12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    CorMac

Outlook mappen in Mail

Ik gebruik Outlook als één van mijn e-mail cliënten en daar maak ik gebruik van mappen. Is het mogelijk om die ook in Mail te krijgen? Heb net de gegevens aangemaakt in Mail en hij heeft alle e-mails gedownload van het postvak in maar niet de mappen.

Bijdrager
    P-Five

Als je in Outlook POP3 gebruikt als methode, dan verschijnen de mappen niet in Mail. Daar zul je handmatig mappen moeten aanmaken zoals je ooit ook in Outlook zal hebben gedaan. Door middel van Berichtenfilters kun je de berichten weer in de desbetreffende mappen laten plaatsen. Vergeet niet om in Outlook in te stellen dat je mail op de server blijft staan voor bv 30 dagen. Zo kun je mail die je eerder in Outlook hebt binnengehaald, later ook in Mail binnenhalen.

Bijdrager
    CorMac

Was er vergeten bij te vermelden dat ik de imap instellingen gebruikt heb voor Outlook in Mail.

Bijdrager
    P-Five

Dan zul je in Mail ook IMAP moeten gebruiken.

Bijdrager
    ElTollo1978

Ik heb er ooit eens wat uitzoek-werk aan gehad… Zie http://www.onemorething.nl/community/topic/outlook-apple-mail-icloud-account-mecom/ ajb… Dat hielp mij, in ieder geval.

Bijdrager
    Ir.Bob

Staan die mappen misschien in een PST-bestand in plaats van in je mailbox?

Bijdrager
    CorMac

@P-Five: in Mail heb ik de imap instelingen ingevoerd voor inkomende en uitgaande server. Als ik in Mail naar voorkeuren ga en klik op accounts dan staat er echter wel Outlook Hotmail pop maar bij de instellingen staan de juiste imap gegevens.

@Ir.Bob: Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Bijdrager
    P-Five

Wacht even… Bedoel je nu dat je het e-mailprogramma Outlook op de PC gebruikt…
    Of dat je je Outlook.com (voorheen hotmail.com) binnen Mail wilt kunnen lezen…?

Bijdrager
    P-Five

In het laatste geval zou je deze instellingen kunnen proberen. Weliswaar voor Thunderbird maar het gaat tenslotte om de servergegevens:
    https://support.mozillamessaging.com/en-US/kb/thunderbird-and-hotmail

Bijdrager
    P-Five
    Bijdrager
    CorMac

Ik wilde Outlook binnen Mail lezen en dat lukte ook buiten het feit dat de mappen niet overgenomen werden.
    De link naar mozilla werkte momenteel niet maar aan de tweede link had ik wel wat!
    Voor degenen die hun mappen in Outlook ook in Mail willen zien volg dan deze stappen.
    Bedankt P-Five!!

1. Open Mac Mail.
    2. From the File menu, choose Add Account…
    3. Input Email Address/User Name as a dummy value, like [email protected].
    4. Input Password to a dummy value, like “password”.
    5. Click Continue.
    6. You will recieve a warning message, just ignore it and click Connect
    7. Choose Account Type: IMAP. you can choose Description as Hotmail
    8. Input the following as the Incoming Mail Server: imap-mail.outlook.com.
    9. in here, enter your actual username (including @hotmail.com for exaple) and actual password.
    10. Click Continue.
    11. Input the following as the Outgoing Mail Server: smtp-mail.outlook.com. Leave discription empty
    12. Choose to Use Authentication.
    12. Click Continue.
    13. Click Create.

Bijdrager
    CorMac

Toch nog een klein probleempje. Nu heb ik in Mail de map ongewenst leeggemaakt en de inhoud van de prullenmand ook leeggemaakt maar als ik via Safari Outloook bekijk dan is de inhoud in ongewenst en prullenmand ongewijzigd.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.