10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Jaimie

outlook pst file importeren in entourage

ja ik heb de andere threads gelezen maar die gaan allemaal over outlook expresse importeren in entourage of mail. ik heb alleen maar een pst file (recente back up) die ik wil importeren in entourage… weet iemand hoe ik dat voor elkaar krijg. Ik heb dus geen windows omgeving meer, geen outlook expresse ofzo openstaan.:?

Sleutelbeheerder
    Night

Check THIS out …

Bijdrager
    Bas_G5

Het microsoft import tooltje werkt alleen maar met een .pst file van een mac outlook. Je hebt het volgende tooltje nodig (en een pc of virtual pc).

Hiermee kan je .pst bestand omzetten naar het .mbox bestandsformaat. Dit kan je weer in Entourage importeren.

Bijdrager
    fidelio

juist, dit tooltje heb je nodig, maarrrrr dit kost wel geld. ik vertik het om geld te betalen voor iets wat ik maar 1 keer ga gebruiken. heeft iemand nog een ander alternatief of iets anders…(hint hint). ik hoor het graag.

alvast bedankt.

Bijdrager
    bartvl

Er is een perfect gratis manier om dit te doen. Installeer op je windows pc waar outlook op draait Mozilla Thunderbird en importeer je mails in Thunderbird. Thunderbird slaat elke folder op als een .mbox file, deze kan je perfect importeren in mail en van daaruit weer verder naar Entourage..

Bijdrager
    CaDoc

In zo’n geval maak ik een mailaccount met een IMAP mailbox aan (ik heb de luxe van een eigen domein) waar ik dan alle berichten in plaats. Met Mail maak ik dan een verbinding met diezelfde mailbox en alle emailtjes kan ik zo overhevelen. Het enige probleem is dat Outlook soms een berichtje met een attachment Winmail.dat maakt waarin dan bijvoorbeeld de opmaak maar ook alle attachments zijn verborgen. Deze zijn met TNEF’s Enough hier uit te trekken. TNEF’s Enough staat bij mij dan ook in de balk te prijken :P

Bijdrager
    bartvl

ter info: als je ze importeert als .mbox in mail/entourage verlies je geen enkel attachement.. en zo ingewikkeld is het niet. Voor meer details pm me gerust.

Bijdrager
    CaDoc

Dank voor de info :)

Bijdrager
    Goes

Sorry hoor maar ik krijg geen .mbox files met thunderbird…

Entourage zegt dat er niets nuttigs staat op de PC…

Bijdrager
    sammylvb

Je moet de mailboxen uit Thunderbird ook ff hernoemen naar *.mbox (waarvoor * dus de naam van de mailbox is….:P ) . Hernoem niet in TB zelf, maar echt in de map op je Windowsmachine via File Explorer oid…Dan kan je die hernoemde bestanden daarna zo naar Entourage slepen.

Succes !

Grtz,

Sammy ;o)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.