11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Marcel

Overstap Apple OS naar 64 bits

Ik heb gelezen dat binnenkort Apple overgaat op 64 bits en dat 32 bits dan niet meer werkt. Ik heb net als zovelen wat oudere software zoals printersoftware (Canon) die niet geüpdatet wordt. Als ik deze update oversla kan ik dan wel door met de volgende update of wordt het een verplichting.

Marcel

Bijdrager
    csteelooper

MacOS High Sierra is de laatste versie die officieel 32bit apps ondersteunt en die ze zonder compromissen kan draaien. Als je niet naar de aankomende volgende versie gaat (10.14), dan kun je de nu geïnstalleerde applicaties gewoon blijven gebruiken. In 10.14, die in de loop van dit jaar uitkomt, gaat dit niet zonder meer. Je zult hoe dan ook óóit de overstap moeten maken, maar als je wilt mag je best wat langer wachten. In tegenstelling tot iOS, is het voor macOS geenszins verplicht om (meteen) bij te werken naar de meest recente versie.

Bovendien: het zal zéker mogelijk zijn om vanaf 10.13 (High Sierra) of zelfs 10.12 (Sierra) door te stomen naar 10.15 (waardoor je 10.14 dus inderdaad overslaat). Maar ook dán zal dat gepaard gaan met het beëindigen van ondersteuning voor 32bit apps. Wil je die tot in lengte van dagen blijven gebruiken, dan zul je op 10.13 moeten blijven zitten.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Of een virtuele machine maken die 10.13 of eerder draait, zodat je daarin je onmis- en onvervangbare 32-bit-programma’s kunt blijven gebruiken.

Bijdrager
    Marcel

Daar ben ik niet blij mee, randapparatuur software zal dan gaan stoppen welke de fabrikant niet update. Bedankt voor de heldere uitleg

Bijdrager
    mowat

Of op een aparte partitie van je interne of van een externe schijf je (image) 10.13 zetten , zodat je om je oude progs te gebruiken met alt ingedrukt kan opstarten met je systeem naar keuze. En dan kan je op je originele schijf gewoon verder updaten naatr 10.14 – 10.15 en wat de toekomst nog allemaal brengt.

Bijdrager
    GoeieDag

Marcel op 31 januari 2018 om 17:15
    Als ik deze update oversla kan ik dan wel door met de volgende update of wordt het een verplichting?

Huh? Met een update later zouden ze weer naar 32 bits gaan, of wat?!

Bijdrager
    KarelWillem

Bijdrager
    Marcel

Nee niet naar 32 bits maar bv alleen nieuwe beveiliging update

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>KarelWillem op 1 februari 2018 om 09:29</p>
    Op Windows is daar al over nagedacht:

https://msdn.microsoft.com/nl-nl/library/windows/desktop/aa384249(v=vs.85).aspx

Maar Windows is dan ook gebouwd om zo lang mogelijk compatibel te blijven met oude software, tot bijna het belachelijke aan toe. Apple daarentegen heeft al sinds zeker Mac OS X 10.5 de houding dat na zoveel jaar je wel kunt verwachten dat mensen ondertussen overgestapt zijn naar nieuwere versies van programma’s (of geheel nieuwe programma’s), en zo niet, dat het kleine aantal achterblijvers geen reden is om die toch te blijven ondersteunen.

Bijdrager
    Marcel

Ga toch maar proberen mijn OS 64 bits proof te maken ; voor de Canon printer MP 550  staat 64 bits software nu online bij Canon. Nu de rest nog bijwerken

Bijdrager
    Marcel

De meeste zullen wel weten hoe je kan zien wat 64 bits is maar voor de zekerheid

Over deze mac

Systeemoverzicht;  software; programma’s

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.