9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    bob0172

ouwe trackpad in nieuwe macbook pro

Beste OMT-forummers.
    Ik heb nu 7 maanden de nieuwste quadcore macbook pro. In het begin klikte het niet met de nieuwe trackpad tot grote irritaties en fouten in mijn werk doordat het klikken en slepen met 1 vinger niet trefzeker genoeg is. Ik verwachtte dat dit een kwestie van wennen was. Inmiddels ben ik maanden verder en neig ik toch elke keer weer naar mijn oude, veel tragere macbook, puur doordat ik niet met die nieuwe trackpad over weg kan. Het klikt gewoon niet voor het werk dat ik doe, tevaak misklikken en vervelende ongelukjes, ook voel ik sindsdien een rsi pijntje in mijn pols.

Nu is mijn vraag:
    Is het mogelijk om een oude trackpad, met een die muisknop onderaan in de nieuwe macbook te monteren?
    Ik zie anders gewoon voor mij geen toekomst met de macbook pro. Ben bereid hier best wel wat geld voor neer tellen

Bijdrager
    deSpaanseRente

In mijn ervaring is het nieuwe trackpad eerder veel RSI-vriendelijker (en ik kan het weten, aangezien ik een jaar lang de immobiele gevolgen ervan heb mogen dragen in de vorm van een peesontsteking, had niets te maken met computerklaviergerelateerde overdaad though.) Vreemd dus dat je er zoveel last van hebt, al spreek ik uiteraard niet tegen dat het kan.

Maar om kort te antwoorden op jouw vraag: Nee, dat is helaas niet mogelijk. Biedt een externe muis geen soelaas?

Bijdrager
    ro_me

Ik sleep iets met twee vingers; met een vinger klikken (en vasthouden) op wat ik wil slepen (selecteren) en dan een tweede vinger erbij om te slepen. Ook tekst selecteren doe ik zo. Op die manier geen verschil als met een niet Apple laptop. Het slepen met een vinger is idd een niet uitvoerbaar klusje.

Bijdrager
    PowerMacje

Lijkt me niet mogelijk, aangezien het nieuwe trackpad ook veel groter is.

Bijdrager
    nebilem

Dell heeft tegenwoordig goede en misschien zelfs betere laptops met oude type trackpads.

Bijdrager
    TBITW

@Nebilem Ik denk dat hier je verkeerd zit, dit is een apple community.
    Probeer deze site instead: http://www.windowsonline.nl/

Bijdrager
    arri

ik herken jouw problemen helemaal niet, al was die (glass) trackpad even wennen inderdaad…

ikzelf had zoiets met het toetsenbord van mn ouwe pismo (G3 powerbook uit 2000),
    wat nogsteeds het fijnste/beste is wat ik ooit heb aangeraakt. maar soms moet je gewoon afscheid nemen..;)

maar ontopic/inhoudelijk.
    tip: neem de tijd om de instellingen van de trackpad in te regelen zodat het wél werkt voor jou.
    ik wordt zelf normaal nogal gestoord van het feit ik met default instellingen de hele tijd ongewild ‘secondary clicks’ trigger.. die heb ik dus, naast een paar andere features gewoon disabled.

suggestie: gebruik voor dagelijks werk gewoon een externe muis en toetsenbord.
    dat is opzich persoonlijk/smaak — maar ik heb ook het idee dat trackpads niet echt zijn ontworpen voor continue dagelijks gebruik.
    met ook nog een extern scherm erbij heb je ook het bijkomend voordeel dat je niet meer de hele dag met je zweterige/vettige/vieze handjes aan die macbook zit (en/of boterham+pindakaas erboven..) wat de levensduur ernstig ten goede komt. alleen slijt je usb-poort dan weer wat harder,..

Bijdrager
    MacAanZee

Je kunt je trackpad instellen zoals je dat zelf wilt. Verschillende functies toekennen aan bepaalde vingerbewegingen, zoals dat voor jou het handigst is.

Bijdrager
    bob0172

Ik heb alles gecustomised maar het probleem blijft toch dat het klikken met het gebied waar je ook de pointer mee bestuurt gewoon niet lekker werkt. Precision is veel te belangrijk in mijn werk. elke keer als ik de pointer neerzet, en dan klik, schiet hij er overheen of klikt ie dubbel wat ernstige de workflow verstoort.
    Ik merk nu toch wel dat er meer mensen zijn met klachten.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.