28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:

Bijdrager
    DJ

overstap op macpro met x1900 maar geen windows VISTA drivers

Een vriend is overgestapt op een macpro, met een 1900 videokaart,
    osx is geen probleem, maar er zitten geen drivers voor windows bij. Iemand enig idee waar hij dit kan vinden en zijn er mensen die er wel op windows met volle kleuren mee kunnen draaien?

Bijdrager
    PietjePuk

Zitten allemaal in Boot Camp toch?

Bijdrager
    DJ

zeker weten? Iemand goed draaiende met deze videokaart?

Bijdrager
    jeroenimo

Ja die drivers *moeten* in bootcamp er bij zitten….

Dus ja ZEKER weten

Bijdrager
    DJ

Sorry, hij heeft nu vista er op gezet. Iemand daar ervaring mee? Kunnen we daar ergens drivers voor vinden. Die op de site van ati schijnen niet te werken.

Bijdrager
    DJ

Heeft niemand vista draaien op de macpro?

Bijdrager
    macroni

Luister toch eens als mensen iets zeggen..

hij vraagt je toch om een cd te branden.. daarop staan die drivers.
    Of die vista-compatibel zijn, dat weet ik niet..
    Maar who cares about vista..

Bijdrager
    DJ
    ”macroni”

Doe ff normaal zeg. Vista en xp zijn 2 andere dingen en dat jij niks om vista geeft wil niet zeggen dat de rest er niet om geeft. Die drivers werken niet op vista. Op xp wel inderdaad. Dus als je een nuttige tip hebt meld het.

Bijdrager
    Teigetje16

Misschien kan je het op een windowsforum vinden haha;)

Bijdrager
    n8n
    ”Teigetje16″

Misschien kan je het op een windowsforum vinden haha;)

ff serieus, op tweakers.net vind je vaak alle antwoorden op vragen door simpel weg daar even op de fora rond te neuzen. vooral als het om windows ed. gaat

Bijdrager
    DJ

Niet als het weer om de macpro i.c.m die videokaart gaat. Als iemand het antwoord weet graag.

Bijdrager
    Kryptonate

Als je even kijkt op de site van Apple bij Boot Camp dan zie je staan dat Boot Camp enkel werkt met Windows XP (Home of Pro, geen MCE) SP2, en het mag dan nog geen OEM-cd zijn. Boot Camp werkt momenteel NIET met Vista. Er zijn al mensen die Vista werkende gekregen hebben, maar dat na wat te sleutelen aan het systeem. Als Leopard uit komt zou Boot Camp uit beta moeten zijn en zal het waarschijnlijk ook Vista ondersteunen.

Bijdrager
    Juch
    ”DJ”

Heeft niemand vista draaien op de macpro?

”DJ”
    ”macroni”

Doe ff normaal zeg. Vista en xp zijn 2 andere dingen en dat jij niks om vista geeft wil niet zeggen dat de rest er niet om geeft. Die drivers werken niet op vista. Op xp wel inderdaad. Dus als je een nuttige tip hebt meld het.

Gast, doe zelf ff normaal! Vista is nog niet eens uit en je verwacht er al full support voor. Normaal gesproken worden die ‘illegale’ topics hier al gesloten. Dus je mag van geluk spreken dat sommige je helpen.
    Daarnaast kun jij ook wel wat aan je houding doen, niemand is je hier wat verschuldigd!

Bijdrager
    DJ

Gast ik kan me niet voorstellen dat niemand in de mac community vista draait. Ik ben normaal gewend dat we elkaar op deze forum altijd netjes helpen i.p.v dit soort irritante reacties. En vista busn. ed. al wel uit. Officieel. Er zijn zat mensen die dit gewoon kunnen willen draaien. Dus mijn vraag is niet bizar apart. Juist in deze stadium is het fijn dat we elkaar kunnen helpen op fora als deze. Het heeft geen nut meet als het al volledig standaard werkt.

Bijdrager
    Kryptonate
    ”DJ”

Gast ik kan me niet voorstellen dat niemand in de mac community vista draait. Ik ben normaal gewend dat we elkaar op deze forum altijd netjes helpen i.p.v dit soort irritante reacties. En vista busn. ed. al wel uit. Officieel. Er zijn zat mensen die dit gewoon kunnen willen draaien. Dus mijn vraag is niet bizar apart. Juist in deze stadium is het fijn dat we elkaar kunnen helpen op fora als deze. Het heeft geen nut meet als het al volledig standaard werkt.

1. Gelieve beetje vriendelijker uit de hoek te komen.
    2. Vista is nog niet uit voor de consument, wel al voor bedrijven en het lijkt mij dat je tot de groep van consumenten behoort. Vista voor de consument wordt pas uitgebracht op 30 januari, komende dinsdag dus.
    3. Dat er mensen zijn die dit willen draaien geloof ik best, is maar normaal ook of het zou echt barslecht moeten zijn.
    4. Google al geprobeerd? Je krijgt immens veel resultaten als je zoekt op “Install Vista on Mac”.

Bijdrager
    G-Force

Diverse scholen hebben Vista al uit weten te leveren aan studenten… Vista is wel legaal aan te komen als ‘consument’.

Bijdrager
    macmickey2

Om dan maar even HET antwoord te geven op de vraag…BootCamp ondersteunt (tot op heden) Vista niet. Er zijn dus ook geen drivers voor. Let wel dit is allemaal gebaseerd op de offieciele kanalen. Zoals anderen al zeiden misschien bij tweakers of via Google. Ik denk namelijk niet dat er hier (veel) mensen zullen zijn die Vista op de Mac (willen) draaien. Dus relax, geduld of donder Vista eraf en draai XP SP2.

Bijdrager
    DJ

inderdaad, het is al officeel te verkrijgen en het is ook niet voor mij maar een kennis die een ondernemer is en dus een bedrijf heeft!

Bijdrager
    Dick de Roos

Misschien kan je me dan ook uitleggen waarom een ondernemer Vista nodig denkt te hebben.
    Dus iets wil doen wat blijkbaar niet met XP kan.

Bijdrager
    Kryptonate

Met Vista is voor een bedrijf tamelijk wat te doen. Al is het maar omdat XP alweer reeds bijna 6 jaar oud is. Vista is bijvoorbeeld meer gericht op veiligheid dan XP SP2.

Maar om even in de bedrijvenbuurt te blijven: ik begrijp niet dat een bedrijf Vista wil installeren op zijn systemen of een van zijn systemen door middel van beta software (Boot Camp is nog steeds in beta) dat officieel enkel de vorige versie van Windows ondersteunt. Het lijkt me niet echt de meeste veilige stap om te doen als bedrijf. Je moet namelijk sowieso al oppassen met je data, dus als je dan nog een beetje gaat experimenteren ook.

Bijdrager
    Electr0n
    ”DJ”
    ”macroni”

Oke, luister heel goed… De officiele drivers komen pas 30 JANUARI online.
    Omdat 30 Januari pas Vista officieel uitkomt.
    Dus nee, je vind nu geen goeie drivers!

Bijdrager
    lowfi

Waarom doen die drivers op de ati site het niet? Je kan daar immers gewoon voor vista 32 of 64bit kiezen. Lijkt me dan sterk dat die drivers het niet doen aan gezien apple daar ook gebruik van maakt. Enige wat apple volgens mij achterwege laat is ati control center of hoe dat ook heet.

Bijdrager
    Juch
    ”Kryptonate”

Met Vista is voor een bedrijf tamelijk wat te doen. Al is het maar omdat XP alweer reeds bijna 6 jaar oud is. Vista is bijvoorbeeld meer gericht op veiligheid dan XP SP2.

Microsoft werkt al aan ‘Service Pack’ voor Vista. Ze zeggen alleen bugfixes… maar wedden dat er ook security fixes tussenzitten?

Bijdrager
    Kryptonate
    ”Juch”

Microsoft werkt al aan ‘Service Pack’ voor Vista. Ze zeggen alleen bugfixes… maar wedden dat er ook security fixes tussenzitten?

En je punt is?

Ik heb niet gezegd dat Vista geen kwetsbaarheden kent, elk programma heeft zijn kwetsbaarheden. Ik heb gezegd dat het meer op veiligheid gericht is dan XP, dus dat het veiliger zou moeten zijn dan XP.

Tuurlijk zal het security fixes bevatten. Als een Service Pack uitgebracht wordt door Microsoft bevat het ALLE patches die gereleased zijn tussen de release van het vorige Service Pack en het huidige. Daar vallen dus zowel bugfixes als securityfixes onder.

Bijdrager
    Appletaart

doei

Bijdrager
    Dick de Roos
    ”Appletaart”

En oh ja : Bij OSX mag je voor elk jaarlijks “service pack” lekker 129 euro neerleggen, voor de bugfixes en verbeteringen aan vista hoef je niet je creditcard te trekken. 8)

Ben je in de war of heb je gewoon wat veel gedronken?
    Sinds wanneer moet ik jaarlijks :? 129 Euro neerleggen?
    Of bedoel je een update van OSX? Die is echt niet jaarlijks hoor! Dat zouden sommigen wel willen, maar dat gebeurt niet.
    En hoeveel gratis ” bugfixes en verbeteringen aan vista” zijn er eigenlijk al geweest?
    Kortom: je praat onzin. (of ik begreep die zin niet helemaal).

Bijdrager
    Appletaart

doei

Bijdrager
    Juch
    ”Kryptonate”
    ”Juch”

En je punt is?

Ik heb niet gezegd dat Vista geen kwetsbaarheden kent, elk programma heeft zijn kwetsbaarheden. Ik heb gezegd dat het meer op veiligheid gericht is dan XP, dus dat het veiliger zou moeten zijn dan XP.

Tuurlijk zal het security fixes bevatten. Als een Service Pack uitgebracht wordt door Microsoft bevat het ALLE patches die gereleased zijn tussen de release van het vorige Service Pack en het huidige. Daar vallen dus zowel bugfixes als securityfixes onder.

Zo bedoelde ik het niet. T was informatief bedoeld, alsin toegevoegde waarde in het gesprek. Tuurlijk, apple maakt ook patches en updates, anders zouden we nu niet op 10.4.8 zitten! Maar ik vind de timing van Microsoft zo frapant, met de consumenten release voor de deur en al.

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.