7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    dash

Overgevoelige mouse/touchpad ibook “12

Beste,

Na tevredenheid maak ik gebruik van de Ibook G4 “12 versie, maar toch heb ik soms last van een overgevoelige mouspad.

Na enige tijd werken lijkt het pijltje op mijn scherm een eigen leven te leiden. De muis lijkt wel te hangen of slaat een stuk over. Misschien is wel raar, maar is de mousepad statisch? Als ik een slaande beweging maak, doet de mousepad weer normaal! Niet dat de Ibook sla hoor!

Ik heb ook een usb muis maar toch…misschien hoort dit erbij?

Weet iemand een oplossing hiervoor? Ik heb nog wel garantie.

Alvast bedankt,

Eko

Bijdrager
    Oupro

Het gebeurt mij zeer zeldzaam dat de muis een keer blijft hangen. Zelfs nog minder vaak dan een crash. Daar maak ik me dan eerlijk gezegd ook niet zo heel erg druk om.
    Dat de muis ineens veel sneller gaat dan bedoeld en rare kanten op schiet kan te maken hebben met dat je per ongeluk met nog een vinger op je touchpad zit. Je touchpad moet namelijk met een vinger bedienen, anders raakt hij in de war.

Bijdrager
    dash

Beste Visualfreak01,

dat is het woord, ik kon er niet opkomen: touchpad.

Ik heb één vinger op m’n touchpad en toch verspringt de muis…

Ik ben het met je eens dat een crash erger is, maar toch.

Bedankt in ieder geval,

Eko

Bijdrager
    MacLite

Komt me bekend voor, als echter ik even mijn ‘mousepadvinger’ :lol: over mijn iets van stof wrijf is het echter weer verholpen.

Bijdrager
    Zora la rousse

Ongeacht welk touchpad, het werkt bij mij niet. Dus ik ben altijd met een mini muisje op stap.

Bijdrager
    Doede

Mijn vingers zijn ook nogal eens statisch, en vaak een beetje vochtig (zeker met dit weer). Op een Powerbook 1400 ging het voorheen altijd mis met mij en het touchpad. Nu op een iBook die ik soms wel eens gebruik, gaat alles prima!

Zou het te maken kunnen hebben met het piezo-element in het ‘trackpad’? Ik zou zeggen: test je geluk eens op een andere iBook/ Powerbook/ Wintel laptop om te kijken of het aan jou ligt.

Bijdrager
    dash

Beste,

Bedankt voor jullie reacties, ik zal kijken of andere laptops “last” hebben van mijn statische topjes!

Met vriendelijke groet,

Eko

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.