5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    4RN0LD.V4N.R001J

Overdruk voorvertoning in acrobat 8.0

Hallo allemaal,
    helaas ben ik vorige week weer eens geconfonteerd met misdrukken door een overdruk instelling in illustrator. Voorheen gebruikte ik Euroscale als ICC profiel en gaf acrobat de overdruk weer als die onverhoopt ergens in een bestand was geslopen. Nu gebruiken we al een tijdje Europe prepress 2 instellingen als CMYK profiel en wat blijkt? Overdruk word niet meer weergegeven!

Als je in Acrobat heen en weer switched tussen deze profielen in de output preview zie je zelfs het verschil. Euroscale toont het wel en Europe ISO coated FOTORA… niet. Het frapante is dat zelfs de kleurscheiding geen overdruk toont en ook printjes er goed uitkomen.

Nu is de vraag natuurlijk of er een oplossing is voor dit probleem of dat ik beter weer terug kan naar Euroscale.

In Acrobat staat in -preference -page preview: overprint aangevinkt
    en -menu -advanced -print production: overprint preview staat ook aan.

Bijdrager
    nookie

Kan je aan een vorige versie van acrobat pro komen?
    Misschien helpt dat.

Bijdrager
    walterb

Wat zijn je kleur instellingen voor Illustrator en InDesign? Ik heb hier de instellingen allemaal op Euro ISO coated Fogra27 staan en gesynchroniseerd.
    Ik heb het vermoeden dat het niet specifiek Acrobat 8 is, maar dat het qua kleuropbouw af kan wijken als programma’s verschillende kleur-settings hebben.

Bijdrager
    4RN0LD.V4N.R001J

Ik heb alle programma’s ook op Europe ISO coated staan. Ik weet niet waarmee je gesynchroniseerd hebt? Ik heb gewoon elk programma zelf ingesteld meet deze cmyk instelling.

Bijdrager
    WOZ

Puur een ander cmyk profiel kiezen doet niets met de overdruk. Wél heeft Adobe ‘voorvertoon overdruk’ in Acrobat standaard ‘aan’ staan. In tegenstelling tot bijv. Acrobat versie 6 waar overdruk standaard ‘uit’ staat.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.