17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Rutger-cg

Overige data verwijderen iPhone

Beste mensen,

Hoe krijg ik die verrekte overige data weg op mijn iPhone!!?? Ik weet dat hier al heel wat topics over zijn op internet maar geen van dezen heeft bij mij tot een oplossing geleidt. Ongetwijfeld ben ik hier niet de enige met dit probleem. Bij mijn iPhone 4 en 4s had ik hier al last van, ik hoopte stiekem dat met de iPhone 5 dit probleem opgelost zou zijn. Helaas, het mocht niet baten…
    Ook al is het bij mij maar ongeveer 2GB, toch zou dit een heel stuk minder moeten zijn. Heb al met verschillende programma’s geprobeerd mijn iPhone op te ruimen. Geschiedenis verwijderd, berichten verwijderd, noem het maar op.

Soms heb ik het idee dat er wat onzichtbare bestanden zijn blijven hangen uit de tijd dat ik nog een jailbreak had.

Hoop echt dat iemand de gouden tip voor me heeft. Gelukkig is het bij mij geen 10GB zoals ik op verschillende fora heb gelezen maar toch zou het volgens mij hooguit een paar honderd MB moeten zijn en dat is nu zeker niet het geval.

Dank.

Bijdrager
    LdeV

Ik ben hier ook erg benieuwd naar; ‘overig’ beslaat 7,06GB op mijn iPad.
    Maar zijn dit geen bestanden die iOS opslaat voor bijvoorbeeld Safari e.d?

Inactief
    Anoniem

Waarom heb je daar last van, werkt je iPhone niet meer goed?

Bijdrager
    Rutger-cg
    LdeV op 14 juni 2013

Ik ben hier ook erg benieuwd naar; ‘overig’ beslaat 7,06GB op mijn iPad.
    Maar zijn dit geen bestanden die iOS opslaat voor bijvoorbeeld Safari e.d?

Ja dat zijn inderdaad dat soort bestanden, cache’s, berichten, geschiedenis e.d. Maar dat zou nooit zo veel mogen zijn, zeker in jou geval niet! 7 GB, hallo hee… Vind het echt niet kunnen dat apple na al die tijd nog steeds geen normale oplossing voor dit veel voorkomende probleem biedt.

Bijdrager
    Rutger-cg
    koen op 14 juni 2013

Waarom heb je daar last van, werkt je iPhone niet meer goed?

Wat een domme vraag.

Inactief
    Anoniem

Pardon?

Bijdrager
    remcoa7x

Het is naar mijn idee toch vrij logisch dat als je en 16gb telefoon koopt
    je dan ook 16gb aan ruimte moet kunnen gebruiken,
    mij best dat er 1 of 2 gb in gebruik is voor ‘overige’ doeleinden als cache, berichten etc
    maar 7 is inderdaad wel enorm veel
    dan werkt een phone inderdaad niet meer ‘goed’
    omdat je er toch niet op kwijt kan wat je wilt,
    vrij logisch niet?

Bijdrager
    Rutger-cg
    remcoa7x op 14 juni 2013

mij best dat er 1 of 2 gb in gebruik is voor ‘overige’ doeleinden als cache, berichten etc
    vrij logisch niet?

Exact.

Bijdrager
    mollie319

Ik gebruik Phoneview voor dit soort zaken naar volle tevredenheid
    Zat ooit eens bij een bundel wat ik aangeschaft heb.

Bijdrager
    Rutger-cg

Iemand een oplossing?

Inactief
    Anoniem
    Bijdrager
    verwijderd-profiel
    remcoa7x op 14 juni 2013

vrij logisch niet?

Naast de ruimte die iOS gebruikt is alles voor jezelf, ook “Other”. Dat is gewoon ruimte doe wordt ingenomen door Apps die jij installeert.

Bijdrager
    Rutger-cg
    koen op 16 juni 2013

Hopelijk vind je dit geen dom antwoord: http://www.maclife.com/article/howtos/how_remove_other_data_your_iphone

Dankjewel. Inderdaad geen dom antwoord:)

Bijdrager
    MitGH

Even in een oud topic, maar het probleem is helaas recent. Op de iPad van mijn vrouw staat ruim 42 Gb “overige bestanden”. Ik heb hem nu tot twee keer toe hersteld, alle instellingen enz. gewist en opnieuw opgestart vanaf de backup, maar kennelijk staan die overige bestanden in de backup en worden ze dan gewoon weer op de iPad gezet… (kostte mij al een halve nacht en een halve dag).

Ik heb de gratis versie van Phone Clean gedownload, maar die ziet ook die overige bestanden niet, hij vindt nauwelijks een Gb data die ik zou kunnen verwijderen als ik de Pro versie koop. Ook het programma Phone View getest, maar ook die kan niks ontdekken of verwijderen.

Welke truc kan ik verder nog testen?

Bijdrager
    Targaryen

Welke truc? Je geeft het zelf al aan hé… De back-up die je nu hebt is ‘corrupt’. Als je met een schone lei wil beginnen zonder ‘overige bestanden’, dan kun je het best gewoon een schone installatie van iOS doen. Je data zet je dan handmatig over via iTunes en de apps download je uit de iTunes Store.

De tijd die je al hebt gestopt in het overzetten van de back-ups, had je beter geïnvesteerd in een echt herstel van de iPad. De nieuwe installatie zal ook weer wat tijd vragen (accounts instellen, etc.), maar je bent meteen van je probleem af.:)

Bijdrager
    SunKeeper

En in die nieuwe installatie zie je dan ook meteen wat je wel of niet mist aan data t.o.v. de situatie met teruggezette backup.

Als je niets mist is het opgelost. Als je wel wat mist weet je wat die ruimte in heeft genomen.:wink:

Ik noem dit geen iOS probleem, maar een gebruiker die niet logisch nadenkt.:evil:

Bijdrager
    MitGH

Ik ben (gelukkig) toch maar niet begonnen met een schone installatie. Ik heb eerst de niet gebruikte app’s verwijdert, dat gaf geen noemenswaardig verschil te zien, daarna ben ik de overgebleven app’s handmatig stuk voor stuk gaan controleren op aanwezige data. Toen bleek dat het programma “Documents” van Readdle in de instellingen aangaf maar 75 Mb schijfruimte te gebruiken, terwijl er 8 Videofilms van gemiddeld 5 Gb in een sub-subdirectory stonden…

Uiteindelijk kostte dit minder tijd, ondanks het twee keer “herstellen”-“Backup-terugzetten” met bovendien de zekerheid dat er geen data verloren is gegaan. Dat vond ik nou eenmaal “logisch nadenken”.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.