8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    P-j

Over stappen naar mac

Hey,

Ik ben nu al een tijdje een windows gebruiker en ik ben van plan over te stappen naar een mac, omdat ik de virussen en spyware zat ben. Nu is mijn vraag wat voor soort mac moet ik gaan nemen ik ga hem vooral gebruiken voor msn en internet en voor me iPod, en waarschijnlijk ook voor spellen.

Bijdrager
    Tomovich

Zoekfunctie…

Een iMac of een iBook zal hier de beste keuze zijn denk ik. Al te zien als hij draagbaar moet zijn of niet. Voor spellen moet je niet bij een Mac zijn, er is een beperkte ondersteuning hiervoor. In de toekomst kan dit veranderen nu Apple samen met ATI en nVidia samenwerken om opengl te verbeteren.

Bijdrager
    Macinspire
    ”P-j”

Hey,

Ik ben nu al een tijdje een windows gebruiker en ik ben van plan over te stappen naar een mac, omdat ik de virussen en spyware zat ben. Nu is mijn vraag wat voor soort mac moet ik gaan nemen ik ga hem vooral gebruiken voor msn en internet en voor me iPod, en waarschijnlijk ook voor spellen.

Kijk eerst eens rond op het forum hier en LEES….
    Dan pas vragen stellen:)

Bijdrager
    MrPapple
    ”P-j”

Hey,

Hello en welkom op dit forum, eerst en vooral: gefeliciteerd met je beslissing om over te stappen:D In tegenstelling tot wat Teh McWolfsen zegt zijn er wel heel wat deftige games voor de mac kijk: Aspyr games en Apple Store

Om je computer te kiezen zou ik persoonlijk eens een apple center binnenstappen en zien wat je het beste ligt. Zelf bezit ik een powerbook met een 128mb vram videokaart + 100gb hd en 512mb ram. Ik heb hier alleen UT2004 op staan, maar dat draait perfect en het breedbeeldscherm (15,2″) in ook heel aangenaam om mee te werken. Volgens mij kan je beter iets meer geld uitgeven en direct tevreden zijn met wat je koopt dan dat je probeert te besparen en achteraf denk: “had ik dit maar niet gekocht!”

Zo hopelijk ben je hier al een eind mee opweg! :D

greetz,
    Niels

Bijdrager
    iDayDreamer

welkom P-J.

je maakt een goede keus door de switch te willen maken.

ik moet Macinspire & Teh McWolfsen gelijk geven: Ff zoeken in t switcher-forum. Er zijn genoeg draadje over welke mac t beste aansluit bij jou wensen.

Een MacMini is ook goed. Voor wat Internet, MSN en Ipod is ie erg geschikt (en goedkoop). Ik weet niet welke spellen je wilt gaan spellen, maar daar ligt de MM achter op iMac of iBook. (helaas maar een ati9200 met 32mb).

Zelf speel ik Starcraft, Warcraft III, F1 sc2000 en af en toe Halo. De MM heeft t er af en toe moeilijk mee, maar trekt t wel.

Voor MSN moet je een andere programma gebruiken, want MS laat de ontwikkeling voor andere platformen dan windows een beetje achterlopen. (hier zijn ook genoeg draadjes over: zoek en zij zult vinden).

Verder wens ik je veel plezier met je aankomende switch!

Gegroet,

Furyan —> (http://www.switcherlog.tk)

Bijdrager
    Macinspire
    ”Furyan”

Zelf speel ik Starcraft, Warcraft III, F1 sc2000 en af en toe Halo. De MM heeft t er af en toe moeilijk mee, maar trekt t wel.

Starcraft Broodwar loopt goed op een ibook hoor:) met 512 geheugen.

Bijdrager
    iDayDreamer
    ”Macinspire”
    ”Furyan”

Starcraft Broodwar loopt goed op een ibook hoor:) met 512 geheugen.

Sorry voor mijn nogal onhandige zinsbouw. Starcrafct draait idd goed. Alleen met halo heeft t nog wel eens zwaar. De rest loopt goed op mijn MM (spec’s zie onderschrift)

Bijdrager
    Macinspire

ibook is dan zelfs nog net iets trager kwa processor en dan nog loopt t goed.
    Tis alleen zo bij Starcraft dat je in een klein venster aan het game bent omdat ie anders je hele bureaublad overhoop haalt.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.