8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Barrix

Overgevoelige magic mouse

Hoi,
    Mijn magic mouse is overgevoelig, zelfs hyper.
    Ik loop er al veel te lang mee en wil het nu eens eindelijk opgelost krijgen.
    Regelmatig schiet mijn werkblad alle kanten op of mijn beeld begint plotseling te scrollen.
    Dit doet zich telkens voor bij programma’s als Indesign, Illustrator etc of als ik aan het internetten ben.
    De minste beweging van de mouse doet hem hyper reageren.
    Binnen mijn werkkring ben ik de enige die daar last van heeft en we kunnen het probleem niet tackelen.
    Ook systeemvoorkeuren of googlen geven geen echte oplossing. Wie kan mij hierin helpen?
    Bijvoorbaat dank!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Adobe-programma’s zijn overdreven gevoelig voor kleine aanrakingen van een Magic Mouse — veeg je er per ongeluk nét overheen dan zit je soms bladzijden verder in InDesign. Helaas is dit niet te veranderen voor zover ik weet, want ik zou daar ook graag vanaf zijn.

Aangezien je schijnbaar met meerdere mensen daar zit, heb je al eens geprobeerd om muizen om te wisselen? Koppel jouw Magic Mouse af van je computer (via het Bluetoothmenu rechtsboven) en doe dit ook bij een andere computer; koppel de muizen dan aan bij de computer waar ze eerst niet mee verbonden waren. Op die manier kun je erachter komen of het probleem bij de computer ligt, of bij de muis.

Bijdrager
    sedikit

Heb je MagicPrefs wel geïnstalleerd?
    http://www.macupdate.com/app/mac/33095/magicprefs

Daarmee kun je diverse opties van je muis configureren:

Bijdrager
    Barrix

@Jakko, ik ga je suggestie uitproberen, ben benieuwd! @Sedikit, ik was inderdaad in mijn zoektocht dit appje ook al tegengekomen en gedownload maar zag er niet direct de nut van in en heb het links laten liggen. Misschien me toch wat meer erin verdiepen. thx!

Inactief
    Anoniem

USB 3.0 kan ook voor (muis) problemen zorgen.

Zie: USB 3.0 Radio Frequency Interference on 2.4 GHz Devices

Bijdrager
    sedikit

Opgelost? (voor anderen die met hetzelfde probleem komen te zitten)

Bijdrager
    Barrix

@Sedikit, net de laatste tryout gedaan en helaas beide oplossingen geven niet het gewenste resultaat. Blijkt dat collegae ook afentoe de problemen ondervinden maar veel nauwelijks met Adobe pakket werken en daardoor valt het bij hun nauwelijks op. Ik ondervind het probleem het meest bij Indesign, zoals Jakko ook al melde. Ik denk dat het een Adobe issue is en zal er mee moeten leven tot er van hun kant (of Apple) een fix komt.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Het lijkt me sterk dat hier een oplossing voor komt — het doet zich al voor sinds de Magic Mouse bestaat, dus zowel Apple als Adobe zouden dat allang gedaan kunnen hebben.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.