5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    macmaus

Outlook mappenstructuur weg op iPhone

Ik ben op advies van mijn hostingbedrijf overgestapt op de nieuwe Outlook Exchange.

Email komt netjes binnen op mijn iPhone 8 in Mail. In mijn “lokale” mailbox (op mijn Mac) heb ik een aantal mappen op klantnaam, onderwerp etc gemaakt. Wat ik echter ook probeer, ik krijg diezelfde mappenstructuur niet zichtbaar op mijn telefoon. Iemand een idee of ik iets vergeet? (ook in de Outlook app zie ik de mappenstructuur niet terug).

Ik heb al een aantal keer oude mailbox/account verwijderd, iPhone uitgezet, opnieuw aangezet en nieuw account toegevoegd, maar helaas. Ik zie wel nieuwe mail binnenkomen, maar zodra ik op mijn Mac het mailtje in een map zet, is hij “verdwenen” op mijn iPhone.

Bijdrager
    prenkema

Maakt account op de iPhone gebruik van imap of van pop, je zou imap moeten gebruiken

Bijdrager
    Pietje13

Jouw Mac mail mapjes zijn lokaal. Dus als jij een nieuw mail bericht in zo’n mapje sleept verwijder je hem van de server en stop je hem op je computer. Je zult de mapjes dan ook moeten aanmaken ONDER je exchange account. Druk met rechter muisknop op Postvak IN op je MAC en klik op “Nieuwe postbus”. Zorg dat hij onder Postvak in komt te hangen. Kijk nu op je iPhone: als het goed is staat daar dan instant ook dat mapje. En dus ook de mails die je er in sleept.

Bijdrager
    TheBigZ

Waarom gebruik je niet gewoon Outlook op je iPhone voor die mail?

https://apps.apple.com/nl/app/microsoft-outlook/id951937596?l=en

Bijdrager
    macmaus

Outlook geprobeerd, maar had hetzelfde probleem. Oude mappen en mappenstructuren bleven onzichtbaar. Oplossing was om de mappen opnieuw aan te maken en de mailtjes daarin te slepen, dus alles is nu weer opgelost. Dank voor het meedenken.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.