5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    vooblez

"overig" geheugengebruik van de Macintosh HD

Hallo iedereen,

Toen ik laatst eens ging kijken naar “over deze mac”, en ik keek eens naar het geheugengebruik van m’n macintosh hd, dan zag ik dat er zo’n 80 GB gebruikt was. ongeveer 10 GB muziek, 24 GB films, 5 GB programma’s, dan nog eens foto’s, maar dan ook nog eens 40 GB “overig”. Nu is mijn vraag, wat houdt dat “overig” nu precies in? Want die muziek, de programma’s, de foto’s, etc. kan ik makkelijk terugvinden, maar dat “overig geheugengebruik” dus niet…

Ik weet dat er hiervoor een tooltje bestaat om te kijken wat allemaal je geheugen inneemt, maar ik weet niet hoe het noemt. Dus misschien kan iemand dit ook eens zeggen?:)

En natuurlijk, als jullie zo al weten , zonder een tool of iets dergelijks, dan kan je dat natuurlijk ook zeggen!

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Hansi2124

Misschien maak je met TM backups. Vaak zit daar hetgeen waar men naar op zoek is. Of zit je prullenmand nog vol?
    Het programma heet overigens Omnidisksweeper (gevonden met de zoekfunctie van dit forum).

Bijdrager
    vooblez

Ik heb m’n prullenmand geleegd, en nu blijkt er plots al 20 GB weg te zijn:)

Bedankt voor de info, ik download zo even Omnidisksweeper.

Bijdrager
    mtooster

Die andere 20GB overig bestaat onder andere uit:
    – Systeembestanden
    – de Gebruikersbibliotheken met bijvoorbeeld daarin de locale kopie├źn van je emails en dergelijke (dat kan hard oplopen)
    – en, maar dat weet ik niet zeker, je Downloads-map ?!

Bijdrager
    App69

Weird.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.