11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    iSneaker

Overige kosten door FaceTime gebruik.

Ik kreeg vandaag mijn factuur en zag tot mijn verbazing dat mijn overige kosten waren veroorzaakt door het smsen naar het volgende nr:

“00447786205094”

Ik kende dit nr helemaal niet en heb het even gegoogled. Nu schijnt het dus zo te zijn dat Facetime dit doet en meer mensen hier last van hebben. Wat ik gek vind; want ik “bel” iemand over WiFi “gratis”. Weet iemand misschien hoe dit kan?

(ik neem sowieso even contact op met T-Mobile.)

Geblokkeerd
    Anoniem

Je moet inderdaad eens even bij T-Mobile gaan informeren. De taal die op Google wordt gebruikt kan ik namelijk niet helemaal lezen..:wink:

Bijdrager
    So Klear

Erg vreemd! Ben erg benieuwd naar het antwoord van T-mobile!

Bijdrager
    Calpa

Om hoeveel kosten gaat het?

Bijdrager
    Tomac5

Wilde vandaag mijn eerste facetime gesprek voeren. Nog niet gedaan, maar dit klinkt vreemd!

Bijdrager
    iSneaker
    Calpa op 05 augustus 2010

Om hoeveel kosten gaat het?

25 cent (incl btw) per facetime gesprek. ?

Bijdrager
    Nikita

Op een forum in Nieuw Zeeland wordt hetzelfde behandeld. Maar daar blijkt dat het om éénmalige kosten gaat bij de eerste keer FaceTime activeren (blijft vreemd dat dat – zelfs vanuit NZ – naar een Brits nummer gaat).

Schijnt iets te doen te hebben met het uitwisselen van IP adressen… Ben benieuwd wat T-Mobile hier er aan wil gaan doen of over zegt; in NZ was Vodafone daar, volgens dat forum, behulpzaam.

Bijdrager
    iSneaker

Het gaat hierbij niet om éénmalige kosten van een kwartje maar iets van 6 à 7 keer. Ik ga ervan uit dat ik deze kosten wel terug krijg en voor nu maakt het me niet zoveel uit. Maar het lijkt mij niet dat dit hoort. Dus ben benieuwd.

Moderator
    Poezenbeest
    rainiervanes1 op 05 augustus 2010

Je moet inderdaad eens even bij T-Mobile gaan informeren. De taal die op Google wordt gebruikt kan ik namelijk niet helemaal lezen..:wink:

Ik krijg een berg aan resultaten, zowel in het Nederlands (dit topic en de facebook-pagina van Mobile Vikings), als in het Engels en inderdaad ook andere talen. Het schijnt een beetje een internationaal probleem te zijn.

Bijdrager
    Wyodor

Toen FaceTime werd gedemonstreerd werd er verteld dat je eerst opbelt en wanneer de verbinding tot stand is gebracht wordt er overgeschakeld naar WiFi.

Dat bellen blijkt dus een SMS te zijn.

Het moet ook wel, want hoe kan je anders iemand bereiken.

Een kwek sessie kost je dus iedere keer een SMSje.

Bijdrager
    Nikita

Zou leuk zijn als dat iets duidelijker werd gecommuniceerd door Apple; en waarom een UK nummer en niet een NL nummer? Dan zit het in elk geval in je bundel inbegrepen i.p.v. dat je extra moet betalen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.