8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    vogel

Overstap naar Intel, met welke software verder?

De stap is nabij, een nieuwe computer…
    Wat ik nu heb is een iBookje G4 met Logic Pro 6.4.3. Hij trekt het allemaal maar net, de batterij is einde oefening en het scherm doet ook raar, zoals je hier en daar op het forum misschien al gelezen hebt.
    Ik wil dus nu de overstap naar de nieuwe MBP wagen en zag dat een upgrade naar de nieuwste Logic me 329 euro gaat kosten. zo te zien is versie 7 behoorlijk veel uitgebreider, met een hele zooi loops erbij.
    Of toch aan ProTools of Cubase/Nuendo beginnen?
    Waarom nou ineens die vraag? Ik ben de laatste tijd met iemand aan het werk en die wil echt alleen maar z’n audio onder Windows XP draaien. Dat is z’n goed recht, ik ga niet de Mac Jehova uithangen, maar ik wil wel files uitwisselen en ik vond dat maar matig met Logic 6. Hij gebruikt zelf Nuendo. Wat zou nu de slimste keuze zijn om zo goed mogelijk met elkaar te kunnen uitwisselen? Andere software? Bootcamp? En wat kost dat allemaal en hoe druk ik die kosten?
    Afijn, vragen genoeg, maar die nieuwe laptop gaat er komen. 8)

Bijdrager
    Petje
    ”vogel”

Dat is z’n goed recht, ik ga niet de Mac Jehova uithangen, 8)

Hoezo hebben jehova’s dan alleen maar een mac? of hebben zij iets anders met de mac?

Bijdrager
    vogel

Hmmm, nee, ik bedoel die gasten die de wereld willen verbeteren en iedereen met een PC willen bekeren om een Mac te kopen.
    Maar laten we ontopic blijven. Wat is nou slim om te kiezen?

Bijdrager
    Petje

Ik zou toch bij Logic pro blijven, bevalt mij ook beter en je kent het al.

ps: het is Jehovah met een “h” aan het eind

Bijdrager
    ronnie

Als het je puur om het uitwisselen van files gaat dan zou ik cubase of nuendo nemen.Als die knakker dat ook gebruikt dan zit je altijd goed.Maar of het nou zo slim is om van sequencer te wisselen terwijl je logic een beetje onder de knie hebt?Als je logic verder lekker vind om mee te werken haal je toch die upgrade.

Bijdrager
    vogel

Is het makkelijk om Nuendo songs in te laden in de nieuwste Logic en andersom, of is dat gewoon niet mogelijk?
    Verder merk ik soms met mijn M-Audio FW410, dat ie ineens flink gaat kraken. Meestal eindigt dat in een system overload. Is dat met zo’n snellere computer voorbij?

Bijdrager
    mailmen

Ik zou me helemaal niet druk maken om uitwisseling. De kans dat uitwisseling goed gaat werken, is klein, zeker als je het met meerdere programma’s zou willen. Alles is altijd uitwisselbaar in de zin dat je gewoon audio kan plakken/bouncen en in een ander willekeurig systeem kan importeren en door werken. Ik zou iig niet investeren in een ander systeem omdat iemand anders daar mee werkt. Misschien ga je in de toekomst weer met andere mensen werken en dan zou je weer wat anders moeten aanschaffen. Om maar te zwijgen over het eigen maken van een programma. Blijf lekker met logic werken, volgens mij is dat voor jouw toepassingen nog steeds hét programma.
    Dit lijkt me de makkelijkste en goedkoopste oplossing. En ik kan uit eigen ervaring vertellen dat logic 7 prima draait op een macbook. Bijna even soepel als op mijn g5.

Bijdrager
    vogel

Het wordt een Macbook Pro. Ik ben vanmiddag eens wezen kijken in de winkel, maar de Macbook is me te klein. Ik had nou net de 14″ iBook gekocht, omdat dat scherm niet zo petieterig is, maar dat Macbook scherm is me gewoon te laag.
    Verder vind ik die glanzende toplaag niet fijn en ben ik niet gecharmeerd van het toetsenbord. M’n ouwe aaiboekie typt stukken beter.
    Dan maar wat meer uitgeven aan iets, waar je uiteindelijk veel blijer mee zult zijn, toch? Ik heb m’n plan klaar. Nu nog even wachten op wat telefoontjes van buitenaf. Als die positief zijn, ben ik voor de komende jaren helemaal het heertje.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.