12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Overschakelen van wifi naar LTE?

Soms ben ik ergens waar geen wifi is (of alleen maar wifi met een paswoord). Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn iPhone dan automatisch overgaat op LTE? Nu moet ik daarvoor eerst mijn wifi uitzetten en dan later weer terug aanzetten.

Bijdrager
    GoeieDag

Als er geen WiFi, of hij kan niet op een WiFi zender komen, gaat ie toch vanzelf over op data?
    En waarom LTE, en niet 4G?

Inactief
    Anoniem

Bij mij gaat die niet over, hij probeert op een wifi zender te komen, bijvoorbeeld van een telefoon van iemand in de buurt, maar daar heb ik niets aan.

En waar ik woon is het vaker LTE dan 4G, maar 4G kan natuurlijk ook.

Bijdrager
    Shmoo

Dat is volgens mij een bug in iOS die er al jaren inzit. Vergelijkbaar probleem. Wanneer je thuis op WiFi zit en je loopt al internettend (Safari) de deur uit. Op de hoek van de straat zal je merken dat webpagina’s niet geladen worden ook al druk je 5 keer op refresh. Je moet dan eerst Safari verlaten > dan weer terug in Safari en de pagina herladen. Alleen dan schakelt iOS over van WiFi op Data.

Super irritant dat die switch niet vloeiender kan.

Bijdrager
    GoeieDag

Heb je Shmoo weer met zijn aannames.
    Ik heb er zelf nooit last van, en hoor ook geen klachten van huisgenoten, dus het zal we meevallen met die ‘bug’. Of zijn ‘bugs’ alleen voorbehouden aan bepaalde personen?

Koen, je zou natuurlijk eens je netwerkinstellingen kunnen resetten.

Inactief
    Anoniem

Ach, het geeft de burger moed dat er tenminste nog een persoon is die dit ook ervaart.

Maar ik zie nu opeens een “Settings->Cellular->Wi-Fi Assist” knop die bij mij uitstaat. Daar staat bij: “Automatically use cellular data when Wi-Fi connectivity is poor”. Ik ga dat eens aanzetten.

Meer info: https://support.apple.com/nl-nl/HT205296

Bijdrager
    csteelooper

LTE en 4G zijn (bijna) hetzelfde. Waarschijnlijk heb je Vodafone of KPN? Dan krijg je “LTE” te zien in plaats van “4G” als je gebruik maakt van wat Vodafone op de markt zet als ‘4G-bellen’. Dat is feitelijk ‘VoLTE’.

Los van dit alles: mijn 4G-verbinding gaat automatisch over op WLAN als ik in de buurt ben van een bekend netwerk. Als ik buiten bereik van dat netwerk ga, gebeurt het tegenovergestelde ook automatisch.Welk model iPhone heb je? Ik weet dat de iPhone 7 (in ieder geval een tijd geleden) een bug had die ervoor zorgde dat de switch niet altijd vlekkeloos gebeurde. Maar dat wil ook weer niet zeggen dat het altijd mis ging. Zelf heb ik overigens een iPhone 6S.

Bijdrager
    GoeieDag

Je hebt gelijk, betreffende LTE. Ik was ff in de war met Edge, en dacht dat Koen misschien specifiek naar Edge ‘op zoek’ was.

Inactief
    Anoniem

Yep, gewoon data; LTE, 4G, of hoe het ook moge heten.

Het gaat hier trouwens over een iPhone SE.

Bijdrager
    Furbz
    GoeieDag op 13 april 2017

Heb je Shmoo weer met zijn aannames.
    Ik heb er zelf nooit last van, en hoor ook geen klachten van huisgenoten, dus het zal we meevallen met die ‘bug’. Of zijn ‘bugs’ alleen voorbehouden aan bepaalde personen?

Koen, je zou natuurlijk eens je netwerkinstellingen kunnen resetten.

Wat een misbruikt woord is dat hier: aannamens.

Bij mij hapert ie ook bij de overgang. Alleen refresh werkt dan (paar keer).
    Overigens vind ik het niet zo’b probleem

Bijdrager
    GoeieDag

Waarom ik dat zeg is dat Shmoo vaak begint met “het is een bug” of “Apple doet het verkeerd”, etc.
    Soms kan het zo zijn, maar meestal niet. Wel ben je dan dus niet meer bezig met het oplossen van een probleem van een TS, maar meer met zeuren. De bedoeling van het forum is dat we, waar mogelijk, elkaars problemen oplossen. Niet de bedoeling is het om je eigen frustratie richt Apple of wat dan ook overal neer te plempen.

Bijdrager
    Furbz

Eens!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.