9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    iJasper

Overstap van Parallels naar VMware met behoud van Data?

Hoi, ik maakte voorheen gebruik van Parallels, maar wil nu gebruik maken van VMWare. Via Parallels heb ik natuurlijk al een Windows omgeving opgezet en gevuld met allemaal software. Is het mogelijk om diezelfde zooi over te zetten voor gebruik met VMWare? Ik heb een *.hdd file gevonden bij Parallels, die een GB of 40 groot is en waar dus alles wel op staat. Kan ik die importeren op de een of andere manier?

Bijdrager
    Ir.Bob

Zowel Parallels als VMWare komen met een applicatie die jouw bestaande Windows omgeving omzet naar een bestand wat VMWare of Parallels leest. Of je deze applicatie nu draait op een fysieke installatie of op een VM, dat maakt natuurlijk niet uit.

Bijdrager
    iJasper

M’n Paralells is verlopen en heb VMWare gekocht, vandaar dat dat niet gaat lukken..:P

Bijdrager
    Ir.Bob

Tsja, dan ben ik ook bang dat het niet gaat lukken. Je kunt proberen contact op te nemen met Parallels en het probleem voorleggen. Misschien geven ze je nog een serial voor een weekje of zoiets.

Bijdrager
    G-Force

Of even een demoversie van Parallels installeren wellicht?

Bijdrager
    piebas

Je kunt via de import optie je parallels machine openen in vmware.

Bijdrager
    iJasper

@Piebas, ik zie dat niet staan? Tof wel! Vertel, ben benieuwd:)

Bijdrager
    piebas

zo volgens mij

Bijdrager
    iep

Precies. Alle 3 virtualisatie apps (VirtualBox, Parallels Desktop en VMware Fusion) hebben een import functie die de vm’s van 1 van de 3 kan importeren. Je hoeft dus niks te exporteren en hebt dan ook helemaal niet je oude virtualisatie app nodig. Wel moet je beseffen dat dingen omgezet moeten worden waardoor er dingen stuk kunnen gaan of er wat vage problemen m.b.t. bijv. de performance optreden. Vaak is het dan beter om in de nieuwe virtualisatie app weer een nieuwe vm aan te maken en dus from scratch te beginnen. Zorg wel dat je de oude tools (guest additions of hoe ze het noemen) worden verwijderd en dat je de juiste tools van die virtualisatie app installeert.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.