7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    marienvanwesten

Outlook of mail, adresboek en iCal?

Ik ben zojuist overgestapt naar een iMac en heb daar Office voor Mac bijgekocht.
    Met het oog op iCloud wil ik weten of ik Outlook blijf gebruiken of mail, adresboek en iCal van Apple.
    Ik gebruik mij iMac voor mijn werk, en heb een iPad voor onderweg en om presentaties te geven. Ik wil de iPad en de iMac altijd gesynchroniseerd hebben. Overweeg later dit jaar ook een iPhone te kopen.
    Wie heeft er een advies en tips? Alvast bedankt.
    met vriendelijke groet,
    Marien van Westen

Bijdrager
    tarun

Als je ook en iPhone wilt kopen dan is de keuze voor Mail en iCal een goede. De synchronisatie daarvan is prima. De vraag is of deze alles bieden wat je zoekt in deze programma’s. Privé kan ik er prima mee overweg, maar of ze zakelijk voldoen hangt vooral af van je manier van werken. Die vraag kan alleen jij beantwoorden.

Wat betreft Mail heb ik geen twijfel, maar iCal vind ik beduidend minder dan Outlook. Ik zou dus vooral daar goed kijken naar je behoeftes.

Bijdrager
    marienvanwesten

Tarun, bedankt voor je reactie. Ik werk als zelfstandige, met 1 agenda (zakelijk/privé). Heb inmiddels mijn afspraken ook in iCal gezet, is inderdaad summier. Ik mis met name categoriseren van afspraken en toewijzen aan klant/mail. Wellicht kan dat ook, maar dat moet ik nog uitvinden.

Bijdrager
    tarun

Als je een iPhone koopt dan kan ik je synchronisatie met Google calander aanbevelen en de app Pocket Informant aanbevelen. Die kost wat, maar is erg prettig in het gebruik. Ik gebruik vooral die app en vrijwel nooit een desktop agenda.

Bijdrager
    N3RD

Ik ben nu sinds de introductie van de iMac ’11 (juni) een OS X gebruiker. Voorheen deed ik alles met Outlook, zelfs mijn relatie. :sarcastic:

Sinds de iMac en iPad in huis zijn gebruik alleen nog Word, Excel en Powerpoint van Microsoft. Outlook staat er bij ons niet op. Mijn vriendin gebruikt op haar werk nog wel veel Outlook en gezamenlijke afspraken worden door beide Apple producten netjes ontvangen. Deze maand beiden een iPhone en Windows is definitief ons huis uit… (geen antipathie overigens).

Categorieën hebben we niet, enkel meerdere agenda’s. Thuis (privé), werk (mijn) en werk (haar), door deze andere kleuren te geven geeft dit toch duidelijkheid in iCal.

Van Google Calendar ben ik geen voorstander, ik wil het in eigen beheer hebben…

Bijdrager
    N3RD

Hier moet ik op terugkomen!

Agenda uitnodigingen van Outlook naar iCal gaan prima, maar van iCal naar Outlook worden wel ontvangen, maar kunnen niet worden bevestigd en dus in Outlook geplaatst worden.
    Ik heb al gezocht op internet, maar kan het niet vinden. Iemand een solution?

Bijdrager
    2eSteve

Lijkt mij een duidelijke keuze:
    Ga voor Apple software. Dat werkt erg snel, en door iCloud wordt alles met elkaar gesynchroniseerd. Dat wilde je toch ook? En met iCal kan je, net als N3RD zei, alles ordenen in kleuren. Zelf heb ik vroeger outlook gebruikt op m’n dell, ik heb het nooit echt goed gevonden. Maar dat is mijn mening natuurlijk.
    Met een iPad is mac software ook erg handig, de iPad ondersteunt iCloud natuurlijk ook. En als je later een iPhone koopt, lijkt het me erg logisch dat je gewoon voor Apple’s software kiest.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.