4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Noest

Outlook vraagje – standaard kopie verzonden item ontvangen

Hallo allen,

Een klein outlook-vraagje.

Op de iPad en iPhone kan je instellen dat je automatisch een kopie in je inbox wilt ontvangen van een bericht dat je verstuurt.

Ik vind dit persoonlijk erg prettig. Het houdt mijn archief compleet op een eenvoudige manier, ik hoef maar vanuit 1 box te archiveren, en de conversaties staan volledig in mijn inbox, dus inclusief mijn gegeven antwoord.

Wanneer ik nu vanaf een computer in outlook werk, dan wordt er niet een kopie verstuurd naar mijn inbox. Weet iemand of je het als standaard optie in outlook zelf kan instellen? Zodat het automatisch altijd gebeurt zonder dat het afhankelijk is van een instelling op een i-device?

Dank en met een groet,

Noest

Bijdrager
    iep

Wat doe je dan met de automatische kopie die je altijd krijgt in je sent mapje?

Bijdrager
    Noest

@iep Dat staat dan in het sent-mapje, maar is niet zichtbaar in se conversatie in de inbox. Dit vind ik erg irritant. Door jezelf automatisch re cc’en maak je op eenzelfde manier conversaties aan als in gmail. Dat vind ik een stuk prettiger werken.

Ook heb je in je inbox een overzicht van de berichten waar je nog geen antwoord op hebt gekregen. Toch zie je geel eenvoudig dat je wel de mail hebt verstuurd én dat er nog geen antwoord is.

Die sent-map gooi ik af en toe leeg.

Op een iOS-device kan je de optie in Mail gewoon aanzetten, maar aangezien ik ook vanuit Outlook zelf werk vanaf Mac en PC lijkt het mij prettiger om het daar standaard in te kunnen stellen, onafhankelijk van welk device je gebruikt, of dat je webmail gebruikt.

Bijdrager
    iep

Daar kan Outlook inderdaad nog wel eens moeilijk over doen. Gelukkig heeft Mail dat probleem niet:-)

Wat betreft dat zien of er wel/geen antwoord is kan het ook op een andere manier: je hele inbox gewoon leegwerken en dingen op je todo lijst zetten (wachten op respons, etc.). Voordeel daarvan is dat dit zich niet beperkt tot e-mail.

Over welke Outlook versies hebben we het hier eigenlijk?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.