30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 73)
  • Q:
    Bijdrager
    STEVEJ0BS

Overname Facebook door Apple

Ik zie dat de koers van Facebook opvallend hard stijgt de laatste tijd. De koers / winstverhouding is rond de 200 (overgewaardeerd). Ik vraag mij af hoe waarschijnlijk het is dat Apple haar miljarden inzet t.b.v. een vijandige overname van Facebook? De waarde van Facebook is ongeveer 65mld dollar.
    Apple zou Facebook kunnen gebruiken voor bijvoorbeeld GameCenter. Maar ook voor FaceTime. Naadloze integratie in iOS… iMessage… Airdrop..
    Ik ben benieuwd wat jullie gedachten hierover zijn.

Bijdrager
    Pivni Pes

Face(loser)book past toch niet bij zo’n merk als Apple.
    hyves is al dood en Facebook zal volgen.

Bijdrager
    TonE

Nou, ik hoop van niet. Tis allemaal een grote hype, en te kinderachtig voor woorden.

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Kunnen jullie dat onderbouwen?:-)

Bijdrager
    TonE

@ Pivni, Je was me net voor, sorry

Bijdrager
    KarelWillem

Facebook is zo anders dan Hyves.

Het is inmiddels een bewezen werkzaam medium.

Met dank aan Facebook hebben wij de afgelopen twee/drie jaar dingen voor elkaar gekregen, die we op geen enkele andere manier zo zouden hebben kunnen doen.

Bijdrager
    TonE

TonE is nu vriendjes met xxx, ik moet er toch niet aan denken van dat soort mailtjes. schei nou toch uit joh.

Bijdrager
    ParcifalW

Vaak zijn social-media website’s maar een beperkte tijd populair. Twitter heeft zijn hoogtijd dagen ook gehad, (oa door de komst van Instagram) google maar naar ‘grafiek tweets per dag’ ofietsdergelijks. Mensen zijn constant op zoek naar vernieuwing, hoewel Facebook volgens mij vrij vaakt vernieuwd, en er nog geen goede alternatief is (Google +).

Bijdrager
    bartvdv

@KarelWillem:

Met dank aan Facebook hebben wij de afgelopen twee/drie jaar dingen voor elkaar gekregen, die we op een enkele andere manier zo zouden hebben kunnen doen.

Dat kan je toch wel onderbouwen, zeker.

Ik zit niet op Facebook en heb het nog nooit gemist
    Er loopt al genoeg volk, de ganse dag, met de gsm in de hand richting stoeptegels te staren zonder opkijken.

Facebook is de grootste leugen van deze eeuw, en deze eeuw is nog maar net begonnen.

Bijdrager
    STEVEJ0BS
    KarelWillem op 07 oktober 2013

Facebook is zo anders dan Hyves.

Met dank aan Facebook hebben wij de afgelopen twee/drie jaar dingen voor elkaar gekregen, die we op een enkele andere manier zo zouden hebben kunnen doen.

Helemaal mee eens.
    Ik denk dat Facebook uiteindelijk alles met elkaar gaat verbinden.
    Uiteindelijk gaat toch alles ergens samenkomen. Uiteindelijk wil je dat alles ergens samenkomt in plaats van allerlei verschillende platformen. Facebook is universeel. Iedereen gebruikt het.
    Facebook is ergens ook een hype maar het zou ook onzichtbaar kunnen zijn. Gewoon iets waarop je inlogt en waardoor je verbonden bent met alles.

Facebook heeft zich ontzettend kwetsbaar gemaakt door naar de beurs te gaan. Het aandeel flopte en was direct al een overnameprooi zou je denken. Het is opvallend dat het bedrijf nog niet is overgenomen.

Bijdrager
    TonE

Schaap met de schapen, tsss

Bijdrager
    STEVEJ0BS
    bartvdv op 07 oktober 2013

@KarelWillem:

Er loopt al genoeg volk, de ganse dag, met de gsm in de hand richting stoeptegels te staren zonder opkijken.

Facebook is de grootste leugen van deze eeuw, en deze eeuw is nog maar net begonnen.

Ik vond Facebook ook onzin. Maar het begint nu echt handig te worden. Inloggen en bestellingen plaatsen op andere sites via Facebook vind ik bijvoorbeeld heel handig. En Facebook voegt wel een leuk spelelement toe aan games. Het is leuk wat betreft quantified self. Etc.

Bijdrager
    TonE

@ KW, ik ben niet zo actief hier met posten maar heb over het algemeen waardering voor je mening en input.
    Maar nu sla je plank volledig mis, het is gebakken lucht en meer niet.

Bijdrager
    bartje

TonE, waardeer je nu zijn mening niet, alleen omdat je het nog nooit hebt gebruikt?

Bijdrager
    TonE

Ja joh, handig dat inloggen via Facebook, dadelijk kan het niet anders meer voor online spelletjes of weet ik wat nog meer. Zit je er helemaal met handen en voeten aan gebonden.

Ik heb me ooit uit nieuwsgierigheid er aangemeld, lukt me maar niet om er van af te komen. Krijg ik weer een mailtje van zo’n nul via scheetboek, klik je het per ongeluk aan wordt je account weer ongevraagd met 14 dagen verlengd. Ik wil er gewoon van af kunnen op het moment dat ik dat wil.
    Opzouten met die zooi, ik ben het helemaal zat.

Bijdrager
    TonE

@ Bartje, zie mijn bovenstaande bericht, ik onderbouw, althans dat probeer ik, nog iets te onderbouwen waarom ik wat een bepaalde mening heb. Dat itt tot de meesten hier.

Bijdrager
    TonE

Sorry voor het slechte taalgebruik, was wat geagiteerd en corrigeren kan hier niet.

Bijdrager
    Targaryen

Ik spring veilig om met een medium als Facebook maar ik merk dat het een algemene tendens is onder studenten om Facebook te gebruiken voor de studies. Ja, je leest het goed. Ik zit al sinds mijn middelbare schooltijd op Facebook en ben elk jaar lid van een klasgroep of studiegroep. Belangrijke data die via via gedeeld wordt, komt centraal in die groep terecht. Oudere studenten die tips hebben omtrent nieuwe vakken gooien die ook graag in de groep. Ik blijf kritisch op het gebied van informatie die gedeeld wordt, maar Facebook heeft voor mij bewezen dat het een nut heeft voor een student.

Een samenwerking tussen Facebook en Apple houd ik voor mogelijk, misschien later. Maar een overname? Nee, dat niet. Als je ziet hoe Ping het ervan af heeft gebracht…

Bijdrager
    lekzicht

Dan zal ik het maar verklappen, ik had nog wat geld over en heb Facebook opgekocht voor 70 miljard. Over een week of drie trek ik de stekker er uit en gaat alles verloren, kunnen mensen weer eens praten in plaats van Facebook. En nee het is niet zonde van mijn geld, want ik had het geld toch over. En nu heb je altijd mensen die denk dat ik en grapje maak, zucht, dus ik zeg wacht af.

Bijdrager
    cids

Leg eens uit Steve… waarom zou Apple 65 Miljard betalen voor Facebook…? Is “Apple zou Facebook kunnen gebruiken voor bijvoorbeeld GameCenter. Maar ook voor FaceTime. Naadloze integratie in iOS… iMessage… Airdrop..” 65 miljard waard…?

Bijdrager
    ququlequ
    bartvdv op 07 oktober 2013

@KarelWillem:

Dus als je er zonder mee kan is, het meteen een slecht product/dienst? En waarom een groot leugen? Het is maar net waar je Facebook voor gebruikt. Ik gebruik het voornamelijk voor mijn studie zoals belangrijke evenementen, mededelingen, inspiratie, discussies en niet voor dingen zoals ‘liken om een kindsoldaat te redden’ wat ook de meest goedkope bullshit is wat er bestaat. Facebook is een ontzettend sterk medium maar het is maar net hoe en waar je het voor gebruikt. Vergelijk het met een schroevendraaier…voor de ene een gereedschap, voor de ander een moordwapen.

Bijdrager
    KarelWillem
    TonE op 07 oktober 2013

@ KW … … Maar nu sla je plank volledig mis, het is gebakken lucht en meer niet.

Het is een zeer handige aanvulling voor websites (snel nieuws plaatsen, zonder de complete website te verversen).

Het is een fijne plek om gelijkgestemden snel met elkaar in contact te laten komen.

Het is erg handig (en leuk) om oude vrienden (en vooral vriendinnen natuurlijk) op te sporen en vriendschappen (ook in real time) te vernieuwen.

Het is handig voor verenigingen om haar leden snel op de hoogte te brengen van bijvoorbeeld gewijzigde of nieuwe oefendata.

Het is erg leuk om na optredens (zoon zit bij een drum & bugle corps) binnen een uur na thuiskomst alle foto’s en films gecentraliseerd online te hebben.

Nieuwe klanten voor mijn bedrijf komen via aangesloten vrienden binnen. Mond op mond, maar dat in een veel grotere kring dan vroeger.

Contact houden met familieleden en vrienden in verre (en minder verre) landen (ik heb ze in o.a. Australië, Afrika, Zweden, Noorwegen, Duitsland, Amerika, Canada) is gewoon veel eenvoudiger. En via hen breid je kennissenkring zich ook weer uit. Zo ben ik al aan veel verrassende contacten gekomen (o.a. voor mijn hobby-magazine).

Enfin… noem het maar op.:)

Bijdrager
    mollie319

Ik kan wel meegaan in de argumentatie van TonE.
    FuckFaceBook is de wereld van de ‘plastic boobs and Clip-on Curls’. Allemaal schijn, met 0,0 inhoudelijke zaken die er totaal niet toe doen.
    Kijk maar eens kritisch naar de ‘gesprekken’ of ‘comments’ die gegeven worden aan ‘vrienden’ onder elkaar.
    Er zit er eigenlijk nooit eentje tussen die kritisch is, of wat jij mooi vind zal afkeuren. Althans niet in het openbaar.

Wat bartvdv aanhaalt dat hele hordes mensen over straat lopen naar stoeptegels te kijken, zonder op te kijken wat er überhaupt om hun heen gebeurt.
    En waar gaat het om? Om te kijken of ze nog ge-liked worden? of er nog een nutteloze en inhoudelijk vlakke opmerking geplaatst is bij het liedje wat ze net op hun tijdlijn gezet hebben? Schei toch ff uit. Ga toch verdomme gewoon bij elkaar langs, of een terrasje pakken en bespreek dat soort zaken gewoon face to face.

De angst dat er straks steeds meer en meer games/apps komen waar je zo “handig” met FuckFaceBook in MOET loggen is voor mij ook een reële angst.
    Ik wil gewoon een x 5 minuten een spelletje spelen, niets meer en niets minder, maar dat gekoppel en connecten kan nergens goed voor zijn. Echt helemaal nergens.

Vroeger had je een babbel-box. Even voor de jongeren onder ons, een babbel-box was voor hersenloze die niks met hun vrije tijd konden doen en zodoende maar slap gingen ouwehoeren met mensen die ze niet kenden. Dat is dan lekker makkelijk, afstandelijk en een goed gesprek op niveau.
    Dan kon je een (duur betaald) nummer bellen en lekker er op los ouwehoeren over de problemen die je eigen vrouw allang niet meer wilde horen.
    Later werd dit vervangen door chatrooms via internet.

Maar goed, ik dwaal af. Het ging over het nietszeggende FuckFaceBook.
    Spotify ging ook bijvoorbeeld grandioos mee op hun digitale bek, nadat ze verplicht hadden gesteld (de waanzinnigheid ten top!) dat je in moest loggen middels Facebook in Spotify. Maar gelukkig zijn er nog steeds helder denkende mensen en protesteerden hiertegen, zodat Spotify na één week de Facebook login NIET meer verplicht stelde.

Mensen verleren het praten, het nadenken, het zelfstandig zijn. “Zal ik deze blouse kopen, of toch deze?” Met 2 foto’s erbij en reageer er maar lekker op.
    Maar weet je, flikker lekker op met zulke kansloze discussies. Kies gewoon zelf iets wat je zelf leuk vind. Wat een ander ervan vind, zal je toch jeuken?
    Vroeger werd je nog weleens verrast, als je een mooie vrouw op visite kreeg en was je zelfs zenuwachtig (zenuwachtig, voor de jongeren onder ons: Kriebels in je buik én een stijve lul).
    Maar nu doe je de deur open en zeg je “Leuk, tóch die blouse van H&M, van € 49,95 voor € 29,95. Omdat het “zomerliefde uitverkoop was!”
    Dan ram je toch meteen je voordeur dicht, 3 x in het nachtslot, dichtschroeven en barricaderen die deur, want zo’n treurig individu wil je toch niet in huis hebben? Kom op zeg hé……

Kijk ik weet het wel, we doen allemaal mee in de dans van de gekken koeienziekte, maar ik bepaal altijd zélf nog mijn eigen BSE gehalte! (met dank aan Youp!)

Bijdrager
    KarelWillem

…Allemaal schijn, met 0,0 inhoudelijke zaken die er totaal niet toe doen…

Net als in het gewone leven kan je je begeven tussen de hersenloze massa, of een stapje opzij doen en mensen om je heen verzamelen die wel wat aan je leven toevoegen.

Dat is exact wat ik – buiten het gewone leven om – met Facebook doe.

Zoals een ooit verloren gegane liefde na decennia weer terug vinden op Facebook. Waarna we er eigenlijk nu pas achter kwamen waar het toen fout is gegaan. Inmiddels heb ik haar – gelukkig getrouwd, dat dan weer wel – al diverse malen buiten Facebook om ontmoet.

Facebook is zo hersenloos als de mensen die jij om je heen verzamelt.
    Of zo interessant als de mensen de jij om je heen verzamelt.

Aan jou de keus.

En er gewoon wegblijven is voor veel mensen absoluut een hele goede keus.:)

Ga toch verdomme gewoon bij elkaar langs, of een terrasje pakken en bespreek dat soort zaken gewoon face to face.

Juist door Facebook ben ik de afgelopen paar jaar bij meer mensen (evenementen, concerten, wedstrijden, etc.) langs geweest dan ooit tevoren.

En dat is niet omdat mijn leven vóór Facebook zo triest was.

Bijdrager
    bartvdv

@KarelWillem:

Zoals een ooit verloren gegane liefde na decennia weer terug vinden op Facebook.

Daar zal je vrouw heel blij mee geweest zijn. Ik zou er thuis niet moeten mee afkomen.

De realiteit is dat Facebook en consoorten de wereld een stuk onverschilliger maken, ondanks het feit dat de jeugd vandaag massaal acties op Facebook tegen onrecht in de wereld steunt. Dat doen ze natuurlijk vanaf hun luie krent, zonder verdere bekommernis. Ik moet hier onwillekeurig denken aan een recente oproep via Facebook; toen de journalist om reacties vroeg naar het waarom, was de meest gehoorde uitspraak, ‘omwille van de gratis frieten’.

En met een koers/winstverhouding van 200 — terwijl 14 al als duur wordt beschouwd — moet ik denken aan de zeepbel die het internet ooit was.

Facebook kan alleen overleven als het ongebreideld inbreuk kan (blijven) maken op eenieders privacy.

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Ja ik denk het wel. Producten van Apple worden dan zo nauw verweven met ons leven, dat het heel aantrekkelijk wordt om Apple-producten te kopen. Apple kan betere producten maken als ze de beschikking zou hebben over Facebook.

Bijdrager
    TonE

Facebook kan alleen overleven als het ongebreideld inbreuk kan (blijven) maken op eenieders privacy.

Kijk, dat is nou precies de spijker op de kop, beter had ik het zelf niet kunnen zeggen.

Bijdrager
    TonE

Mollie(y)

Bijdrager
    Hydræ

Jonge mensen die de hele dag compulsief hun fb tsjekken, dat is soms echt triest om te zien. Compleet in hun virtuele wereldje met nepvriendjes.
    Apple zou fb toch helemaal niet over hoeven nemen? Ze hebben al flink wat integratie in OSX en iOS en dat werkt prima. Scheelt weer centen jongens!

Bijdrager
    ququlequ

@ mollie319

Je hebt gelijk maar op tv komt ook de grootste bullshit maar dat betekend nog niet dat ik nooit meer de televisie aan zet. Facebook staat vol met onzin en hersenloze ongein met 0,0 inhoud maar dan gebruik je Facebook niet goed. Op mijn facebook kom ik geen plastic boobs and Clip-on Curls tegen. Het is maar net waar je geïnteresseerd in bent.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 73)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.