9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Oliveanus

Overschakelen naar nieuwe gebruikersaccount

De laatste tijd beginnen de fans van mijn MBP 2011 te loeien zodra ik Safari open. De temp loopt dan ook enorm op. Nadat ik van alles geprobeerd heb (fans schoonblazen, extensies verwijderen, scm opnieuw instellen) heb ik een nieuw account aangemaakt.Ā Bij dat nieuwe account heb ik er helemaal geen last meer van.

Vraag nu is hoe ik al mijn gegevens van mijn oude account soepeltjes overhevel naar mijn nieuwe.

Alvast bedankt voor de reacties.

Bijdrager
    fred44nl

bij overhevelen moet je denken aan kopieƫren en niet aan verplaatsen.

dat heeft te maken met toegangsrechten.

dus je kunt bestanden van het oude account kopieƫren naar de map Gedeeld.

dan op het nieuwe account inloggen en de bestanden uit Gedeeld kopieƫren naar de juiste plaats in het nieuwe account.

dat lijkt een beetje dubbel-op, maar zo kan het.

via een externe HD zal het ook wel kunnen.

Bijdrager
    Oliveanus

Dank Fred.

Ik snap waarom dat zo is, maar helaas vrij onhandig in mijn geval.

Moderator
    Night

Is het niet makkelijker om gewoon je TM backup terug te zetten in een verse installatie van macOS?

Bijdrager
    Oliveanus

Goed idee, maar Ik heb nog maar 108 GB van de 500 over. Dan zou ik eerst m’n oude account helemaal leeg moeten halen. Dat vind ik te riskant.

Verse installatie klinkt wel aantrekkelijk omdat ik dan mogelijke fouten niet mee over kopier.

Maar ik dacht eigenlijk dat verse installaties alleen voor Windows nodig warenā€¦

Moderator
    Night

Nee, ook een macOS installatie kan corrupt raken, als is dat minder snel het geval dan bij bv. Windows doordat macOS geen registry gebruikt.

Ik snap echter je ruimteprobleem niet. Ik neem niet aan dat je je TM backup op een partitie van je interne disk maakt. Dat zou het hele doel van een backup hebben teniet doen.

Bijdrager
    r.heijma

Kijk eens in activiteiten overzicht welk programma de oorzaak is. Ik had hetzelfde net de databases die websites bijhouden. Alles weggegooid en probleem opgelost.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>fred44nl op 15 juli 2018 om 14:55</p>
    bij overhevelen moet je denken aan kopieƫren en niet aan verplaatsen.

dat heeft te maken met toegangsrechten.

Die kun je eenvoudigweg aanpassen.

via een externe HD zal het ook wel kunnen.

Maar is veel langzamer dan via de interne harde schijf.

Bijdrager
    Oliveanus

Allen dank voor de reacties!! Ik ga aan de slag.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.