4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Hans de Bijl

Overgangenverschillen in iMovie, FCE en FCP

Listas,

De overgang in iMovie snoep van beide fragmenten iets af zoals jullie hopelijk weten. Ik wil eigenlijk hetzelfde bereiken in FCP4. Indien ik tussen twee clips een transition prop onstaat er een lelijk effect. Precies op het snijpunt veranderd het beeld pas terwijl de transition al aan de gang is.
    Is dit een kwestie van voorkeuren of iets anders.

TIA
    Hans de Bijl

Bijdrager
    Steves lovechild

In principe is de manier van overgangen dezelfde in FCP als in iMovie.
    Sleep als test in FCP een cross dissolve naar het midden tussen 2 fragmenten.
    Wanneer je precies in het midden van de cross staat heb je 2 beelden van elk 50 % dekking. Ga met pijltje naar rechts voor een paar frames naar rechts. Evenzo links. Je zult zien: een infaden van fragment 2 en uitfaden van fragment 1. Net als in iMovie. Dubbelklik eens op de cross in de tijdlijn. Dan komt in de viewer het cross venster.
    Daarin kun je:
    de cross links/midden/rechts van de knip zetten
    de cross verlengen of verkorten, traploos verplaatsen, etc.
    Genoeg mogelijkheden dacht ik zo…

succes!
    SLC

Bijdrager
    Hans de Bijl

Yep klopt, maar bijv een pagepeel.

Voor de ‘cross’ krult de pagina op met zichzelf (dezelfde clip) op zijn ‘achterkant’. Zodra de cros overschreden wordt zie je ineens de volgende clip op de nog steeds krullende achterkant verschijnden. Zeer storend vindt ik.
    En dit euvel komt bij veel transitions voor.

Bijdrager
    Hans de Bijl

Dit vond ik van Ken Stone

Transitions work by weaving or blending the end of one clip with the beginning of the next clip. But, and it is very important that you understand this, Transitions do not use material (video) from inside the ‘in and out’ points of a clip; they work using material that is outside the ‘in and out points’. Transitions work on the material that we normally call ‘handles’. Every Transition has a default requirement of 15 frames in and 15 frames out. This is to say that for a transition to work the first clip must have at least 15 frames of material outside of it’s out point and the second, adjacent clip must have at least 15 frames of material before it’s in point.

Ik snap het nu,m aar hoe ga ik te werk als ik clips gebruik die geen video voor en na de in- en uitpunten hebben?

Steve?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.