22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    Grupello

Outlook op iMac configureren naar IMAP – Telenet

Mijn Outlook versie op mijn iMac is 14.3.5 2010 versie 2008 (zo staat het op de info)
    Nu 2 vraagjes :
    – Het lukt mij niet aan de hand van website van Telenet van Outlook te configureren naar IMAP.
    – Waar kan ergens de versie OUTLOOK 2013 alleen downloaden zonder al de rest van OFFICE erbij.

Bijdrager
    GoeieDag

Je moet je eerst apart inschrijven bij Telenet om IMAP voor jouw account te activeren.

Bijdrager
    Grupello
    GoeieDag op 21 juni 2013

Je moet je eerst apart inschrijven bij Telenet om IMAP voor jouw account te activeren.

Dat is al een tijdje gebeurd en werkt op mijn iPhone prima.

Maar ik zou de juiste instellingen graag hebben voor mijn Outlook te configureren. Het gaat gedeeltelijk maar kan echter geen mails versturen.

Bijdrager
    GoeieDag

Trouwens: Outlook 2013 is voor Windows; zit je wel op een Mac? Een Mac herken je o.a. aan het ‘appeltje’ linksboven in het scherm. Windows herken je aan de ‘Start’-knop linksonder, of juist het ontbreken van die startknop…

Bijdrager
    GoeieDag

Gebruik de info van de uitleg van Mac Mail om Outlook in te stellen; misschien lukt het dan wel.
    http://klantenservice.telenet.be/content/hoe-stel-ik-mac-mail-in-voor-mijn-telenet-e-mailadres

Bijdrager
    Grupello
    GoeieDag op 21 juni 2013

Trouwens: Outlook 2013 is voor Windows; zit je wel op een Mac? Een Mac herken je o.a. aan het ‘appeltje’ linksboven in het scherm. Windows herken je aan de ‘Start’-knop linksonder, of juist het ontbreken van die startknop…

Ondertussen ben ik te weten gekomen dat er geen versie OUTLOOK 2013 bestaat voor Mac…. en ja ik zit wel degelijk op een Mac….

Bijdrager
    Shmoo

Weet je het zeker want naar mijn weten kun je in de software Outlook geen IMAP accounts toevoegen, dat zouden ze in maart-/april hebben toegevoegd.

MS is volgens mij nooit zo’n fan geweest van IMAP

Bijdrager
    GoeieDag

Outlook geen IMAP? Dat zou wel heel bont zijn, en dat is dus ook niet zo.

Bijdrager
    Grupello
    Shmoo op 21 juni 2013

Weet je het zeker want naar mijn weten kun je in de software Outlook geen IMAP accounts toevoegen, dat zouden ze in maart-/april hebben toegevoegd.

MS is volgens mij nooit zo’n fan geweest van IMAP

Mijn Outlook op mijn iMac loopt ondertussen prima…

DanK

Bijdrager
    GoeieDag

Mooi; en de oplossing was…? (Als iemand anders hetzelfde probleem heeft kan ie jouw oplossing gebruiken.)

Bijdrager
    Shmoo

** edit hij’s de TS :S

Bijdrager
    Grupello

Nu alles loopt prima, maar ik heb nog een vraag : het duurt een tijdje vooraleer Outlook synchroniseert. Kan ik dat forceren ? Zo ja, hoe ?

Bijdrager
    Grupello

Tenzij iemand mij kan helpen schakel ik toch vandaag terug over van een IMAP naar een POP3 configuratie. Op mijn iPhone lopen de e-mails perfect gesynchroniseerd binnen maar op mijn iMac absoluut niet.

Iemand raad ?

Bijdrager
    GoeieDag

Tja, als je niet duidelijk uitlegt wàt er precies niet loopt, zullen we moeilijk met ‘raad’ kunnen komen.

Bijdrager
    Grupello

Wat ik wil is dat mijn Outlook steeds verbonden blijft met Telenet om mijn mails in realtime te ontvangen, zoals op mijn iPhone.

Bijdrager
    Grupello

Mijn outlook is nu een paar uur verbonden geweest en stop het. Kan ik dit handmatig herstellen ?

Bijdrager
    Stirf

off topic: je weet dat hoofdletters ervaren kan worden als schreeuwen?
    on topic: dit kan je zelf instellen in outlook onder voorkeuren/account/geavanceerd.

Bijdrager
    GoeieDag

Hoezo ‘verbonden’? Het is toch een instelling die je maakt in Outlook?! Hoe vaak die zoekt naar nieuwe post. ‘Push’ kan dan niet op een computer (wel weer met iCloud).

Bijdrager
    Stirf

Misschien nog een heel andere oplossing, echter ik weet niet of dat bij jouw van toepassing is: je Telenet mail automatisch naar je iCloud door laten sturen. Dan hoef je op alle apparaten alleen maar je iCloud mail in te stellen.

Bijdrager
    Grupello
    Stirf op 24 juni 2013

off topic: je weet dat hoofdletters ervaren kan worden als schreeuwen?
    on topic: dit kan je zelf instellen in outlook onder voorkeuren/account/geavanceerd.

Ja, maar dat gaat niet. Soms ben ik uren verbonden en dan weer een lange tijd “niet verbonden”

off topic : de hoofdletters zijn aangepast in kleine letters. Waarvoor mijn verontschuldigingen.

Bijdrager
    Stirf

Dank je wel. Heb je ook iets aan mijn andere tip?

Bijdrager
    Grupello
    Stirf op 24 juni 2013

Dank je wel. Heb je ook iets aan mijn andere tip?

Jammer genoeg niet.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.