19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    Yoeri

Overstapen van pc naar mac

Beste lezerzs

ik ben nu in bezit van een pc windows xp 19 inch scherm :sealed:
    wil overstappen naar een macbook 13 inch scherm
    nu is mijn vraag is dit scherm niet te klein?

Groetjes

Bijdrager
    Slecht

Gewoon een apple toetsenbord erbij kopen en je macbook aansluiten op je monitor als je thuis bent.

Bijdrager
    Electr0n
    ”Yoeri”

Beste lezerzs

Groetjes

Ik had een PC met een 19-inch TFT scherm. Nu ga ik een iMac kopen. Maar ik bestel ook de 20″ omdat het ander te klein is:)

Maar als jij je scherm houdt, dan sluit je je macje daar toch op aan?

Bijdrager
    Hanky Dussen
    ”Slecht”

Gewoon een apple toetsenbord erbij kopen en je macbook aansluiten op je monitor als je thuis bent.

eehh…waarom een toetsenbord erbij kopen ? Een Macbook heeft een prima toetsenbord.
    En inderdaad, gewoon je huidige monitor aan de MacBook hangen als je dat nodig acht.

Bijdrager
    Yoeri

ik moet er toch nog maar eens goed over na denken en eens een keer in een winkel gaan kijken naar de macbook bedankt voor de reacties

Bijdrager
    Larsenal

waarom is men toch gaan vinden dat hoe groter het scherm is, hoe beter dat is. Ikzelf werk op 15 inch en vindt dat meer dan genoeg. 17 inch vind ik echt niet per definitie beter werken. Ik snap die 24 inch gasten ook vaak niet; ik zou gek worden van die lege ruimtes en pijn in m’n nek krijgen.
    13 inch heb ik zelf niet, maar het lijkt me dat je er prima op kunt werken. Voor sommige dingen zul je meer ruimte kunnen willen hebben (al zou ik niet weten waarvoor), maar dan zou je alsnog een schermpje er aan kunnen zetten. Kleine moeite.

Bijdrager
    Amigdale

Ik ging van 19″ naar een iBook 12″ en dat lukte perfect… je wordt het allemaal gewoon hoor…

Bijdrager
    Freek.
    ”Larsenal”

Ik snap die 24 inch gasten ook vaak niet; ik zou gek worden van die lege ruimtes en pijn in m’n nek krijgen.

Om te chatten, mailen, surfen en brieven tikken is een kleiner scherm geen probleem natuurlijk. Maar als je veel en vaak zit te Photoshoppen is het erg prettig je beeld zo groot mogelijk op je scherm te hebben. Ikzelf heb thuis een 19″ monitor en een tweede 17″ monitor. De 19″ is het hoofdbeeldscherm, het tweede beeldscherm gebruik ik dan bijvoorbeeld voor de vele Photoshoppaletten, iChat en iTunes.

Bijdrager
    Slecht
    ”Hanky
    ”Slecht”

eehh…waarom een toetsenbord erbij kopen ? Een Macbook heeft een prima toetsenbord.
    En inderdaad, gewoon je huidige monitor aan de MacBook hangen als je dat nodig acht.

Is gewoon fijner… je zet je laptop ergens links of rechts op je bureau, anders moet je ‘m recht voor je monitor zetten met opgeklapt scherm die dan in de weg zit! tenminste dat vind ik.

Beter nog een draadloos toetsenbord…. :o

Bijdrager
    trabant

Overstappen doe je met twee p’s. Ook naar de Mac.

Bijdrager
    n8n
    ”trabant”

Overstappen doe je met twee p’s. Ook naar de Mac.

Vrije interpretatie van ‘think different’ misschien :P

Bijdrager
    oegemeister

ja… ik kom van een windowsbak met 2x 19″ tft en ben ook overgestapt naar een macbook. en het bevalt me helemaal niet slecht. Alles is inmiddels verkocht dus ik heb geen extern beeldscherm. Als fanatiek photoshopper kan ik nog steeds prima werken op de 13″ (vanwege de vrij hoge resolutie voor een scherm van dit formaat (1280 x 800)).

succes met je keuze

Bijdrager
    jeroenimo
    ”Yoeri”

Beste lezerzs

Groetjes

Ja, dat is te klein !

Bijdrager
    oegemeister
    ”jeroenimo”

Ja, dat is te klein !

en hoe weet jij dat? een voortuitziende blik?

gr Sjoerd

Bijdrager
    RiFF

Ik heb zelf ook een MacBook 13,3″, en ik vind het absoluut niet te klein. De resolutie is prima en het is lekker overzichtelijk. En je kunt er natuurlijk altijd nog een beeldschermpje aanhangen!

Bijdrager
    Larsenal

Mijn 15 inch is 30,5 cm in de breedte. Volgens mij is de schermafmeting van een macbook vanwege het breedbeeldscherm ook zoiets. Maar dat moet een gebruiker even opmeten. Slechts de hoogte is wat minder, maar dan kun je gewoon wat extra scrollen.

Bijdrager
    oegemeister

binnenkant scherm van een macbook

breedte: 28,7 cm
    hoogte: 18,2 cm

gr Sjoerd

Bijdrager
    dyn
    ”Larsenal”

waarom is men toch gaan vinden dat hoe groter het scherm is, hoe beter dat is. Ikzelf werk op 15 inch en vindt dat meer dan genoeg. 17 inch vind ik echt niet per definitie beter werken. Ik snap die 24 inch gasten ook vaak niet; ik zou gek worden van die lege ruimtes en pijn in m’n nek krijgen.
    13 inch heb ik zelf niet, maar het lijkt me dat je er prima op kunt werken. Voor sommige dingen zul je meer ruimte kunnen willen hebben (al zou ik niet weten waarvoor), maar dan zou je alsnog een schermpje er aan kunnen zetten. Kleine moeite.

Ik werk op het werk met 2 19″ TFT schermen en nog is dat te klein. Ik heb namelijk ontzettend veel schermen tegelijk openstaan waarbij het vaak ook nog eens handig is om die naast elkaar te hebben. Ik print soms dingen uit zodat ik een beter overzicht heb. Ik ben systeem/netwerkbeheerder waarbij ik dus erg veel zaken naast elkaar moet zetten. Als je even wat monitoring wilt doen heb je al snel niet genoeg meer aan 2 schermen. Er zijn zat andere beroepen en hobbies waarbij het gewoon broodnodig is om 2 (of meer) schermen te hebben of gewoon een heel groot scherm (dual screen is ook niet altijd erg fijn). Lege ruimtes zul je daar niet aantreffen, alles is volgebouwd. Het ligt dus puur aan het gebruik van je mac ofzoiets nou zinnig is of niet. Je kunt weliswaar nog wat doen middels Vrtuedesktops maar dat is ook niet alles. Je kunt nog steeds niet makkelijk dingen naast elkaar zetten, je moet blijven switchen tussen de windows. Loop eens wat mee met mensen die iets doen van programmeren, systeem/netwerkbeheer, CAD, fotobewerking, videobewerking, audiobewerking, etc. Er zijn ontzettend veel toepassingen waarvoor je echt totaal niets hebt aan een 15″ , 17″ of 19″ scherm hebt, die zijn veel en veel te klein. Als je met die mensen een keer hebt meegelopen dan snap je ook waarom die schermen veel en veel te klein zijn en waarom je graag iets wilt hebben als 2x 23″.

Ik vind voor thuis en mobiel werken het 13,3″ scherm opzich voldoende. Ik wil echter nog wel een extra scherm hebben omdat wanneer ik met veel dingen bezig ben thuis (ik knutsel graag thuis ook nog aan unix/linux spul) die ruimte ook echt nodig heb. Heen en weer switchen tussen terminal vensters, pdf’s en browser vensters is nou niet bepaald prettig werken (je moet dingen onthouden en believe me, dat gaat je niet lukken).

Bijdrager
    oegemeister

ever heard of exposé…. ik ben voor mijn werk ook “professioneel” bezig met Photoshop en Programmeren en als je 1x in een ‘flow’ zit om met exposé te werken heb je (ik iig) er geen enkel probleem mee.

gr Sjoerd

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.