9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    eelkevd

overstappen naar Gmail calendar en contacts

Op het moment ben ik een mobile me gebruiker maar vind het pakket eigenlijk een beetje prijzig en wil er graag van af.

Daar ik al een domein heb en die heb ondergebracht bij gmail en agenda services enzo wil ik graag hier verder mee in zee gaan. Ik ben al bezig geweest om mijn ageda te syncen met gmail cal vanuit ical maar echt lekker loopt dat niet. Ik kan de agenda items niet verplaatsen van agenda privé naar zakelijk bijvoorbeeld, zoals dat wel kan binnen mobile me. En ze krijgen allemaal een sub item in de linkerbalk onder onbegrijpelijke termen als 4pp46d85972. Sommigen trouwens staan dan weer onder de hoofdnaam, anderen onder de groep afgevaardigden. Wat houdt dit in en hoe kan ik dit aanpassen? Overigens synct ook niet alles nu, waardoor ik nog even wacht om ook mijn iphone ermee te gaan syncen. Kan iemand mij verder helpen, een gigantisch uitgebreide handleiding kan vinden die meer beslaat dan 1 a4tje want die heb ik al gebruikt van google :roll:

Overigens vond ik ook deze: http://www.google.com/support/forum/p/Calendar/thread?tid=6d6bb709fbcdcc38&hl=en
    Wat is Gcal eigenlijk? google agenda?

Bijdrager
    Erwal

Ik gebruik ook Google Apps met een eigen domein, dus mail en agenda via Google. Net als de rest van ons bedrijf (ruim 40 collega’s). Werkt bij mij goed, ik synchroniseer via iCal en Mail, maar werk ook regelmatig vanuit de browser. Om dit met iCal en Mail gelijk goed te krijgen is het tooltje “calaboration” van Google handig. En ik gebruik ook een iPhione, ook daar geen problemen. Wel gedoe met de scheiding zakelijk en prive agenda.

Bijdrager
    Calpa

Ik heb momenteel ook een synchronisatie opgezet tussen mijn iPhone (exchange), iCal (CalDAV) en Google Calendar. Het werkt perfect; enkel staat in iCal de hoofdagenda gescheiden van de rest. Deze staan onder ‘afgevaardigden’ in hun eigen sub’map’.

Ziet er eigenaardigheid.. al zijn het bij mij wel gewoon de corresponderende namen. Ik wil ook wel weten hoe dit aan te passen valt.

Bijdrager
    Chester2

Ik gebruik al een jaar tot volle tevredenheid BusySync om mijn Macs met Google Calendar te syncen.
    Een zeer goed onderhouden, doorontwikkeld product dat de standaard syncs tussen Mac en Google doet verbleken.

Warm aanbevolen!

http://www.busymac.com/busysync/index.html

Bijdrager
    eelkevd

@pascal: Ik zie dat jij iig de juiste benamingen hebt. Hoe heb je dat ingesteld? kan je me helpen? Ik heb nu 1 als hoofd en dan 2 afgevaardigden, maar 1 van die 2 heeft een vage omschrijving en de ander is dan weer wel, 2x werk onder mekaar.

Busysync gaat straks geld kosten, daar heb ik geen zin in…

Bijdrager
    Calpa

Ik zou het niet kunnen zeggen; dit kreeg ik simpelweg na het inschakelen van synchronisatie via caldev. In Google Calendar heb ik simpelweg twee extra agenda’s toegevoegd en eentje als hoofd-agenda aangehouden.. verder kan ik ook niets instellen..

Bijdrager
    eelkevd

Ik heb het nu ook op mijn iPhone ingesteld, maar op een of andere manier krijg ik het nog niet voor mekaar om alle agenda’s te laden. Alleen de ‘hoofdagenda’ prive laad, de rest is niet te zien op de iPhone. ik kan ook niet iets vinden van overige agenda’s lid maken, zie ik iets over het hoofd?

Bijdrager
    casperrrrrrr

edit

Bijdrager
    eelkevd

inmiddels heb ik het ook werkend.

m.google.com/sync of zo iets?? waar je de synchronisatie van alle agenda’s aan kan zetten werkt alleen in het engels. Dus je gaat erheen met je Nederlandse iPhone, dan zie je dat het niet bestaat
    ga je erheen met je engelstalige iPhone dan is er wel een extra pictogram sync. Het is nog béta :innocent:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.