15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    steene

Overdaad aan scripts?

Hallo,

Ik heb het even over http://www.cineme.be.

Als je een artikel opent lijkt de website zich te laden en dan opnieuw en opnieuw en opnieuw te laden.
    Allicht zijn mijn scripts de boosdoener.

Maar het probleem is dat ik niet weet hoe ik dit euvel kan verhelpen?
    Als er mij iemand zou kunnen helpen, ik zou zéér dankbaar zijn!

Stijn

Bijdrager
    Yggdrasil

Het lijkt alsof je gewoon reclame maakt voor je website…:lol:
    Ik kan namelijk geen foutjes vinden, alles laadt gewoon zoals het hoort. Als ik nu een artikel open, bv. dat van Sarah Palin, laadt het gewoon en kan ik het lezen.

(Ik gebruik Safari 5.0.5)

Bijdrager
    martijnG

01 – Voeg alle 11 Css bestanden samen.
    02 – Je gebruikt 26 externe js bestanden, samenvoegen waarkan
    elke extra request naar de server vertraagt je site !

03 – Ruim je CSS op, 140kb aan CSS wordt niet gebruikt. Ik denk zelf dat je nog niet eens 30kb nodig hebt om te bereiken wat jij daar hebt staan.

thickbox.css: 2.86KB (94%),
    bwbps.css: 19.97KB (91%),
    rating.css: 2.34KB (90%),
    facebook-comments-widgets.css: 729B (100%),
    nggallery.css: 4.94KB (87%),
    polls-css.css: 1.38KB (65%),
    styles.css: 903B (100%),
    ANNOtypeBasic.css: 859B (100%),
    shr-custom-sprite.css: 1.67KB (65%),
    lightbox.css: 1.39KB (70%),
    Inline block #1: 227B (100%),
    Inline block #2: 9.98KB (83%),
    widget.css: 1.17KB (39%),
    Inline block #3: 55B (100%),
    Inline block #4: 143B (17%),
    Inline block #5: 1.01KB (91%),
    player.core.opt.css: 6.83KB (99%),
    player.desktop.opt.css: 1.04KB (73%),
    Inline block #6: 1.01KB (91%),
    player.core.opt.css: 6.83KB (99%),
    player.desktop.opt.css: 1.04KB (73%),
    FGFAI5AC1WM.css: 25.56KB (82%),
    -V2muYq3bAL.css: 23.99KB (94%),
    9Ck4naJeroG.css: 24.15KB (76%), de procenten geven aan hoeveel % van de styles niet gebruikt worden.

04 – Zorg dat styles in je head aangesproken worden, gebruik geen inline styles.
    05 – spreek eerst je CSS aan dan pas de js.
    06 – Zorg voor schone code !

Bijdrager
    steene

ja het is geen reclame hoor,
    Ik ondervind echt problemen. Maar kan dat dan aan mijn computer liggen???
    MartijnG dat zijn prima tips, ik ga er zeker voor kijken! Want dat is waarom ik het hier vroeg, om te weten hoe ik dat aanpak om dat te optimaliseren!

Bijdrager
    Yggdrasil

Was een grapje hoor, vandaar die ‘lol’ erachter.;)

Ik ondervind alvast geen problemen, mijn internetverbinding is niet van de snelste maar hier heb ik geen problemen met laden. Dus wellicht ligt het aan jouw computer. Misschien dat anderen hier wél problemen ondervinden, je zult wel zien.

Succes alvast

Bijdrager
    martijnG

@ Niiiiiickk

Ik ondervind ook geen problemen met laden opzich, alleen kan het veel beter geoptimaliseerd worden. Problemen gaan echt ontstaan als de site gebruikt wordt door een grote groep mensen, dan zul je zien dat de webserver de site niet meer aan kan. Elke request is een vertraging en houd de server bezig. Als je bij de bouw van een site nadenkt over optimalisatie zal je server efficienter werken en content sneller sneller bij de gebruiker komen.

Bijdrager
    Yggdrasil

Thanks voor de info, dat wist ik niet!

Bijdrager
    qazwsxedc

Kijk eens naar Minify:
    http://code.google.com/p/minify/

Daarmee kun je je CSS en Javascript combineren en compressen, zonder dat het voor jezelf een onoverzichtelijk zooitje wordt. Alle CSS samenvoegen is wel sneller, maar daarna niet meer onderhoudbaar. Net als het werken met ge’minified’e Javascript. Nu kun je gewoon je lijstje van CSS en JS combineren en zorgt Minify ervoor dat het als 1 bestand, ge-gzipt en geminified aangeboden wordt. Uiteraard met alle nodige caching. Werkt uitstekend.

Nog een tip: installeer de Firebug extensie YSlow. Die geeft direct hele concrete tips voor het optimaliseren van laadsnelheden. Ik heb daar hele goede resultaten mee gehaald.

Bijdrager
    martijnG

Dat het dan niet onderhoudbaar is is natuurlijk onzin. Je begint je CSS met een reset/default. Daarna kun je per onderdeel gewoon stylen. Met firebug kun je daarnaast ook prima zien waar hij welke style vandaan haalt en op welke regel. Minify, zegt me niets, eigenlijk. Zelf minify ik gewoon met BBedit als dat nogig is met find en replace.

Bijdrager
    qazwsxedc

Dat het voor jou misschien niet werkt en dat jij alles met BBedit doet wil nog niet zeggen dat jouw manier dé manier is. Als Minify je niets zegt zou ik er eerst eens naar kijken voordat je er iets over roept. Wat ik schreef is zeer zeker geen onzin. Het laatste wat je wilt is CSS bestanden die door ontwikkelaars van bepaalde plugins/extensies geschreven zijn integreren in je eigen CSS. Die wil je ongewijzigd, met behoud van versienummers, netjes gescheiden houden van de rest en je eigen CSS. Dat houdt je software onderhoudbaar, iets dat toch niet onbelangrijk is als je professioneel en met meerdere mensen aan een project werkt. Hetzelfde geldt voor Javascript plugins voor bijvoorbeeld jQuery. Die ga je ook niet zelf aanpassen en aan elkaar plakken.

Bijdrager
    martijnG

Dag nielsr, ik heb dat minify even bekeken en ziet er goed uit. “Zend Framework: View helpers for links/scripts is in mijn geval interessant” Zover ik kan zien is de compressie gzip en worden alle overbodige coments en whitespaces etc on the fly eruit gefilterd.
    Ik begrijp je redenatie omtrent het standaard laten van je CSS, tijd technisch is dit zeker een aan te raden iets. Laatste keer dat ik gewerkt heb met JqueryUI heb ik wel de CSS weg gegooit, dit scheelde mij bijna 1000 regels CSS code voor dat gene wat ik nodig had. Documentatie van je scripts/software is belangrijk en ben ik compleet met je eens. Overigens zie ik geen bezwaar in het aan elkaar plakken van scripts en functies en CSS her gebruiken, ik ben er zelfs een voorstander van. Grofweg, op het moment dat je 2 keer het zelfde doet in je scipts is er waarschijnlijk iets mis met je scripts.

Tnx voor je verwijzing naar minify! Ik ga dit zeker gebruiken. Zelf heb ik mijn laatste projectje het onderstaantde scriptje gebruikt.

<?php<br />
    header('Content-type: text/css');<br />
    ob_start("compress");<br />
    function compress($buffer) {<br />
      /* remove comments */<br />
      $buffer = preg_replace('!/\*[^*]*\*+([^/ ][^*]*\*+)*/!', '', $buffer);<br />
      /* remove tabs, spaces, newlines, etc. */<br />
      $buffer = str_replace(array("\r\n", "\r", "\n", "\t", '  ', '    ', '    '), '', $buffer);<br />
      return $buffer;<br />
    }<br />
    $path = $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] . '/css/';<br />
    include( $path . 'IE6_panic.css');<br />
    include( $path . 'accordion.css');<br />
    include( $path . 'styles.css');<br />
    include( $path . 'structure.css');<br />
    include( $path . 'lightbox.css');<br />
    include( $path . 'form.css');<br />
    ob_end_flush();
    Bijdrager
    steene

Ik heb de plugin better minify wordpress geïnstalleerd.
    Kunnen jullie eens kijken of er enig verschil merkbaar is?
    Of de plugin überhaupt werkt?

IK zie het niet direct?

Bijdrager
    steene

Never mind, ik testte te site net en alles is **cked up…
    dit doet het dus NIET goed!

Bijdrager
    martijnG

Ik denk dus niet dat het aan de plug-in ligt.

Bijdrager
    steene

als ik de plugin draai, loopt alles fout. En ik heb de kennis niet in huis om die problemen op te lossen. Dus vrees ik, moet ik zo verder…

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.