12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    arjan901

overal internet

hallo,

ik ga binnekort naar een vriend van mij en hij vroeg of ik mijn laptop mee wou nemen. nou ik vond dat wel goed maar hij zelf heeft geen internet verbinding ofzo. is het mogelijk om tog overal waar je komt op internet te kunnen en dat legaal?

Bijdrager
    sypie

Ja dat kan. Het is alleen niet gratis.

Je kunt bijvoorbeeld, als je telefoon dat toelaat, je telefoon als modem gebruiken. De verbinding zal dan misschien absoluut niet snel zijn, maar je hebt verbinding. Meeliften op een openstaande verbinding van de buren is in principe niet legaal, dat wil echter niet zeggen dat het niet kan of niet gebeurt….

Hier staat iets over telefoons en de mogelijkheden tot het maken van een internetverbinding…
    klik

Bijdrager
    arjan901

nee,
    dat is niet helemaal wat ik hebben wil

Bijdrager
    MacBeer

Misschien kun je een netwerkje oppikken met je laptop. Zo niet….. even geen internet?

Bijdrager
    Marius1976
    ”MacBjorn”

Misschien kun je een netwerkje oppikken met je laptop. Zo niet….. even geen internet?

Nou… weet je… ik klink nu echt een soort ‘verslaafd’ ofzo, en misschien ben ik dat wel :sealed: maar wat me opvalt is dat ik altijd als ik op vakantie ben niet voor 100% m’n draai kan vinden. Ik heb wel m’n mooie iBook bij me, maar als die geen internet verbinding heeft, is de computer niet helemaal compleet… haha en ik dus ook niet.

Dus eignelijk zou ik ook wel willen weten hoe ik nu kan zorgen dat als ik straks lekker op de Costa del Ameland zit, hoe ik dan toch internet kan hebben.

Marius

Bijdrager
    sypie

Ach, wij kunnen ook wel een paar weekjes zonder jou, net zoals jij een paar weekjes zonder ons kunt:D

Bijdrager
    Marius1976

haha … ok dat is een 1-0

Maar ff serieus… los van dit forum… best leuk om een beetje connected te blijven toch?

Groet
    Marius

Bijdrager
    sypie

Als ik over 2 weken naar brasil vertrek (voor vakantie &trouwen) dan moet ik natuurlijk ook af en toe eens komen kijken.. Zeg maar gerust dat een verslaving als internet snel is opgebouwd..

20 jaar geleden kon de wereld ook nog zonder internet, nu wordt overal 5 keer per 3 minuten gecontroleerd of er e-mail is :S

Maar goed, even een vraag aan de TS: In welke regio/buurt woont je te bezoeken vriend?

Bijdrager
    MarcelK

Snel internet kan met een UMTS kaart voor je laptop van bijvoorbeeld Vodafone of KPN.

Bijdrager
    DarkRaverNL

Of op de website van de hotel of camping of iets kijken van waar je heengaat, daar staat meestal wel bij of er internet verbinding is, en hoe duur het kost:)

Hoe duur zijn die UMTS kaarten ongeveer ?

Bijdrager
    sypie

Ik weet niet waar de TS heen gaat? daarom vroeg ik dus ook waar de te bezoeken vriend zich bevindt…

Bijdrager
    wilko

UMTS en GPRS zijn beide niet echt goedkoop en meer gericht op de zakelijke markt (voorlopig).

Beste optie: ter plekke kijken of er draadloze netwerken te vinden zijn en proberen daarop te komen. Als je een beetje netjes wil zijn vraag je ook nog aan de betreffende buren of je van hun verbinding gebruik mag maken. 10 tegen 1 dat dat geen probleem is. Geef na afloop een flesje wijn of iets dergelijks. Jij blij, zij blij.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.