21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    term54

Overstappen echt zo leuk ?

Hoi Maccers, sinds een paar weken heb ik een macmini en loop toch nog wel tegen heel veel zaken aan.

Ten eerste wilde ik lekker naar de top 880 van veronica luisteren maar helaas de player van mac , quicktime speelt geen asf bestanden af en dus moest ik maar weer uitwijken naar mijn winlaptop. Verder heb ik een mooie dell printer en helaas deze is niet te gebruiken in combinatie met mijn mac.

Heb ik het packet final cut express hd gekocht , ondersteund dit pakket nog en eens mp3.

Je begrijpt het al ik baal toch best wel een beetje waar ligt het nu aan (ik hoop aan mij?)

Bijdrager
    Tomovich

Ik heb nog geen Mac en kan ook niet antwoorden op je vragen, maar ik meen dat je waarschijnlijk je bestanden naar mp3 kan omzetten of van mp3 naar een ander (AAC), anders kan je dat doen met iTunes.

Of niet? De andere maccers kennen er meer van en moeten mijn stelling maar ondermijnen indien het mis is.

Bijdrager
    wjgmspeedy

Windows Media Player for Mac http://www.microsoft.com/mac/otherproducts/otherproducts.aspx?pid=windowsmedia Voor de verschillende soorten bestandsformaten heb je verschillende players nodig. Dat geldt ook voor een PC en is niet Mac gerelateerd.

Bijdrager
    Tomovich
    ”wjgmspeedy”

Windows Media Player for Mac http://www.microsoft.com/mac/otherproducts/otherproducts.aspx?pid=windowsmedia Voor de verschillende soorten bestandsformaten heb je verschillende players nodig. Dat geldt ook voor een PC en is niet Mac gerelateerd.

Bestaan er geen plugins voor QT?

Bijdrager
    wjgmspeedy

In ieder geval niet voor asf. Er zijn wel wat codecs die je kunt installeren en dan speelt QT wel wat meer af. Maar daarvoor moet je bij unSOUND zijn. In zijn onderschrift staat een link naar die codecs. Even zoeken dus.

Bijdrager
    Larz
    ”term54″

Hoi Maccers, sinds een paar weken heb ik een macmini en loop toch nog wel tegen heel veel zaken aan.

Ten eerste wilde ik lekker naar de top 880 van veronica luisteren maar helaas de player van mac , quicktime speelt geen asf bestanden af en dus moest ik maar weer uitwijken naar mijn winlaptop. Verder heb ik een mooie dell printer en helaas deze is niet te gebruiken in combinatie met mijn mac.

Heb ik het packet final cut express hd gekocht , ondersteund dit pakket nog en eens mp3.

Je begrijpt het al ik baal toch best wel een beetje waar ligt het nu aan (ik hoop aan mij?)

Dat klopt niet helemaal…. ten eerste, je printer moet het doen met je mac. Ik weet niet hoe je er bij komt dat dat niet gaat…. ten tweede: voor ASF bestanden kun je toch VLC gebruiken?

Bijdrager
    lowfi
    ”wjgmspeedy”

In ieder geval niet voor asf. Er zijn wel wat codecs die je kunt installeren en dan speelt QT wel wat meer af. Maar daarvoor moet je bij unSOUND zijn. In zijn onderschrift staat een link naar die codecs. Even zoeken dus.

Pas om met die plugins want een aantal zaken deden het niet meer bij mij. Bovendien werden sommige divx films een ware diashow.

Bijdrager
    wjgmspeedy

Ik heb die codecs ook niet ge├»nstalleerd. Ik hoef niet zo nodig alles in ├ę├ęn player af te kunnen spelen. Ik heb QT, RealPlayer, WMP, VLC en SAFlashPlayer en daarmee kan ik het hele spectrum aan bestandsformaten wel zo’n beetje afspelen. En met Audio Hijjack Pro kan ik ook nog eens alles opnemen.

Bijdrager
    Hanhart

Het is een feit dat FCE HD niet goed overweg kan met mp3. De oplossing voor dit probleem is redelijk simpel. Als je MP3 TO AIFFdownload kun je je mp3tjes omzetten naar AIFF. FCE HD kan goed overweg met AIFF.
    Hopelijk heb je er iets aan.:)
    Han

Bijdrager
    Tomovich
    ”wjgmspeedy”

Ik heb die codecs ook niet ge├»nstalleerd. Ik hoef niet zo nodig alles in ├ę├ęn player af te kunnen spelen. Ik heb QT, RealPlayer, WMP, VLC en SAFlashPlayer en daarmee kan ik het hele spectrum aan bestandsformaten wel zo’n beetje afspelen. En met Audio Hijjack Pro kan ik ook nog eens alles opnemen.

Dit haat ik dus, ik heb het liefst van al 1 player die alles afspeelt ipv een hoop kloteprogramma’s die slechts een bepaald aantal extensies kunnen afspelen.

Bijdrager
    duder

Heh, AVI is een container voor zeer veeel verschillende filmformaten en VLC speelt ze allemaal af, als je de zooi plugins installeert worden ze allemaal afgespeeld door Quicktime, maar dan niet fullscreen.

Zooi kloteprogramma’s?? Je hebt zeker geen Apple??

Bijdrager
    Tomovich
    ”duder”

Heh, AVI is een container voor zeer veeel verschillende filmformaten en VLC speelt ze allemaal af, als je de zooi plugins installeert worden ze allemaal afgespeeld door Quicktime, maar dan niet fullscreen.

Nee, inderdaad nog niet. VLC, wat is het en zit het standaard op Mac. Ik zoek een progje dat werkelijk alles afspeelt, met of zonder plugins.

Bijdrager
    duder

http://www.videolan.org/vlc/features.html

Hier staan ze, wat denk je ervan??

Bijdrager
    Oppie

En Term54, een algemeen woord: bij het overstappen (‘switch’) loop je altijd tegen dit soort ergernissen en probleempjes op, dat is onvermijdelijk. Maar met onder andere dit forum (gebruik de zoekfunctie) zul je zien dat voor het meeste een -simpele- oplossing te geven is, zodat je steeds meer plezier met je Macje zult hebben. Even doorbijten dus, en succes.:)

Bijdrager
    term54

Dank jullie wel voor jullie reacties, inmiddels de mediaplayer aan de praat en onder het genot van muziek zitik nu mp3’s te coderen naar aiff. Alleen de printer wilnog niet lukken. In deprinter list geeft hij welhet type aan en vervolgens driver not installed en dat is het, ikkan alleen cancel kiezen, hoe nu verder te gaan ?

Bijdrager
    Van Cot
    ”Teh
    ”duder”

Nee, inderdaad nog niet. VLC, wat is het en zit het standaard op Mac. Ik zoek een progje dat werkelijk alles afspeelt, met of zonder plugins.

Dit vind ik ook irritant, heb hier op mijne PC windows media player, quicktime, jetaudio, itunes,… staan, geen enkel programma dat alles afspeelt. Om het maar bij muziek te houden,

WMA kun je in WMP en jetaudio spelen
    MP3 in alles
    AAC in Itunes
    OGG in jetaudio

Als je nu enkel MP3’s hebt is er geen probleem, anders wel. Bij mij gaat alles wat van geluid binnenkomt dan ook naar MP3, of AAC als ik deze in geen enkel ander programma als itunes nodig heb.

Bijdrager
    PeterK

wat betreft FCE, volgens mij kan versie 2.0 wel mp3 aan, in versie 1.0/1.1 was dat niet het geval. hoe het met FCE HD zit weet ik niet want daar heb ik geen ervaring mee. zelf gebruik in het progje audacity om stukjes van een mp3 bestand naar aiff om te zetten, want meestal heb ik niet het gehele nummer nodig en knip ik precies dat gedeelte dat ik wil eruit.
    de dell printer, zoek eens of er een driver voor OSX voor is, ik denk dat dell geen eigen printer maakt, maar eentje van een ander merk onder de naam dell levert. als je weet welk merk het is dan is een driver zo gevonden. welke cartridges gaan erin, daar kun je misschien uit afleiden welke printer het is.

Bijdrager
    Turver
    ”Teh
    ”wjgmspeedy”

Dit haat ik dus, ik heb het liefst van al 1 player die alles afspeelt ipv een hoop kloteprogramma’s die slechts een bepaald aantal extensies kunnen afspelen.

Welkom in de wereld van patenten en proprietary codecs!

Helaas is er geen wereldwijde standaard voor het transporteren en (de)comprimeren van geluid en (bewegende) beeld. En heel veel codecs hebben een patent, waardoor het voor softwareontwikkelaars gewoonweg te duur of zelfs onmogelijk wordt om iets te maken dat ‘alles’ ondersteunt.

Bijdrager
    Turver

@ term54: ik vrees dat die Dell printer geen Mac driver heeft.

Is zo’n Dell niet eigenlijk gewoon een HP met een dell-merkje erop? Als dat zo is, zou je eens een HP driver kunnen proberen — nadat je hebt ontdekt wat voor type HP het is.

Bijdrager
    Oppie

Dit kom ik tegen als ik Google: “Dell printers are rebadged Lexmarks”
    Geeft dat geen mogelijkheid?
    Heb je wel op de site van Dell gezocht?
    Welk type is het eigenlijk?

Bijdrager
    netfox
    ”PeterK”

wat betreft FCE, volgens mij kan versie 2.0 wel mp3 aan, in versie 1.0/1.1 was dat niet het geval. hoe het met FCE HD zit weet ik niet want daar heb ik geen ervaring mee.

In 4.5 kan het naar mijn weten wel, maar dan moet je het wel eerst renderen… en heb je een veel mindere kwaliteit (met audio-dropouts) dan als je het codeert naar AIFF via Quicktime.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.