11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    marcomarum

Overig geheugen verwijderen?

Ik ben m’n Macbook Pro aan het opruimen. Iemand enig idee wat dat ‘Overig’ precies is?
    Eerst heette ‘Overig’ ‘Backups’, toen heb ik een map backups.backupdb ofzo verwijderd en toen was opeens ‘Overig’.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Overig is de bestanden die de MacBook Pro niet bij ├ę├ęn van de andere categorie├źn kan plaatsen. Dat kan ook films, muziek, foto’s of andere dingen bevatten, die een andere extensie gebruiken dan waar de MacBook Pro naar kijkt bij het indelen in die categorie├źn.

En backups.backupdb is waar de locale backups worden opgeslagen (volgens mij). Als dat overig is geworden staat dat waarschijnlijk nog in de prullenmand.

Bijdrager
    marcomarum

Enig idee hoe ik er achter kan komen welke bestanden dat zijn? Daar kunnen geen films etc bij zitten, alle films zitten in de map ‘films’.

Ik denk dat het toch een backup is, alleen door het verwijderen van backups.backupbd is het veranderd naar ‘overig’.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Kijk dan eens in je Trash/Prullenmand.

En niet zomaar verborgen bestanden gaan verwijderen!

Bijdrager
    marcomarum

De prullenmand is gewoon leeg. Volgens mij zijn het backups van Time Machine..

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Ok. Die hoef je niet te verwijderen. Het is zo geregeld dat als jij de ruimte nodig hebt dat de Mac het zelf vrijmaakt. En waarom wil je zoveel verwijderen? Je hebt nog genoeg ruimte over (30%), en als de backups dan nog vanzelf weggaan bij tekort aan opslag, heb je n├▓g meer.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Deze vraag wordt wel erg vaak gesteld, terwijl het antwoord toch voor de hand ligt. Alles wat niet in de andere categorie├źn past komt in de categorie “overig”. Overig, kan dus van alles en nog wat zijn waaronder tekst bestanden zoals pdf’s want die staan meestal in de map ‘documenten’ die om de een of andere reden niet in het rijtje voorkomt…

En de categorie ‘back-ups’ wordt ongelijk aan nul zodra een Mac die niet aangesloten is op de aangewezen TM drive (meestal is dat een notebook waarmee je onder weg bent) een parti├źle TM back-up gaat maken. Die wordt dan tijdelijk op de interne schijf gezet, en dat is dan ‘backups’. Na aansluiten van de drive verhuist dit dan naar die drive en komt het weer op nul te staan.

Bijdrager
    marcomarum

Thanks!!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

De titel is trouwens precies omgekeerd van wat je bedoelt: je wilt schijfruimte vrijmaken, oftewel m├ę├ęr beschikbaar geheugen krijgen in plaats van verwijderen:)

Bijdrager
    Soulshaker

160GB is wat weinig , al eens gedacht om een groter schijfje aan te schaffen ?
    Voor 60 euro heb je al een 500GB schijf

http://tweakers.net/pricewatch/255331/western-digital-scorpio-blue-wd5000bpvt-500gb-sata-300-8mb-5400rpm.html

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.