS 9.1 en 9.2: 64 MB Ram
    OS X v 10.1 en OS X 10.2 128 MB RAM
    USB 2.0 Full Speed

Bijdrager
    hansenonline

als die met osx 1 werkt dan ook met latere versies. bij hp printers wil het vaak nog wel werken om met linux pintjet drivers de printer aan de airport te koppelen, de werking van de airport lijkt veel op de printjet.

voor het koppelen van een pc met apple via ethernet is best simpel, je moet wel weten hoe je een netwerk aanmaakt in windows.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.