6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    TypeWriter

Outlook/Mac vs Mail & iCal?

Heeft iemand al ervaringen met Outlook/Mac in combinatie met Exchange?

Ik heb ooit een review gedaan van Mail/iCal in Snow Leopard, en dat werkt heel aardig samen met Exchange 2007, maar niet met Exchange 2003 (de reden is dat Exchange 2007 op een heel andere manier met clilents communiceert dan de 2003 versie en Micro$oft heeft liever dat we allemaal upgraden).

Ik vond de iCal implementatie wel klungelig, je kunt wel kijken wie er allemaal beschikbaar zijn, maar het zit wel erg verstopt..

Maar ik ben dus benieuwd: werkt Outlook/Mac wel met Exchange 2003? En als je bedrijf met Exchange 2007 of hoger werkt, is het dan de moeite waard om over te stappen op Outlook of doet iCal/Mail het eigenlijk ook wel?

NB Exchange ondersteuning op de iPhone is top, maar je kunt alleen geen beschibaarheid van genodigden checken.

Bijdrager
    paradoxdesign

Outlook (2011) werkt niet samen met een Exchange 2003 server…wat ik persoonlijk van de zotte vind..
    Bij blijven is 1 ding, maar “even” je SBS domein upgraden is, qua werk en kosten, een tweede..
    Voor mij zit er ook dan niets anders op dan gewoon Entourage blijven gebruiken met mijn Exchange 2k3 server…

iCal en Mail vind ik persoonlijk een slecht alternatief wanneer je werken met Entourage gewend bent…

Bijdrager
    TypeWriter

Nou ja, ik probeer zover mogelijk bij Exchange vandaan te blijven, maar dat is niet altijd te vermijden.

Wat ik wel jammer vind, is dat Apple hier de boel zo laat versloffen. Apple zou Mail en iCal gemakkelijk zodanig kunnen pimpen dat het wel op alle essentiĆ«le punten goed samenwerkt met Exchange 2003 en 2007. De API’s zijn goed gedocumenteerd, en het zou toch voor veel Apple gebruikers een uitkomst zijn.

Nu laten ze het weer aan Microsoft over. Persoonlijk vind ik de manier waarop Microsoft de interface inricht rampzalig.

Bijdrager
    paradoxdesign

Het werkt ook wel, Apple Mail en iCal met Exchange 2003, maar ik vind de functionaliteit van die software juist wat gebrekkig.
    Sowieso is het mijns inziens beter om je groupware software in 1 applicatie te gebruiken (niet een addressbook, ical & mail maar 1 programma). Dit geeft je vaak ook wat beter toegang tot het delen van resources binnen die applicatie..
    maar nogmaals, Apple Mail en iCal kletsen opzich prima met Exchange 2k3…

Bijdrager
    Dickie

Ik vind de combi van Mail / iCal met Exchange in z’n geheel niet zo fijn werken.
    Wat betreft MacOutlook, daar zag ik tot mijn grote verbazing dat er helemaal geen integratie is met Google of iCal.. dus dat is voor mij op dit moment totaal onbruikbaar.

Bijdrager
    readefries

Je kunt DavMail om, net als Entourage, gebruik maken van WebDAV om de mail lokaal te ontsluiten via IMAP,SMTP,CalDav, CardDav en LDAP.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.